اخبار داغ

اهدا اعضای بدن ۵ بیمار مرگ مغزی در لرستان

اهدا اعضای بدن ۵ بیمار مرگ مغزی در لرستان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: طی دوسال گذشته پنج خانواده لرستانی اعضای بیمار مرگ مغزی خود را اهدا کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک دکتر کوروش ساکی در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت روز ملی اهدا عضو با تأکید بر این موضوع که اهدا عضو مصداق ایثار و از خودگذشتگی است، گفت: در سال گذشته چهار خانواده لرستانی اعضای بیمار مرگ مغزی خود را اهدا کردند و در سالجاری نیز تا کنون یک مورد اهدا مربوط به یک کودک چهار ساله کوهدشتی گزارش شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

وی با تشریح روند اهدا عضو در بین بیماران مرگ مغزی گفت:مرکز شناسایی بیماران کاندیدای اهدا عضو در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی می باشد.

,

 

,

به گفته ساکی اگر خانواده ی بیمار مرگ مغزی تمایل داشته باشند که اعضا بیمار خود را اهدا کنند می توانند با مراجعه به این مرکز ادامه روند اهدا را پیگیری کنند.

,

 

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در رابطه با روند اهدا عضو در استان لرستان اظهار داشت: در ابتدا کوردیناتور(هماهنگ کننده) طبق چک لیست، از مرگ مغزی بیمار اطمینان حاصل می کند و در غیر این صورت، تیم 5 نفره تخصصی پایش های لازم را انجام می دهند تا مطمئن شوند.

,

 

,

 وی افزود: این گروه 5 نفره شامل 4 متخصص جراحی و مغز و اعصاب، بیهوشی، داخلی و همچنین یک نفر نماینده پزشکی قانونی می باشند.

,

 

,

ساکی خاطرنشان کرد:پس از اطمینان از این موضوع باید تا زمانی که جسد به مرکز فراهم آوری در تهران تحویل داده می شود مراقبت های لازم از آن صورت گیرد.

,

 

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خصوص این موضوع که چه اعضایی از بیمار مرگ مغزی قابل اهدا هستند و این که به چه کسانی اهدا می شوند اظهار داشت: یک اهدا کننده در صورت تأیید مرکز فراهم آوری می تواند از یک تا هشت نفر را از مرگ نجات دهد.

,

 

,

به گفته وی هر بیمار مرگ مغزی می تواند در مجموع 53 اهدایی داشته باشد که از این تعداد 8 اندام و مابقی بافت می باشند.

,

 

,

 ساکی تصریح کرد: خانواده اهدا کننده نمی توانند گیرنده عضو را تعیین کنند و اعضای اهدایی باید در لیست انتظار بیماران نیازمند قرار گیرند.

,

 

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: اگر خانواده  بیمار مرگ مغزی ابراز تمایل برای اهدا نداشته باشد کوردیناتور(هماهنگ کننده) می بایست صحبت های لازم را با ایشان صورت دهد تا بتواند رضایت این خانواده ها را جلب کند.

,

 

,

 وی خطاب به خانواده های این گونه بیماران گفت: بیمار مرگ مغزی هیچ وقت به زندگی عادی خود باز نمی گردد و صرفا یک زندگی نباتی را با دستگاه های مراقبت کننده خواهد داشت.

,

 

,

ساکی با اشاره به این موضوع که سالانه چند هزار نفر به دلیل نقص عضو و نبود عضو اهدایی جان خود را از دست می دهند، گفت: یک بیمار مغزی می تواند جان هشت انسان را نجات دهد، پس بیاییم این حیات را به هم وطنانمان اهدا کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه