اخبار داغ

دادگاه نازنین زاغری تعیین وقت شد

دادگاه نازنین زاغری تعیین وقت شد
رئیس دادگستری استان تهران از تعیین وقت برای برگزاری مجدد دادگاه نازنین زاغری خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران در خصوص آخرین وضعیت پرونده نازنین زاغری اظهار کرد: برای برگزاری دادگاه نازنین زاغری تعیین وقت شده و زمان آن به دادگاه اعلام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نازنین زاغری,

وی افزود: مذاکرات و اقداماتی در رابطه با بحث تعیین وکیل برای زاغری انجام شده و قرار است بعد از طی فرآیند‌های انتخاب وکیل، دادگاه وی در اسرع وقت برگزار شود.

,

بنابر این گزارش، نازنین زاغری روز 30 اردیبهشت ماه در شعبه پانزده دادگاه عمومی و انقلاب تهران حضور پیدا کرده و در جلسه‌ای که نماینده دادستان تهران هم حضور داشته است، اظهار می‌دارد به وکیل نیاز دارد. دادگاه نیز تا حضور وکیل نازنین زاغری، وقت تجدید صادر می‌کند.

, نازنین زاغری, دادگاه عمومی و انقلاب تهران,

گفتنی است؛ نازنین زاغری تبعه ایرانی ــ انگلیسی ۱۵ فروردین سال ۱۳۹۵ توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه کرمان در فرودگاه امام خمینی(ره) دستگیر و به کرمان منتقل شد.

, اطلاعات سپاه,

وی دارای تابعیت مضاعف از انگلستان بوده و در سیستم جاسوسی آن کشور فعالیت می‌کرده است. زاغری مسئول آموزش خبرنگاری آنلاین بی‌بی‌سی فارسی بوده که با هدف جذب و آموزش افراد برای فعالیت تبلیغی علیه ایران اقداماتی را انجام داده است.

,

چگونگی استفاده از ایمیل مستعار، پس‌وردهای پیچیده و طولانی، ذخیره‌سازی پس‌وردها و استفاده از نرم‌افزارهای رمزنگاری مطالب و اطلاعات، از جمله مواردی است که در این آموزش‌ها لحاظ می‌شده است. پرونده زاغری برای ادامه رسیدگی‌ها به دادستانی تهران انتقال پیدا کرد و پس از انجام تحقیقات و بررسی‌های لازم، با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب صادر شد. شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، زاغری را به پنج سال حبس محکوم کرد که این محکومیت در دادگاه تجدیدنظر تأیید شد و وی اکنون در حال تحمل کیفر خود است.

,

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه