اخبار داغ

دانا گزارش می دهد/

پروژه "ناراضی سازی خبرنگاران" توسط "بازداشتی فتنه" کلید خورد/ "پیرحسین لو" با تایید کدام نهاد امنیتی در شهرداری تهران مشغول فعالیت است؟

پروژه "ناراضی سازی خبرنگاران" توسط "بازداشتی فتنه" کلید خورد/ "پیرحسین لو" با تایید کدام نهاد امنیتی در شهرداری تهران مشغول فعالیت است؟
مدعیان مبارزه با رانت که با شعار عدالت محوری و حذف رانت اقدام به اجرای طرح ترافیک جدید کرده اند هنوز پاسخ روشنی به خبرنگاران نداده و لیست رسانه های دریافت کننده طرح ترافیک به همراه سهمیه آنها را منتشر نکرده اند چرا که در این صورت به خوبی معلوم می شود پشت پرده طرح جدید ترافیک چه بوده است.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شورای جدید شهر تهران به دنبال اتخاذ تصمیمات جدید برای طرح ترافیک تهران سهمیه های امسال را تا حد زیادی تغییر داد؛ با گذشت بیش از ۸ ماه از عمر مدیران جدید ترافیک شهر تهران اگرچه مسئولان ادعا می کنند پرونده طرح ترافیک برای آنها بسته شده است اما سهمیه های خاص به ویژه خبرنگاران و رانندگان تاکسی جزء معترضان اصلی طرح ترافیک جدید هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

علی پیرحسین لو که در دوران مدیریت جدید شهری در کسوت مشاور معاونت حمل و نقل ترافیک شهر تهران مشغول به فعالیت است یکی از افراد موثر در بررسی مدارک و اسناد متقاضیان استفاده از سهمیه ویژه خبرنگاران برای تردد در طرح ترافیک محسوب می شود.

,

 

,

پیرحسین لو یکی از بازداشتی های فتنه 88 بود که آبان ماه سال گذشته به عنوان مشاور فرهنگی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران منصوب شد. وی از فعالان جبهه منحله مشارکت بود که بعد از اتمام دوران زندان خود به دیدار رئیس دولت اصلاحات رفته و نماز خود را پشت سر وی خواند!

,

یک بازداشتی فتنه 88 معاون فرهنگی مترو می شود؟!

, یک بازداشتی فتنه 88 معاون فرهنگی مترو می شود؟!,

در شرایطی که مشکلات ترافیک شهری تهران بسیار زیاد و طرح جدید به گفته بسیار از کارشناسان ناپخته است، پیشنهادات زیادی برای بررسی دقیق این طرح به شورای شهر ارائه شد اما متأسفانه مسئولان ترافیک شهری تهران با نادیده گرفتن این مشکلات سعی در اجرای عجولانه این طرح دارند.

,

 

,

سوال مهم اینجاست که چرا فردی با سابقه و مشکلات امنیتی مسئولیت ارائه طرح ترافیک به اقشار خاص نظیر خبرنگاران را بر عهده گرفته است و این مسئولیت حساس از سوی چه کسانی بر عهده این فرد گذاشته شده اند.

,

 

,

طی ماه های گذشته اعتراضات اصناف مختلف به خاطر برخی مشکلات صنفی و اقتصادی بالا گرفته و حتی در طول روز چندین تجمع اعتراضی نسبت به بی تدبیری های مدیران دولتی در نقاط مختلف کشور صورت می گیرد؛ بررسی سابقه خبرنگاران نشان می دهد که آنها تا کنون تجمع اعتراضی گسترده ای نداشته اند اما بعد از بی عدالتی هایی که در توزیع طرح ترافیک میان خبرنگاران صورت گرفته است، تجمعاتی مقابل ساختمان بهشت از سوی آنها صورت گرفت.

,

 

,

به نظر می رسد پروژه جدیدی در دستور کار برخی از عناصر فتنه که در سمت های جدید در شهرداری به کار گرفته شده اند قرار گرفته است؛ «ناراضی سازی خبرنگاران» از ماه ها پیش پیگیری و حتی منجر به چند تجمع مقابل ساختمان بهشت هم شده است. قطعاً نارضایتی خبرنگاران به خاطر ماهیت شغلی آنها می تواند به راحتی به سایر اصناف هم کشیده شود.

,

 

,

اعتراض نسبت به نحوه توزیع طرح ترافیک مربوط به خبرنگاران نبوده و وانت بارها و تاکسی داران هم نسبت به توزیع فرمایشی و گزینشی این طرح اعتراضات گسترده ای داشتند.

,

Image result for ‫اعتراض خبرنگاران به طرح ترافیک‬‎

, Image result for ‫اعتراض خبرنگاران به طرح ترافیک‬‎,

 

,

بی برنامگی شهرداری در توزیع ناعادلانه طرح ترافیک بازار سیاه این طرح را نیز به دنبال داشته است؛ تا جایی که در سایت های خرید و فروش و فضای مجازی، خودروهای دارای طرح ترافیک اجاره داده می شوند و یا این طرح در حال خرید و فروش شدن است.

,

, ,

 

,

خوانساری مسئول بررسی مدارک و اسناد متقاضیان استفاده از سهمیه ویژه خبرنگاران برای تردد در طرح ترافیک پیش از این گفته بود که اولویت با رسانه‌ها و خبرنگاران بخش خصوصی است؛ مراکزی که به هیچ ارگان دولتی وابستگی ندارند. اما بررسی های میدانی نشان می دهد که رسانه های دولتی و جریان رسانه ای حامی دولت اولویت ارائه طرح ترافیک بوده اند تا جایی که بسیاری از خبرنگاران این رسانه ها موفق به دریافت طرح ترافیک شده اند.

,

 

,

از طرف دیگر سهم برخی از رسانه های منتسب به جریان هایی که همسو با دولت نبوده اند تقریباً هیچ بوده است؛ تعداد زیادی از این خبرنگاران علیرغم کامل بودن مدارک خود در این رسانه ها نتوانستند طرح ترافیک دریافت کنند. شواهد و قرائن نشان می‌دهد برخورد سلیقه ای با طرح ترافیک تا جایی پیش رفته است که نزدیکان فکری پیرحسین لو بدون هیچ دغدغه ای طرح ترافیک خود را دریافت کرده اند.

,

 

,

در شرایطی که طبق گفته مسئولان رسیدگی به مدارک خبرنگاران حدود 4 هزار نفر از خبرنگاران مدارکشان تأیید شده است اما به حدود نیمی از آنها طرح ترافیک ارائه نشده است و این در حالی است که هنوز معیار گزینش خبرنگاران برای استفاده از طرح ترافیک مشخص نبوده است.

,

 

,

مدعیان مبارزه با رانت که با شعار عدالت محوری و حذف رانت اقدام به اجرای طرح ترافیک جدید کرده اند هنوز پاسخ روشنی به خبرنگاران نداده و لیست رسانه های دریافت کننده طرح ترافیک به همراه سهمیه آنها را منتشر نکرده اند چرا که در این صورت به خوبی معلوم می شود پشت پرده طرح جدید ترافیک چه بوده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه