اخبار داغ

به‏ مناسبت سوم خرداد؛

از خونین شهر تا محور مقاومت

از خونین شهر تا محور مقاومت
اگر امروز فرهنگ شهادت‏ طلبى در هر کوى و برزنى از عراق سارى و جارى است، نباید فراموش کرد که حشدالشعبى پیروز میدان مبارزه با تکفیر، بسیج مستضعفین را الگوى خود قرار داده است. آنچه جوانان مدافع حرم را از اقصى نقاط جهان اسلام براى دفاع از اسلام ناب در مقابل اسلام جعلى و آمریکایى به سوریه کشانده است، «فرهنگ و تفکر بسیجى» است که از دوران دفاع مقدس براى ما به یادگار مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح رابر؛ سوم خرداد ماه یادآور حماسه جاودانه آزادى خرمشهر و بیرون کردن متجاوزین رژیم بعث عراق از این شهر حماسه آفرین تا ایستادگى یک ملت در برابر سلطه گرانى است که با فرهنگ و تفکر بسیجى و گفتمان مقاومت، به نتیجه رسید. در پایان جنگ امام فرمودند: «باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامى باشند و این شدنى است،... شما در جنگ تحمیلى نشان دادید که با مدیریت صحیح و خوب مى ‏توان اسلام را فاتح جهان نمود. شما باید بدانید که کارتان به پایان نرسیده است، انقلاب اسلامى در جهان نیازمند فداکارى‏ هاى شماست.»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح رابر,

با نیم ‏نگاهى به تحولات منطقه غرب آسیا در چند دهه گذشته، ابعاد گوناگون کارآمدى این عمق راهبردى انقلاب اسلامى را آشکار مى‏ سازد. درست همان زمان که جریان ارتجاع وابسته به نظام سلطه به‏ دنبال آشتى با غده سرطانى صهیونیسم در منطقه بود، گروه ‏هاى کوچک مقاومت اسلامى با الهام‏ گیرى از گفتمان انقلاب اسلامى و فرهنگ مقاومت آزادى خرمشهر، مسیر پایدارى و مبارزه اسلامى را برگزیدند و چنان به بالندگى رسیدند که در جنگ‏ هاى متعدد، افسانه شکست‏ ناپذیرى رژیم اشغالگر قدس را بر باد دادند.

,

تأثیر چنین روندى بر تحولات راهبردى منطقه تا حدى است که امروز از محورى به‏ عنوان «محور مقاومت» یاد مى‏ شود که مناسبات و طراحى ‏هاى سلطه‏ گران استکبارى و اذناب آن‏ ها را بر هم مى ‏زند. اکنون، مى‏ توان گفت بسیج بار دیگر در میدان تحولات منطقه واردشده و بازیگر اصلى این صحنه است. جوانان مجاهد و شهادت‏ طلب عراقى، لبنانى، سورى، پاکستانى، افغانستانى، یمنى و... با الگوگیرى از این یادگار امام راحل(ره) با کم‏ترین امکانات، اما با ایمان حداکثرى به میدان آمده و ابتکار عمل را در دست گرفته‏ اند. اگر امروز فرهنگ شهادت‏ طلبى در هر کوى و برزنى از عراق، سوریه و یمن سارى و جارى است، نباید فراموش کرد که حشدالشعبى در عراق، حزب‏ الله، زینبیون و فاطمیون در سوریه و انصاراالله در یمن، پیروز میدان مبارزه با تکفیر و مقابله با متجاوزین، الگوى خود را بسیج مستضعفین و تفکر جهادى او قرار داده‏ اند.

,

سوم خرداد؛ سند ایستادگی یک ملت

,

سوم خرداد ماه یادآور حماسه جاودانه آزادى خرمشهر از اشغال رژیم بعث عراق و سند ایستادگى یک ملت در برابر سلطه گران است.

,

آن روزى که صدام با تحریک و پشتیبانى قدرت‏ هاى غرب وشرق و حمایت کشورهاى منطقه به ایران اسلامى حملات گسترده ‏اى را آغاز کرد، هرگز فکر نمى‏ کرد در کمتر از ۱۰ سال طومار زندگى‏ اش در هم بپیچد و طناب دار را بر گردن خود احساس کند.

,

آن‏ روز که امپراتورى خبرى تصاویر صدام را در جبهه‏ هاى جنگ به دنیا مخابره کردند، تصور نمى‏ کردند که شمارش معکوس عمر او را کلید زده ‏اند. صدام که سرمست از قدرت و تبلیغات بود سوداى فتح چند روزه تهران را در سرداشت اما در مدت زمان کوتاهى ماشین جنگى او زمین گیر شد و ۴۴ کشور حامى او اعتراف کردند که ارتش صدام در برابر مقاومت نیروهاى ایرانى شکست خورده است. این پیروزى‏ هاى بزرگ با فرهنگ و تفکر بسیجى و گفتمان مقاومت به نتیجه رسید.

,

  فرمان امام به شکل‏ گیری هسته‏ های مقاومت

,

در آخرین هفته بسیج در عمر پربرکت حضرت امام و پس از پایان جنگ تحمیلى بود که برخى خام ‏اندیشانه از پایان مأموریت بسیج و لزوم انحلال آن سخن به میان مى ‏آوردند. با این‏حال حضرت روح ‏الله در پیامى که به مناسبت هفته بسیج سال ۱۳۶۷ صادر کردند با تأکید بر این‏که کار و مأموریت بسیج به پایان نرسیده است و بسیج باید مثل گذشته و با قدرت و اطمینان خاطر به کار خود ادامه دهد، فرمودند: «باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامى باشند و این شدنى است، چراکه بسیج تنها منحصر به ایران اسلامى نیست، باید هسته‏ هاى مقاومت را در تمامى جهان به ‏وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد.

,

شما در جنگ تحمیلى نشان دادید که با مدیریت صحیح و خوب مى‏ توان اسلام را فاتح جهان نمود. شما باید بدانید که کارتان به پایان نرسیده است، انقلاب اسلامى در جهان نیازمند فداکارى‏ هاى شماست.» بدین ‏ترتیب روشن شد که در دومین دهه از عمر انقلاب اسلامى، بسیج وارد حیطه جدیدى از مأموریت شده است که آن گستره جهان اسلام و به ‏عبارتى، عمق راهبردى جمهورى اسلامى ایران است. به بیان زیباى رهبر معظم انقلاب اسلامى حضرت امام خامنه ‏اى، «ملت‏ هاى مسلمان عمق استراتژیک نظام جمهورى اسلامى‏ اند.»

,

تأکید امام راحل عظیم ‏الشأن روى شکل ‏گیرى هسته‏ هاى مقاومت در تمامى جهان از آن رو بود که شکل‏ گیرى بسیج تجربه گران‏ قیمت و کارآمدى را در اختیار نظام جمهورى اسلامى ایران قرار داده است که این تجربه مى‏ توانست در بیرون مرزهاى جغرافیایى ایران اسلامى نیز پیش ‏برنده گفتمان اسلام ناب محمدى(ص) و انقلاب اسلامى باشد.

,

بستر موفقى که این تجربه در افق برون ‏مرزى و جهانى روى آن مستقر شد، رابطه قلبى و ایمانى میان ملت مسلمان ایران و دیگر ملل مسلمان و مستضعف جهان بود. چنان‏که حضرت آیت‏ الله خامنه ‏اى مى‏ فرمایند: «ملت ایران یک عمق راهبردى ‏اى دارد که اختصاصى او است و هیچ کشورى را و هیچ نظامى را ما سراغ نداریم که در خارج از مرزهاى خودش این همه ریشه‏ هاى لطف و محبت و پیوند عاطفى و پیوند اعتقادى و ایمانى، آن‏ها را به ‏هم وصل بکند، [ولى] ما این ‏را داریم.»

,

ایشان هم‏چنین در جاى دیگر مى ‏فرمایند: «ما در بیرون کشور هم ظرفیت‏ هاى مهمى داریم؛ طرفدارانى داریم، عمق راهبردى داریم؛ در منطقه، در کشور؛ بعضى به ‏خاطر اسلام، بعضى به‏ خاطر زبان، بعضى به‏ خاطر مذهب شیعه؛ این‏ ها عمق راهبردى کشور هستند.»

,

به ‏این‏ ترتیب مى‏ توان گفت در سطح جهان اسلام و جهان مستضعفین، بسیج با مفهومى خاص عجین و هم‏ راستا مى‏ شود که عبارت است از عمق راهبردى. بر اساس الگوى راهبردى و تجربه سه دهه گذشته مى ‏توان گفت «یکى از نقاط مورد اتکاى عمق راهبردى جمهورى اسلامى ایران، جهان اسلام و ملت‏ هاى مسلمان هستند.»

,

عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران

,

رهبر معظم انقلاب اسلامى در تبیین این نسبت مهم مى‏ فرمایند: «عمق راهبردى نظام در نگاه به مسائل منطقه است. در نگاه به مسائل منطقه، انسان متوجه یک موضوعى مى‏ شود و آن، عمق راهبردى جمهورى اسلامى در این مناطق است. یک جاهایى یک حوادثى است که مى‏ تواند مثل ریشه و مایه استحکام یا ریسمان‏ هاى نگه‏دارنده خیمه، براى داخل کشور به‏ حساب بیاید؛ این‏ ها عمق راهبردى است. این‏که شما ملاحظه کردید امام در زمینه انقلاب‏ هاى خارج از کشور و هسته‏ هاى انقلابى، بیانات صریحى را در آن روزها بیان مى‏ کردند، براى تشکیل یک چنین عمقى بود، که تشکیل هم شد. امروز دستگاه استکبار با دستپاچگى دارد با این عمق استراتژیک مبارزه مى ‏کند؛ البته به‏ جایى هم نرسیده و نخواهد رسید. یک بحث مهم در همین قضیه، کارى است که دشمن دارد در زمینه اختلاف شیعه و سنى مى‏کند؛ کوبیدن مجموعه‏ هاى شیعه در نقاط مختلف دنیاى اسلام. دشمن با این تصور که چون عناصر شیعه در واقع پایگاه ‏هاى طبیعى براى جمهورى اسلامى محسوب مى‏ شوند، مى‏ خواهد این پایگاه ‏ها را بکوبد؛ البته اشتباه مى ‏کند. پایگاه ‏هاى جمهورى اسلامى منحصر به شیعه‏ ها نیست. خیلى از برادران سنى در خیلى از کشورها آن‏چنان دفاع جانانه ‏اى از جمهورى اسلامى مى‏ کنند که خیلى از شیعه‏ ها نمى‏ کنند.»

,

اگر امروز فرهنگ شهادت‏ طلبى در هر کوى و برزنى از عراق سارى و جارى است، نباید فراموش کرد که حشدالشعبى پیروز میدان مبارزه با تکفیر، بسیج مستضعفین را الگوى خود قرار داده است. آنچه جوانان مدافع حرم را از اقصى نقاط جهان اسلام براى دفاع از اسلام ناب در مقابل اسلام جعلى و آمریکایى به سوریه کشانده است، «فرهنگ و تفکر بسیجى» است که از دوران دفاع مقدس براى ما به یادگار مانده است.

,

اگر امروز مردم کشور ما، در کمال نشاط و آرامش پیروزى بر تروریسم تکفیرى را جشن مى‏ گیرند، مى‏ دانند که امنیت امروزشان را مدیون جانفشانى بسیج و بسیجى هستند و روش بسیجى است که طومار تکفیر و تروریسم را در منطقه در هم مى ‏پیچد، کما این‏که باید به انتظار روزى نشست که ریشه‏ هاى فاسد صهیونیسم و سلطه مستکبران را بخشکاند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه