اخبار داغ

هنرمند پاکدشتی:

اثرهای غیر هنری ذائقه‌ مخاطب را سطحی می‌کند

اثرهای غیر هنری ذائقه‌ مخاطب را سطحی می‌کند
برخی افراد به خود اجازه می‌دهند در هنرهایی که تخصص ندارند واردشده و آسیب جدی به این هنر بزنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ارم خبر؛ سایه (سمیه) سبکبار کارشناس ارشد ارتباط تصویری و مدرس رسمی آموزش‌وپرورش در رشته‌ گرافیک می‌باشد، وی  در دو رشته شعر و نقاشی مشغول به فعالیت است و دراین‌باره به خبرنگار ارم خبر گفت: سهراب سپهری از بزرگ‌ترین شاعران معاصر هست که به خاطر روح زلال و تلاش زیادش توانست این قله‌ی بلند در ادبیات و هنر را فتح کند، نقاشی و ترانه‌سرایی نقاط مشترک زیادی باهم دارند که از بارزترین این اشتراک‌ها می‌توان به خلاقیت و تصویر اشاره کرد.
این هنرمند پاکدشتی ملاک خود را برای انتخاب خواننده و آهنگسازی این‌گونه بیان می‌کند: برای من که ترانه جزئی جدانشدنی از وجودم هست خیلی مهم است که آهنگساز و خواننده بتوانند آهنگ و صدایی بسیار نزدیک به احساسی که ترانه دارد را اجرا کنند، خیلی وقت‌ها می‌شود که به دلیل عدم مطابقت این موارد کارم را به کسی ارائه نکردم .
وی در ادامه گفتگو افزود: حس زیبایی که نوشتن یک ترانه عاشقانه به من می‌دهد و از آن بهتر وقتی ترانه رو یک نفر با صدای خوب و آن حسی که توقع داشتم اجرا می‌کند به من انرژی می‌دهد تا این هنر را به‌صورت حرفه‌ای دنبال کرده و کارهای زیادی به خوانندگان و آهنگسازان محترم تقدیم کنم.
این معلم فرهنگی درباره آسیب‌هایی که ترانه‌سرایی را با مشکل مواجه کرده تصریح کرد: با تلاش، مطالعه و تولید اثرهای زیبا برای مردم عاشق هنر، هیچ‌وقت خسته‌کننده نیست اما این روزها گاهی ترانه‌سرایی به بی‌راهه می‌رود باید مراقبت بیشتری از این جریان هنری شود تا ساحت این هنر نازل نگردد برخی کارهای مارکتی، مناسبتی‌های ضعیف، کارهای شتاب‌زده و غیر هنری ذائقه‌ی مخاطب را سطحی می‌کند اینجاست که برخی افراد به خود اجازه می‌دهند در هنرهایی که تخصص ندارند واردشده و آسیب جدی به این هنر بزنند.
سبکبار مدرس رشته‌ی گرافیک از علاقه خود به هنرهای تجسمی گفت و ادامه داد: در هنرستان رشته‌ی گرافیک را انتخاب کردم و هنوز در این رشته فعالیت دارم هم تفریح و هم کارم غالباً در این دو هنر خلاصه می‌شود ، در مقطع دکتری رشته‌ی پژوهش هنر مشغول هستم و در نظر دارم تا اوقات بیشتری را برای پژوهش در این زمینه صرف کنم.
وی در همین راستا ادامه داد: پژوهش جزئی از زندگی من شده و مطالعه و تحقیق در مورد هنر ، نمادها و مفاهیم کهن و اسطوره‌ای ایران و جهان را خیلی دوست دارم ،در حال حاضر مشغول به نوشتن یک کتاب با موضوع فلسفی- هنری با تحلیلی بر یکی از هنرهای اصیل ایرانی هستم.
سایه سبکبار هنرمند پاکدشتی در پایان گفت: من موفقیتم رو مدیون مادرم هستم و او همیشه در هر شرایطی کنارم بود ، ازش ممنونم و این شعر را به روحش تقدیم می‌کنم :
حلالم کن توای مادر تو از جنس خدا بودی
حلالم کن ندانستم از این دنیا جدا بودی
بخواب آروم گل نازم که درد از خاطرت می‌ره
بخواب امشب غم و غصه سراغت رو نمیگیره
آرزو می‌کنم مردم سرزمینم همیشه شاد و سلامت و سربلند باشند .
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ارم خبر, ارم خبر, ارم خبر ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه