اخبار داغ

در بازدید از حوزه آبخیز داری روستای کریم آباد عنوان شد

عدم کنترل منابع آبی و نوع کشت بزرگترین فشار برای منطقه است/کار آبخوان نوعی تزریق آب سفره زیر زمینی است

عدم کنترل منابع آبی و نوع کشت بزرگترین فشار برای منطقه است/کار آبخوان نوعی تزریق آب سفره زیر زمینی است
فرماندار دهگلان در بازدید از حوزه آبخوان روستای کریم آباد گفت: عدم کنترل منابع آبی ونوع کشت بزرگترین فشار برای منطقه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از دهگلان شیدا، ظهر امروز فرماندار دهگلان به همرا مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان و رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان از حوزه آبخوان روستای کریم آباد بازدید نمود.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دهگلان شیدا,
,


 در این بازدید جمال ارشدی فرماندار دهگلان گفت: با توجه به اینکه این منطقه قطب کشاورزی استان است باید منابع آبی و نوع کشت کنترل شود و اگر اینکار صورت نگیرد بزرگترین فشار برای منطقه است.


 وی با بیان اینکه در طول زمان استفاده بیش از حد از آبهای زیرزمینی و سطحی صورت گرفته است و تنها راه حل کنترل آن عواملی است که باعث این تخریب شده اند.


  فرماندار دهگلان با اشاره به وجود بزرگتترین شهرک صنعتی و کشاوری عمده اظهار داشت: نباید درشهرستان با این اوصاف چیزی بنام بیکاری در شهرستان تعریف می شد.


 ارشدی گفت: ناگاه  ما نگاه توسعه شهرستان است و در بحث توسعه  تنها یک شاخص نیست بلکه باید کل شاخص ها مد نظر قرارگیرد.

 

مدیر کل منابع طبیعی و اخیز داری  کردستان: کار آبخوان نوعی تزریق آب سفره زیر زمینی است


 در ادامه نقشبندی مدیرکل  منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان با اشاره به آبخوان روستای کریم آباد  گفت: متاسفانه در سنوات گذشته به فراموشی سپرده شده بود که در نهایت اولویت کاری ما مطالعه و شناسایی محل های از حوزه آبخیز اری است که بتوانیم  طرح و عملیات  آبخوان داری در آن انجام دهیم.


  وی افزود: کار آبخوان داری از کارهای است که ما می توانیم  مدیریت آب را از حوزه های  آبریز انجام دهیم قبل از آنکه به سد ها ورود پیدا کند.


 وی درادامه اظهار داشت: کار آبخوان نوعی تزریق به حوزه سفره های آب زیر زمینی است که نتیجه  این طرح باعث تقاضای احیای روستای خالی از سکنه کریم آباد برای سکونت مجدد شده است.

 

  نقشبندی گفت: با تزریق آب به  به سفره های زیر زمینی  بحث بیلان آب در چاههای محدوده آبخوان دارای افزایش یافته و هیچ چاه آبی تعمیق نشده بلکه باعث بالا فتن بیلان  آنها شده و توانسته  مبنای توسعه کشاورزی در آن گنجانده شود.


  وی در ادامه اظهار داشت: این آبخوان نقشی اساسی در بعد گردشگری شهرستان هم می تواند ایجاد کند که با حمایت فرماندار می شود از ماهیت پروژه هایمشابه در آینده نزدیک مطالعه و اجرا نمود.


 
  مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز اری کردستان گفت:  اینکار در موضوع پایین رفتن سفره های آب زیر زمینی در حوزه آبخیزداری خصوصا در چاههای که در نزدیکی طرح و عملیات آبخوان قرار گرفته اند بیلان آب مثبت شود و باعث دلگرمی کشاورزان شده تا در تکنولوژی و بحث آبیاری نوین که در حال حاضر در د ست اجرای سازمان جهاد کشاورزی است بهرمند شوند و از آبیکه در اختیار دارند استفاده بهینه نمایند.

 
 
انتهای پیام/
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه