اخبار داغ

با مشارکت میراث فرهنگی و اوقاف؛

مجموعه تاریخی بسطام ثبت جهانی می‌شود

مجموعه تاریخی بسطام ثبت جهانی می‌شود
پیگیری ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام و سرعت بخشیدن به احیا و بهره‌برداری از بناها و مجموعه‌های تاریخی ازجمله دستاوردهای نشست مشترک مدیران کل میراث فرهنگی و اوقاف استان سمنان بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، محمد جهانشاهی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان صبح امروز در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام به همکاری مشترک این دو اداره کل نیاز دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت،,

محمد جهانشاهی با تأکید بر اینکه یکی از اهداف اصلی این اداره کل، ثبت مجموعه تاریخی بسطام در فهرست میراث جهانی است، گفت: با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان و بر اساس طرحی مشترک، این مهم امکان‌پذیر می‌شود.

,

وی خواستار مشارکت اداره کل اوقاف سمنان در مرمت و احیای بناهای تاریخی در اختیار آن اداره کل شد و گفت: با همکاری مشترک این دو اداره کل در استان سمنان، می‌توان الگوی جدید تعامل میراث و اوقاف را به کشور معرفی کرد.

,

جهانشاهی با اشاره به اینکه در استان سمنان زمینه برای رشد گردشگری مهیاست، افزود: استان در مسیر دائمی حرکت مسافران قرار دارد و باید از این فرصت بهره‌برداری کرد.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: اوقاف و امور خیریه و شهرداری‌ها می‌توانند همکاری مناسبی با اداره کل میراث فرهنگی استان داشته باشند و زمینه‌ساز تحولات بزرگ باشند.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه احیای موقوفات از برنامه‌های اصلی این اداره کل است، گفت: تعامل اداره کل اوقاف و میراث فرهنگی باید افزایش یابد.

,

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی با بیان اینکه از 30 کاروانسرای موجود در استان، 19 کاروانسرا در اختیار اداره کل اوقاف و امور خیریه است، گفت: تاکنون سه کاروانسرا از این تعداد به بهره‌برداری رسیده است.

,

وی خواستار اجرای فعالیت‌های مشترک با اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان در زمینه حفظ و احیا و بهره‌برداری از موقوفات دارای سبقه تاریخی شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه