اخبار داغ

یک کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفتگو با دانا:

نگرانی وزیر خارجه آمریکا ناشی از قدرت گرفتن ایران در منطقه است/ آمریکا متوجه شد که اسرائیل به خطر افتاده است/ گزینه نظامی بی کاربردترین گزینه برای آمریکا است

نگرانی وزیر خارجه آمریکا ناشی از قدرت گرفتن ایران در منطقه است/ آمریکا متوجه شد که اسرائیل به خطر افتاده است/ گزینه نظامی بی کاربردترین گزینه برای آمریکا است
ثروتی گفت: بعد از برگزاری انتخابات در لبنان و عراق و اعلام نتایج آنها همچنین تمایل سوریه به ایران برای کمک نگرانی هایی از سوی آمریکایی ها ایجاد شده است که نتیجه آن اظهارات روز گذشته وزیر امور خارجه آمریکاست. ایران معادلات آمریکا را به هم زده و این موضوع یک تهدید بزرگ برای اسرائیل به شمار می رود.
[

هادی ثروتی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص اظهارات تهدید آمیز وزیر خارجه آمریکا علیه ایران اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران تحولات منطقه ای وسیع و گسترده ای را با خود به همراه داشته است که مهم ترین آنها به هم زدن معادلات قدرت به نفع ایران و به ضرر آمریکا در منطقه و بخش هایی از جهان بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به موضوعاتی نظیر جنگ تحمیلی، گروهک های تروریستی، تحریم‌های مختلف و ... تصریح کرد: قطعاً آمریکایی ها با توجه به سناریو و دسیسه‌هایی که از ابتدای انقلاب تا کنون در ابعاد سخت و نرم علیه ایران انجام داده بودند، موفق نشده اند جمهوری اسلامی را به زانو در بیاورند.

,

این کارشناس سیاست خارجی ضمن اشاره به ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جنگ نرم در سال های اخیر بیان داشت: آمریکایی‌ها در مجموع در به زانو در آوردن جمهوری اسلامی ایران طی 40 سال گذشته موفق نبوده‌اند و حتی در برخی مسائل سیاسی در مواردی پای میز مذاکره با ایران آمده‌اند که برجام یکی از آنهاست.

,

ثروتی با بیان اینکه رفتارها و صحبت های امریکایی ها در مواضع مختلف متفاوت بوده است عنوان کرد: آمریکا در جایی از نابودی ایران سخن می گوید و در جای دیگری صحبت از مذاکره می کند، اما در نهایت خواسته و فکر آمریکا این است که جمهوری اسلامی نباید باشد؛ مشکل اصلی آمریکا با دولت های ایران نیست بلکه با نظام اسلامی مشکل دارند و چون ایرانی‌ها در اسلام پافشاری می کنند و انقلاب ایران منافع آمریکا را در کل دنیا به خطر انداخته است مبارزه آنها با ایران سرسختانه تر شده است.

,

وی ضمن محکوم کردن ادبیات توهین آمیز وزیر امور خارجه آمریکا نسبت به ایران عنوان کرد: مکاتب آمریکا آمیخته ای از آرمان‌ها و ارزش‌ها و در جایی استفاده از زور و عملیات های نظامی برای گسترش شعارهای تهی نظیر صلح، آزادی و ... بوده است ولی واقعیت این است که نه نظرات هامیلتون و نه نظرات نئو محافظه کاران نمی توانند مبنای اعتباری داشته باشند.

,

این کارشناس سیاست خارجی همچنین گفت: باید دقت داشته باشیم که هژمونی آنها در کنار سلطه اقتصادی و به کمک رفتارهای نظامی در سراسر دنیا باعث همراه شدن بسیاری از دولت ها با آنها شده است؛ وزیر خارجه تازه کار و مبتدی آمریکا که سابقه سیاسی هم نداشته و قطعاً با اینگونه رفتار ها نمی تواند خروجی مناسبی داشته باشد.

,

ثروتی بیان داشت: واقعیت این است که صحبت های وزارت خارجه آمریکا کاملاً تکراری است و این حاکی از نگرانی آمریکا از ایران است؛ باید ببینیم چه کاری انجام داده ایم که وزیر خارجه آمریکا تا حد فحاشی کردن نگران شده اند. قطعاً ناراحتی آمریکا از نفوذ منطقه ای ایران و قدرت گرفتن ایران در منطقه است.

,

وی همچنین گفت: بعد از برگزاری انتخابات در لبنان و عراق و اعلام نتایج آنها همچنین تمایل سوریه به ایران برای کمک نگرانی هایی از سوی آمریکایی ها ایجاد شده است که نتیجه آن اظهارات روز گذشته وزیر امور خارجه آمریکاست. ایران معادلات آمریکا را به هم زده و این موضوع یک تهدید بزرگ برای اسرائیل به شمار می رود.

,

این کارشناس سیاست خارجی با تأکید بر اینکه محور مقاومت امروز معادلات آمریکا را نه تنها در منطقه بلکه در جهان به هم ریخته است، گفت: فشار مسلمانان در سوریه، عراق، لبنان و ... که با درخواست از جمهوری اسلامی برای بقای خودشان صورت گرفته است منجر به خالی شدن زیر پای آمریکا در منطقه شده است.

,

ثروتی ضمن بیان اینکه مفاد 12 بندی که پمپئو گفته است ناشی از نگرانی های آمریکا از اوضاع منطقه است عنوان کرد: قطعاً گزینه نظامی بی کاربردترین گزینه برای آمریکا است و آنها در یک فاز نظامی حرکت نمی کنند اما برای تغییر رفتار ایران از مولفه های دیگر به ویژه اقتصادی استفاده می‌کنند.

,

وی با بیان اینکه همکاری متحدان بین المللی و منطقه ای آمریکا با انها منجر به خروج آمریکا از برجام شده است تصریح کرد: آمریکا به دنبال تکرار فاز چند سال گذشته یعنی تحریم های اقتصادی شده است اما امروز شرایط منطقه عوض شده و متحدان زیادی در منطقه و دنیا با ایران وجود دارد که یک جانبه گرایی آمریکا را به مشکل می رساند.

,

انتهای پیام/ط

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه