اخبار داغ

انتقاد غرضی از عملکرد دولت درباره قیمت ارز

انتقاد غرضی از عملکرد دولت درباره قیمت ارز
نامزد انتخابات ۹۲ گفت: دولت در چهار سال اول قیمت ارز را به طور مصنوعی پایین نگه داشت، در نتیجه در یک سال اخیر یک مرتبه قیمت به‌صورت فنری جهش کرد و نگرانی و ناراحتی عموم را فراهم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمحمد غرضی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 با اشاره به گذشت یک سال از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 1396 در ارزیابی خود از عملکرد دولت گفت: دولت در چهار سال اول قیمت ارز را به طور مصنوعی پایین نگه داشت، در نتیجه در یک سال اخیر یک مرتبه قیمت به‌صورت فنری جهش کرد و نگرانی و ناراحتی عموم را فراهم کرد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی از ارزش پول ملی به عنوان ناموس یک ملت نام برد و با اشاره به اینکه هر کجا دولت‌ها نتوانستند این ناموس را حفظ کنند دچار گرفتاری‌های بسیار شدند، اظهار داشت: در این شرایط حتی اگر دولت خیلی زحمت هم کشیده باشد، اما مردم او را به عنوان خادم حساب نمی‌کنند.

,

غرضی در ادامه گفت: امروز حدود 20 میلیون نفر در کشور دست‌شان به هیچ منبع اقتصادی همچون درآمد، شغل و بیمه بند نیست؛ بقیه مردم زمانی که قیمت‌ها بالا می‌رود می‌توانند توازنی به وضعیت خود بدهند، اما حدود یک چهارم جمعیت کشور در شرایط بحرانی راهی به جز مردن ندارند. 

,

امروز حدود 20 میلیون نفر در کشور دست‌شان به هیچ منبع مالی مثل درآمد، شغل و بیمه بند نیست و در بحران‌های اقتصادی راهی جز مردن ندارند. 

,

وی در این باره اضافه کرد: وقتی قیمت‌ها بالا می‌رود و حوائج اولیه برآورده نمی‌شود خیلی‌ها از بین می‌روند، اما دولت‌ها توجه به این قضیه ندارند؛ البته من از رؤسای دولت‌ها خیلی انتظار ندارم، اما از کارشناسانی که وقایع دهه‌های 20، 30، 40 و 50 را مطالعه کرده‌اند انتظار می‌رود که بدانند وقتی برای مردم گرفتاری اقتصادی پیش می‌آید، قدرت سیاسی هم زیر سؤال رفته و به دولت آسیب می‌زند. 

,

کاندیدای انتخابات سال 92 ریاست جمهوری گفت: من از زمزمه‌های اعلام قیمت 1500 تومانی برای بنزین خیلی تعجب کردم، همچنان که همه جریانات مربوط به ناآرامی‌های دی 96 موج ناشی از افزایش قیمت بنزین بود. 

,

وی با ابراز تأسف از رصد نشدن عقبه اجتماعی جامعه از سوی کارشناسان اقتصادی اظهار داشت: رصد اوضاع اقتصادی کشور به رصد شرایط سیاسی کمک می‌کند، اما در مجموع به نظر من این پنج دولت پس از انقلاب از کارشناسی‌های اجتماعی نصیبی نداشتند. 

,

غرضی گفت: دولت‌ها نوعاً در یک محدوده کارشناسی غیرمرتبط با تحولات اجتماعی کارهای خود را پیش می‌برند که موجب زیان به جامعه و انقلاب و گره‌های اجتماعی شده است. 

,

این وزیر اسبق در پایان بر ضرورت حفظ ارزش پول ملی به عنوان یک واجب شرعی و ملی تأکید کرد.

,
منبع: فارس
, منبع: فارس]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه