اخبار داغ

فرماندار شهرستان فیروزکوه:

هزینه در حوزه اوقات فراغت نوجوانان و جوانان سرمایه گذاری است

هزینه در حوزه اوقات فراغت نوجوانان و جوانان سرمایه گذاری است
دومین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان در سال ۹۷ به ریاست فرماندار فیروزکوه، و با حضور اعضا شورا و مسئولین مربوطه در محل اداره آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری دیمه نیوز، دومین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان در سال ۹۷ به ریاست مهدی یوسفی جمارانی، فرماندار فیروزکوه، و با حضور اعضا شورا و مسئولین مربوطه در محل اداره آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری دیمه نیوز,

مهدی یوسفی جمارانی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و گرامیداشت روز آزاد سازی خرمشهر، در خصوص وضعیت مالکیت مدارس شهرستان بیان داشت: گزارش تکمیلی از تجهیزات مورد نیاز مدارس به تفکیک و لیست مدارس بلا استفاده به فرمانداری ارائه شود و صدور اسناد مالکیت مدارس پیگیری شود چرا که ممکن است با مواردی تعارض پیدا کند و مشکلاتی ایجاد گردد و همچنین هماهنگی لازم جهت بازدید میدانی با حضور قاسم میرزایی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران جهت بررسی مسایل و مشکلات مدارس صورت پذیرد.

,

وی با اشاره به مسئله اوقات فراغت دانش آموزان گفت: اوقات فراغت نوجوانان و جوانان مورد توجه قرار گیرد و برنامه ریزی مناسبی جهت استفاده بهینه جوانان و نوجوانان از اوقات فراغت انجام شود تا بتوانند مهارت های دیگری نیز در این اوقات فراگیرند،  که اگر برای آن برنامه ریزی مناسبی پیش بینی نشود افراد فرصت طلب با تبلیغ سوء و نامناسب بر سر راه آنها قرار می گیرند و مشکلات جبران ناپذیری را ایجاد خواهد کرد که خانواده، سلامت اجتماعی و عمومی جامعه به خطر خواهد افتاد و هزینه های بسیاری به دنبال دارد.

,

فرماندار شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: هزینه هایی که در حوزه اوقات فراغت می شود، سرمایه گذاری است؛ با توجه به شرایط شهرستان که امکانات تفریحی  به صورت انحصاری وجود دارد نباید نگاه اقتصادی و سودآوری وجود داشته باشد و حداقل هزینه هایی که برای استفاده از این امکانات به بخش خصوصی پرداخت شود از منابع آموزش و پرورش تامین و هزینه ی کمتری از خانواده ها اخذ شود.

,

وی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر اظهار داشت: انتظار داریم شورای شهر به عنوان متولی امور شهری در حوزه امور فرهنگی اعتبارات مورد نیاز را در نظر بگیرد و با آموزش و پرورش همکاری داشته باشد؛ آینده جامعه، دانش آموزانی هستند که باید برای آنها در ایام تابستان برنامه ریزی شود.

,

مهدی یوسفی جمارانی با اشاره به تغییرات شرایط جامعه نسبت به گذشته تصریح کرد: امروزه جذابیت هایی باید ایجاد شود تا دانش آموزان و والدین را برای شرکت در اردوها ترغیب کند و به انتظارات و سرگرمی دانش آموزان توجه ویژه ای شود.

,

وی در ادامه گفت: نظام آموزشی کشور، به شدت آموزش محور است و کمتر به بحث های پژوهشی و آزمایشگاهی توجه می شود لذا تعطیلات تابستان فرصتی را به وجود می آورد تا آموزش مبتنی بر تجربیات عینی و شهودی دانش آموزان به صورت رایگان در پژوهشسرا انجام شود و این امر می تواند در یادگیری بهتر مباحث تدریس شده در طول سال تحصیلی بسیار موثر باشد.

,

فرماندار فیروزکوه با اشاره به مدارس بلا استفاده تاکید کرد: این مدارس باید به سرعت مشخص شوند چرا که سرمایه گذاران می توانند در حوزه های اشتغال روستایی از این مدارس استفاده کنند.

,

مهدی یوسفی جمارانی در پایان بیان داشت: مدیران مدارس بیمه مسئولیت مدنی باشند تا در صورت بروز  اتفاقات و حوادث که بعضاً در سطح مدارس مشاهده می گردد و این اتفاقات مستقیماً به  مدیریت و معاونین مدارس مربوط می گردد  قابل حمایت و پاسخگویی مدیران باشد که این موضوع موجب آسودگی خاطر بیشتر و دلگرمی مدیران مدارس در برابر مسئولیت محوله آنها خواهد بود.

,

انتهای خبر/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه