اخبار داغ

مردانی که زیر بار سکه " له " می شوند / 65 مرد کردستانی بخاطر مهریه در زندان هستند

مردانی که زیر بار سکه " له " می شوند / 65 مرد کردستانی بخاطر مهریه در زندان هستند
مدیرکل زندان های کردستان گفت: بیش از 300 زندانی جرائم غیرعمد در این استان دوران حبس خود را می گذرانند که 65 نفر از آنان بدهکاران مهریه هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، روز خواستگاری، زیر نگاه‌های سنگین پدر و مادرش، تعداد سکه‌های مهریه را پذیرفت. آن روز حرف از این بود که «کی مهریه را داده و کی گرفته است!» اما امروز پشت میله‌های زندان، فهمیده این خود اوست که باید مهریه کمرشکن را بدهد، و نوعروسش کسی است که آن را خواهد گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

 

,

با افزایش قیمت سکه، درخواست‌های طلب مهریه هم ضرب‌آهنگ تندتری یافته است و روزبه روز به تعداد متقضایان مهریه در دادگاه‌های خانواده افزوده می‌شود. آن‌ها که می‌توانستند مهریه را ببخشند، دیگر نمی‌بخشند و کسانی هم که برای دریافت مهریه دودل بودند، مطمئن شده‌اند که از حق طبیعی‌شان صرف‌نظر نخواهند کرد.

,

 

,

این روزها، که قیمت سکه از مرز 2 میلیون تومان گذشته است، در جای جای اجتماع جملاتی شنیده می‌شود که به شوخی و جدی خطر پرداخت مهریه را به آقایان گوشزد می‌کند و قدرت خانم‌ها را برای تحت فشار گذاشتن همسرانشان، به رخ می‌کشد.

,

 

,

گویا مردم به این باور رسیده‌اند که افزایش قیمت سکه، اهرم تنبیه مردان را قوی‌تر می‌کند و اگر این روند ادامه یابد، هیچ مردی نه اجازه دارد دست از پا خطا کند و نه می‌تواند روی حرف همسر طلبکارش حرفی بزند.

,

 

,

مدیرکل زندان های کردستان گفت: بیش از 300 زندانی جرائم غیرعمد در این استان دوران حبس خود را می گذرانند که 65 نفر از آنان بدهکاران مهریه هستند.

,

 

,

اسحاق ابراهیمی اظهار داشت: از سایر زندانیان، 2 نفر بدهکار نفقه هستند و مابقی نیز بخاطر ناتوانی در پرداخت دیه کار و حوادث زندانی شده اند.

,

 

,

وی از آزادی 277 زندانی جرائم غیرعمد کردستانی در سال 96 خبر داد و افزود: در سال 95 نیز 220 زندانی جرائم غیر عمد مالی آزاد شدند که نشان می دهد آزادی این زندانیان در سال 96 نسبت به سال قبل تر از آن 26 درصد رشد داشته است.

,

 

,

ابراهیمی تاکید کرد: برای آزادی 300 زندانی جرائم مالی غیرعمدی که اکنون در زندان های استان حبس هستند، حدود 250 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

,

 

,

مدیرکل زندان های کردستان از برگزاری جشن گلریزان در 9 خرداد امسال مصادف با 14 رمضان خبر داد و یادآور شد: این جشن مانند سال های گذشته در مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج ساعت 17 عصر برگزار می شود.

,

 

,

ابراهیمی ابراز امیدواری کرد با حضور گرم خیرین و مردم نیک اندیش کردستان و جمع اوری کمک های نقدی، شاهد آزادی تعدادی دیگر از زندانیان جرائم مالی غیرعمد در استان باشیم.

,

 

,

مدیرکل زندان های استان کردستان با بیان اینکه جشن گلریزان در 10 شهر استان برگزار می شود، اضافه کرد: زمان برگزاری این مراسم در شهرهای دیگر بزودی اعلام می شود.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه