اخبار داغ

نان گران نمی‌شود، وزن آن کم می‌شود

نان گران نمی‌شود، وزن آن کم می‌شود
رئیس اتحادیه نانواداران بیرجند گفت:در حال حاضر برنامه ای برای افزایش قیمت نان نداریم و طبق صحبتی که با نانواها شده است تصمیم بر کاهش وزنه چانه خمیر گرفته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان،مدتی است که در کشور و استان خراسان جنوبی شاهد افزایش قیمت اقلام مصرفی در سبد خانوار مردم هستیم و دلیل افزایش قیمت ها تغییر در قیمت دلار و نوسانات قیمتها در بازار اعلام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

حال چند روزی است که در بیرجند زمزمه های گران شدن نان و کاهش وزن چانه های خمیر شنیده می‌شود و این موضوع باعث گلایه شهروندان شده است.

,

نان یکی از اصلی ترین و درواقع قوت غالب همه مردم بوده و در طول شبانه روز مورد استفاده همه قرار می‌گیرد و اکنون که در ماه مبارک رمضان قرار داریم نان خوب و با کیفیت بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز مردم است.

,

 اکبر مرادی رئیس اتحادیه نانواداران بیرجند در گفتگو با خاورستان،اظهار کرد:چند سال است که قیمت نان در بیرجند ثابت بوده و با توجه به افزایش هزینه های جانبی دیگر از جمله اجاره بهاء نانوایی ها نانوایان قادر به پرداخت هزینه ها نیستند.

, خاورستان,

 

,

وی افزود: یکی از مشکلات نانواها در بیرجند پایین بودن کیفیت آرد است که برای بهتر شدن کیفیت نان نیاز به استفاده از بهبود دهنده برای آرد است و این خود نیاز به هزینه دارد اما با همه این شرایط در حال حاضر برنامه ای برای افزایش قیمت نان نداریم و طبق صحبتی که با نانواها شده است تصمیم بر کاهش وزنه چانه خمیر گرفته شده است.

,

 

,

رئیس اتحادیه نانواداران بیرجند عنوان کرد: در مقابل کاهش وزن چانه خمیر نانوایی ها ملزم به ارائه خدمات در زمینه پخت نان با کیفیت و استفاده از کنجد و سبزی در نان ها شده اند.

,

پایین بودن کیفیت آرد نانوایی ها

,

وی با بیان اینکه آردی که در اختیار نانوایی ها است از کیفیت پایینی برخوردار است،گفت:برای اینکه نانواها بتوانند نان خوب و با کیفیتی در اختیار مردم قرار دهند ناچارند وزن چانه را کاهش دهند؛ هر چه چانه های خمیر وزن کمتری داشته باشند نان با کیفیت بیشتری به دست مردم خواهد رسید.

,

نانواها ناراضی از کاهش وزن نان

,

مرادی اظهار کرد:هر چه وزن چانه ها پایین تر باشد طبیعتا نان کمتری پخت خواهد شد و این باعث نارضایتی نانواها شده است اما تا زمانیکه آرد با کیفیت و خوبی در اختیار نانوایی ها قرار نگیرد ناچارا باید نانوایی ها وزن چانه را برای پخت نان با کیفیت کاهش دهند.

,

 

,

رئیس اتحادیه نانواداران بیرجند بیان کرد: آردی که در اختیار نانوایی ها است از استانهای دیگر وارد استان ما می‌شود و مسئولان قول در اختیار گذاشتن آرد با کیفیت و خوب را به نانوایی ها داده اند؛ امیدورایم که آرد با کیفیتی در اختیار نانوایی های بیرجند قرار بگیرد و در مقابل آن بتوانیم نان با کیفیت در اختیار مردم قرار دهیم.

,

 

,

وی اظهار کرد: در حال حاضر قیمت نان لواش با چانه ای 230 گرم 250 تومان،نان سنگگ سنتی با چانه ای 400 گرم 650 تومان،نان تافتون باچانه ای 450 گرم 500 تومان و نان تافتون با چانه ای 900 گرم 1000 تومان به فروش می‌رسد.

,

 

,

مرادی خاطرنشان کرد: چنانچه همشهریان تخلفی و گران فروشی در نانوایی های سطح شهر دیدند به اتحادیه نانواداران اطلاع داده حتما با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

,

 

,

حال در این شرایط که وضعیت اقتصادی مردم رونق نداشته و رو ز به روز با افزایش قیمتها مواجه اند لازم است مسئولان مربوطه برای تهیه آرد با کیفیت تلاش کنند و نگذراند که قیمت نان افزایش داشته باشد؛نان غذای اصلی مردم است و اگر فردی قدرت خرید مواد غذایی دیگر را نداشته باشد حد اقل از خرید نان که لازمه تغذیه مردم است ناتوان نباشد.

,

 

,

درست نیست در این شرایط اقتصادی نا بسامان و رکود با افزایش قیمت نان و سایر مواد غذایی، برای پرداخت هزینه های جاری از جمله اجاره بهاء نانوایی ها و سایر موارد دست در جیب مردم کرد و برخی از مردمی که جزو قشر کم در آمد جامعه بوده و تنها درآمد آنها یارانه است را در تنگنا و سختی قرار داد. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه