اخبار داغ

رابط پیوند اعضاء در استان مرکزی:

اعضای ۳۰ بیمار مرگ مغزی در استان مرکزی اهدا شده است

اعضای ۳۰ بیمار مرگ مغزی در استان مرکزی اهدا شده است
رابط پیوند اعضاء در استان مرکزی گفت: از ابتدای فعالیت واحد پیوند عضو در استان تاکنون ۳۰ بیمار مرگ مغزی از این استان اعضای خود را اهدا کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بخشی، رابط پیوند اعضاء در استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری اراک امروز؛ گفت: واحد پیوند اعضاء از اواخر دهه ۸۰ فعالیت خود را در استان مرکزی آغاز کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

بخشی اظهار کرد: در ابتدا بسیاری از خانواده هایی که بیمارشان دچار مرگ مغزی شده بود، راضی به اهدای عضو نبودند ولی در ادامه با فرهنگ سازی که در جامعه صورت گرفت شاهد این هستیم که هر ساله بسیاری از خانواده‌ها به این امر خیر رضایت می‌دهند.

,

وی ادامه داد: از ابتدای فعالیت واحد پیوند عضو در استان تاکنون ۳۰ بیمار مرگ مغزی از استان مرکزی برای اهدای عضو به تهران ارجاع شده که منجر به اهدای عضو آنان به بیماران نیازمند عضو شده است.

,

رابط پیوند اعضاء در استان مرکزی با اشاره به اینکه اعضای همه بیماران دچار مرگ مغزی پیوند زده نمی‌شود، بیان کرد: برای پیوند زدن باید ابتدا آزمایش های لازم صورت گیرد و بعد سایر اقدامات برای پیوند انجام شود.

,

۳۰ هزار بیمار در لیست انتظار دریافت عضو

, ۳۰ هزار بیمار در لیست انتظار دریافت عضو, ۳۰ هزار بیمار در لیست انتظار دریافت عضو,

بخشی با بیان اینکه هم اکنون بیماران زیادی در انتظار دریافت عضو هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار بیمار در کشور در لیست انتظار دریافت عضو قرار دارند.

,

همه می‌توانند در امر اهدای عضو پیشقدم شوند و محدودیت سنی منظور نشده است. دریافت این کارت برای افراد الزام‌آور نیست و در هر زمان که تصمیم فرد تغییر کند، می‌تواند انصراف خود را اعلام کند.

,

متقاضیان دریافت کارت پیوند عضو می‌توانند با پر کردن اطلاعات خود در سایت واحد فرآوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی و خدمان درمانی ثبت‌نام کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه