اخبار داغ

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان:

بعید است در برجامی که پشت پرده آن استکبار جهانی است، پیروز شویم

بعید است در برجامی که پشت پرده آن استکبار جهانی است، پیروز شویم
فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه پشت پرده تمام مذاکرات استکبار جهانی و صهیونیست‌ها هستند، گفت: بعید است که ما بتوانیم در این اوضاع پیروز شویم چرا که آنها نمیتوانند کشور اسلامی را تحمل کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سردار مظاهر مجیدی در گفتگوبا خبرنگار نافع، با اشاره روند و وضعیت برجام، اظهارکرد: در ابتدای طرح برجام از سوی مقام معظم رهبری به دولت اجازه داده شد که در یک پرسه زمانی در این زمینه فعالیت داشته باشند اما برای انجام آن شروطی را مطرح کردند که هیأت مذاکره کننده با رعایت اصولی در این مذاکرات شرکت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

وی ادامه داد: هیأت مذاکره کننده زمانی مذاکرات خود را آغاز کردند و زحمات زیادی هم کشیدند اما متأسفانه در برخی مقاطع و اصولی که مدنظر رهبر معظم انقلاب بود، رعایت نشد؛ به فرض مثال یکی از تأکیدات و شروط رهبری این بود که اگر قرار است ما با کشورهای 1+5 برنامه داشته باشیم، کار را به صورت مرحله‌ای انجام دهیم نه اینکه تمام تعهدات مشخص شده و یک طرفه از سوی جمهوری اسلامی انجام بگیرد اما طرف مقابل به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکند.

,

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان ادامه داد: در برجام اشکال از اینجا پیش آمد که هیأت مذاکره کننده ایران به شروطی که رهبر انقلاب بیان کردند، دقت نظر نداشتند و نهایتا" در این برجام قرار بر این شد که ما به تعهدات خود برای راستی آزمایی انجام دهیم تا اینکه طرف مقابل هم به مرور به تعهداتشان عمل کند.

,

وی گفت: ما به تعهدات خود از جمله در زمینه غنی سازی اورانیوم، کاهش سانتیفیوژها عمل کردیم و طرف مقابل که قرار بود از روز انعقاد این قرارداد تحریم ها را لغو کند، اتفاقی نیفتاد و حتی گشایشی که قرار بود برای بانکها باشد، هم انجام نگرفت.

,

مجیدی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب از همان ابتدا هشدار داده بودند که آمریکایی‌ها عهدشکن و پیمان‌شکن هستند و پایبند به این برنامه‌ها نخواهند بود که دیری نپایید فرمایشات ایشان به منصه ظهور رسید و آمریکایی‌ یک طرفه از این پیمان برجام خارج شد.

,

وی گفت: ما با برجام غفلت کردیم که به سمت دشمن رفتیم و باید در سیاست خارجه ما مصداق آیه شریفه‌ای که می فرماید: «اَشِدّآءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم» اصول را رعایت می کردیم و یا سه اصل «عزت، حکمت و مصلحت» که حضرت امام فرمودند را مدنظر قرار می‌دادیم تا برجام به اینجا نمی‌رسید.

,

سنجیدن و تجربه ای دیگر در برجام

,

فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان گفت: در حال حاضر هم که دولت فرصتی را برای مذاکره با اروپایی‌ها خواست، رهبرانقلاب فرمودند که اروپایی‌ها هم مانند آمریکا قابل اعتماد نیستند؛ اما بخاطر اینکه یک تجربه ای را در مذاکرات داشته و یکبار دیگر اروپایی ها بسنجیم، این مذاکرات در حال انجام است.

,

وی تأکید کرد: البته قطعا" چون پشت پرده تمام مذاکرات را استکبار جهانی و صهیونیست‌ها هستند، بعید است که ما بتوانیم در این اوضاع پیروز شویم چرا که آنها نمی‌خواهند یک کشور اسلامی که در زمینه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مستقل است، بتواند که در جهان تحمل کنند.

,

اختلاف استکبار جهانی با ملت ایران ریشه ای است

,

مجیدی یادآور شد: لذا کشور ایران از مبنا و اساس اختلاف ریشه‌ای با این کشورها دارند و آنها این را تحمل نمی‌کنند.

,

وی گفت: امروز انقلاب اسلامی حرکت خود را به صورت پیش برنده به پیش می برد و به لطف خدا از این اوضاع عبور کرده و آن اندیشه انقلابی اسلامی خود را در جهان معرفی خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه