اخبار داغ

پروژه ای نیمه جان که دوباره جان گرفت:

پس از سه سال تعطیلی عملیات ساخت مخزن 1000مترمکعبی شهرک فجرلنده شروع شد+تصاویر

پس از سه سال تعطیلی عملیات ساخت مخزن 1000مترمکعبی شهرک فجرلنده شروع شد+تصاویر
چند سالی است که ساکنین شهرک فجر لنده در زمستان و تابستان با مشکل کم آبی شدید روبرو بودند یه طوری که برای تامین آب مصرفی خود به ناچار از تلمبه های برقی استفاده می کنند که علاوه بر تحمیل هزینه برق، هزینه آب را نیز باید بپردازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از خبرلنده، شهرستان لنده از جمله شهرستان های گرمسیری استان کهگیلویه وبویراحمد است که جمعیتی بالغ بر 22هزارنفر دارد که از این جمعیت بیش از 12 تا 14هزارنفر در شهرلنده و شهرک های فجر، شهیدرجایی، سرآسیاب و بهاران ساکن می باشند که خدمات دهی به این حجم که تقریبا سه چهارم جمعیت شهرستان لنده را تشکیل داده اند را با مشکلاتی مواجه ساخته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرلنده،, خبرلنده،, خبرلنده،,

 

,

, ,

 

,

رفع نیازهای اولیه مهمترین مطالبه مردم و وظیفه مسئولان است که در چند سال گذشته بخش زیادی از مشکلات در شهرک شهیدرجایی و فجر رفع گردید ولی مشکلات زیرساختی زیادی هنوز در شهرک سرآسیاب و بهاران وجود دارد.

,

با شروع فصل تابستان میزان مصرف آب در سطح شهر و شهرک ها با توجه به گرمای طاقت فرسای این شهر به مراتب دو یا چندین برابر می شود که به همین میزان نیز آبفا شهری نیز رسالتش سنگین و سنگین تر می شود چرا که مطالبه عمومی مردم تامین آب برای مصارف خانگی و آب شرب آشامیدنی سالم است.

,

 

,

, ,

, ,

 

,

شهرک شهید رجایی و فجر لنده چندین سال است که به واسطه قرارگرفتن و یا همتراز بودن با مخزن آب شهرلنده در فصل تابستان با مشکلات عدیده ای روبرو هستند که امسال به همت اداره آب وفاضلاب شهری و با احداث خط انتقال جدید از خیابان سادات مشکل آب شهرک شهید رجایی را بعد از حدود 30سال برطرف کردند.

,

 

,

, ,

, ,

 

,

اما به علت عدم تکمیل مخزن آب1000مترمکعبی و تعطیلی بیش از دو سال نیمی این پروژه هنوز مردم شهرک فجر با مشکلات و بحران کم آبی مواجه هستند که پس از دو سال و نیم وقفه در اجرای این پروژه عملیات اجرایی و تکمیل وساخت مخزن 1000مترمکعبی آب شهرک فجر با تخصیص اعتبارات جدید در حال ساخت می باشد.

,

, ,

, ,

 

,

پس از پیگیری های فراوان مسئولان شهرستانی و استانی احداث مخزن 1000مترمکعبی آب شهرک های فجر و شهید رجایی لنده با انتخاب پیمانکاری از سوی شرکت آب وفاضلاب استان در نیمه دوم اردیبهشت 94 با حضور مدیرکل آبفای شهری استان کهگیلویه وبویراحمد، امام جمعه، فرماندارلنده و معاونین اداره کل آبفای شهری استان و جمعی از مسئولان شهرستانی آئین کلنگ زنی  این ذخیره آب برگزارشد.

,

 

,

, ,

 

,

محمد راکبی رئیس اداره آب و فاضلاب شهری لنده در گفت و گو با خبرنگار خبرلنده گفت: اداره آب وفاضلاب شهری یک از ادارات مهم خدمات رسان در حوزه تامین نیازمندی های اولیه و ضروری مردم است که خدمات این اداره به صورت لحظه ای و 24ساعته می باشد.

, خبرلنده , خبرلنده ,

وی افزود: تلاش های خوبی در چهارسال گذشته برای رفع مشکلات شهروندان صورت گرفته است که به تبع آن رضایت شهروندان را در پی داشته است.

,

رئیس اداره آب وفاضلاب شهری لنده تصریح کرد: یکی از چالش های مهم شهرک شهیدرجایی، بحث افت شدید فشار آب در این شهرک بود که با اتخاذ تدابیر لازم و با حمایت مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان با ایجاد یک خط جدید به طول 800مترمربع با اعتباری افزون بر 750میلیون ریال ایجاد و مشکل این شهرک بعد از30سال رفع شد.

,

وی تاکیدکرد: مخزن 1000مترمکعبی آب شهرک فجر لنده با تامین اعتباری افزون بر دوازه میلیارد ریال شروع به کار کرد که فردا با حضور ناظرین پروژه عملیات بتن ریزی آن و در ادامه تکمیل فرآیند نهایی آن انجام خواهدشد.

,

, ,

, ,

راکبی اظهارکرد: امیدواریم با تکمیل مخزن آب شهرک فجر و ایجاد خط انتقال چهارکیلومتری به این مخزن بتوانیم در کمترین زمان ممکن این مخزن را وارد مدار و مشکل چندین ساله مردم این شهرک و بخش های از شهرک سرآسیاب و لنده را رفع نماییم.

,

رئیس اداره آب وفاضلاب شهری لنده از احداث ساختمان جدید این اداره در آینده نزدیک با حضور مسئولان نیز خبرداد.

,

گفتنی است شهرک های فجر و شهید رجایی لنده دارای جمعیتی بالغ بر 3200نفر می باشند که در تابستان سال های گذشته به دلیل افت فشار منبع اول ذخیره آب شهرلنده و قرارگرفتن در سطح بالادستی منبع ذخیره عملاً با مشکلات زیادی در تابستان مواجه می شدند که در یکسال گذشته با مطالعه طرح احداث منبع ذخیره 1000مترمکعبی از سوی مسئولان اداره آب وفاضلاب مشکل ساکنین این شهرک ها به طور 100درصد حل خواهدشد.

,

انتهای پیام

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه