اخبار داغ

حمله 300 مهاجر اسرائیلی به مسجدالاقصی/ مزاحمت‌های صهیونیستی در طول ماه رمضان برای تحریک مسلمانان

حمله 300 مهاجر اسرائیلی به مسجدالاقصی/ مزاحمت‌های صهیونیستی در طول ماه رمضان برای تحریک مسلمانان
حدود 300 مهاجر اسرائیلی روز یکشنبه در میان اقدامات امنیتی و مخالفت فلسطینیان به مسجد الاقصی حمله کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ به نقل از Asharq Al-Awsat ،حدود 300 مهاجر اسرائیلی روز یکشنبه در میان اقدامات امنیتی و مخالفت مردم و مقامات فلسطینی به مسجدالاقصی حمله کردند. همه ساله در طول ماه مبارک رمضان موجی از مزاحمت های منجر به درگیری توسط مهاجران اسرائیلی، عبادت کنندگان فلسطینی را تحریک می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "تیتریک", Asharq Al-Awsat,
مهاجمان برای احیای مراسم یهودیان به نام ت"حویل تورات" و اجرای مراسم در این منطقه، این بی نظمی را ایجاد کردند.در همان زمان، گروه های دیگر مهاجران در بازارهای خارج از مسجدالاقصی، در حیاط دیوار بُراق، دیوار غربی مسجدالاقصی، گردهم آمدند و مراسم فتنه انگیز تلمودی را به نمایش گذاشتند.این اقدام به دعوت سازمان هیکل انجام شد.به گفته قاضی اسرائیلی، دو هفته پس از صدور حکم دادگاه اسرائیلی مبنی بر اینکه میهن پرستی اعلامیه مذهبی نیست به مهاجران اسرائیلی اجازه داد تا در داخل مسجد الاقصی شعار "مردم اسرائیل زندگی خواهند کرد" را سر دهند و آنها را به انجام این آشوب، تشجیع کرد.
,
 
,
این تهاجم ها برای نقض توافق میان اسرائیل و اردن که تعداد بازدید یهودیان از مسجدالاقصی را معین کرده و از انجام هرگونه مراسم مذهبی آنها جلوگیری می کرد، رخ داد.
,
 
,
از زمان اشغال قسمت شرقی بیت المقدس در سال 1967 توسط رژیم صهیونیستی، این توافقنامه ایجاد شد. مقامات فلسطینی و اردن به تحریک مسلمانان با این اقدامات هشدار دادند. علیرغم این هشدارها، وضعیت مسجدالاقصی به بدتر شدن قابل توجهی می گراید.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه