اخبار داغ

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس:

آموزش و پرورش امسال ۱۱۷هزار نیرو نیاز دارد

آموزش و پرورش امسال ۱۱۷هزار نیرو نیاز دارد
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر امسال تمامی ۶۰هزار نفر نیروهای در حال بازنشستگی آموزش و پرورش را ترک کنند، ۱۱۷هزار نیرو نیاز داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، قاسم احمدی‌لاشکی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به رقم‌های متفاوت ارائه شده از مسئولان درخصوص نیاز آموزش و پرورش به نیروی انسانی، گفت: بهتر است در مورد میزان کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش تنها به ارقام ارائه شده ازسوی رئیس مرکز برنامه‌ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش استناد کرد.

وی ادامه داد: طبق آنچه رئیس منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرده است اگر امسال تمامی 60هزار نفر نیروهای در حال بازنشستگی آموزش و پرورش را ترک کنند، 117هزار نیرو نیاز خواهیم داشت بنابراین حتی اگر ردیف استخدامی آموزش و پرورش به 30هزار نفر برسد و حدود 11هزار نفر فارغ‌التحصیل سال جاری دانشگاه فرهنگیان نیز جذب شوند، با احتساب نیروهای حق‌التدریس در اختیار، آموزش و پرورش باز هم با کمبود شدید نیرو رو به رو خواهد بود.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: 15هزار ردیف استخدامی که سازمان امور استخدامی برای آموزش و پرورش در نظر گرفته صرفا با استناد به ظرفیت و توان استخدامی این سازمان استربطی به میزان نیاز آموزش و پرورش ندارد.

احمدی لاشکی با بیان اینکه سازمان امور استخدامی و آموزش و پرورش باید جلسات بیشتری با هم برگزار کنند، گفت: استفاده از نیروهای حق‌التدریس، جذب از طریق آزمون و به کارگیری دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که دو سال از درسشان تمام شده است از جمله راه های خروج آموزش و پرورش از مشکل کمبود نیرو است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه