اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی استان:

"سامانه ثبت الکترونیکی پرونده‌های طلاق" در قزوین راه‌اندازی می‌شود

"سامانه ثبت الکترونیکی پرونده‌های طلاق" در قزوین راه‌اندازی می‌شود
مدیرکل بهزیستی استان قزوین از راه‌اندازی "سامانه ثبت الکترونیکی پرونده‌های طلاق" در سال جاری در قزوین خبر داد و گفت: این طرح با هدف پیشگیری و کاهش طلاق و عوارض ناشی از آن اجرا می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا وارثی در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: طی دهه‌های اخیر به لحاظ تغییرات عمده اما متفاوت و ناهمگونی که در روند شکل‌گیری ازدواج در جوامع مختلف روی داده، این موضوع بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,


وی افزود: بر این اساس پژوهشگران و متخصصان بالینی و خانواده به بررسی عوامل موثر بر ازدواج، کیفیت روابط زناشویی، عوامل ارتقاء دهنده شرایط کیفی و تثبیت کننده پایداری ازدواج، رضایت زوجین و تاثیر آن در سلامت خانواده پرداخته‌اند.

کنترل و کاهش طلاق از اهداف راه‌اندازی سامانه الکترونیکی طلاق است
مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: با توجه به وضعیت نگران کننده خانواده و طلاق، اجرای طرح‌های جامع برای حل معضلات خانواده و طراحی الگوی خانواده سالم به منظور صیانت از آن امری اجتناب ناپذیر است‌.

وی عنوان کرد: در همه اسناد بالادستی نظام اعم از قانون اساسی و سند چشم انداز و سیاست‌های اعلام شده توسط مقام معظم رهبری نیز خانواده به عنوان یک اصل بنیادی در نظر گرفته شده؛ لذا در راستای تحقق بخشی به اهداف عالیه نظام و با هدف حفظ قداست خانواده و پیشگیری از طلاق و عوارض ناشی از آن طرح مداخله‌ای برای پیشگیری و کاهش طلاق با عنوان« سامانه ثبت الکترونیکی پرونده‌های طلاق» تدوین شده است.

وارثی در ادامه از راه‌اندازی سامانه ثبت الکترونیکی پرونده‌های طلاق در سال جاری در قزوین خبر داد و اظهار کرد: این طرح با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و با همکاری استانداری و دادگستری با هدف پیشگیری و کاهش طلاق و عوارض ناشی از آن و همچنین در راستای صیانت از کانون خانواده اجرا می‌شود.

وی افزود: بر این اساس از طریق مداخلات تخصصی روانی اجتماعی و با همکاری برخی مراکز مشاوره استان، اصول علمی خانواده درمانی، روان درمانی، مشاوره، مددکاری اجتماعی خانواده به کار گرفته و خدمات تخصصی به زوجین ارائه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: هم‌اکنون و پیرو جلسات و رایزنی‌های مکرر طرح مذکور در ستاد آسیب‌های اجتماعی استانداری به تصویب رسیده و اعتبارات ملی و استانی جذب و تفاهم‌نامه همکاری با دادگستری منعقد شده است.

وی بیان کرد: با راه‌اندازی سامانه ثبت الکترونیکی پرونده‌های طلاق، همه پرونده‌های طلاق به مرکز کاهش طلاق ارجاع می‌شود و پس از ثبت در سامانه و پایش و بررسی اولیه، خدمات تخصصی روانشناسی و مددکاری به زوجین ارائه می‌شود.

وارثی تاکید کرد: سامانه ثبت الکترونیکی پرونده‌های طلاق در جهت یکسان‌سازی ارائه خدمات مشاوره و خدمات تخصصی به زوجین متقاضی طلاق راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی این سامانه بیان کرد: هدف از راه‌اندازی این سامانه پیشگیری از طلاق و افزایش آگاهی‌های عمومی، حفظ انسجام خانواده‌های در معرض طلاق، افزایش مهارت‌های زوجین و در نهایت کنترل و کاهش طلاق در جامعه است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: در این مرکز نیروهای روانشناس، مددکاران اجتماعی و مشاورین متخصص به بررسی مشکلات زوجین متقاضی طلاق پرداخته و زمینه سازش و حفظ انسجام خانواده را فراهم می‌کنند.

وی در پایان گفت: در صورتیکه طلاق آخرین راه حل باشد نیز رهنمودهای لازم در ارتباط با دوران پس از طلاق به زوجین ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

,
,
,
, کنترل و کاهش طلاق از اهداف راه‌اندازی سامانه الکترونیکی طلاق است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه