اخبار داغ

رئیس اداره جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

پروژه " جنگلداری چند منظوره" در اراضی ملی و طبیعی استان زنجان عملیاتی می‌شود

پروژه " جنگلداری چند منظوره" در اراضی ملی و طبیعی استان زنجان عملیاتی می‌شود
رئیس اداره جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان توسعه جنگل با نهال در سطح 50 هکتار و تهیه طرح جنگلداری چند منظوره را از اقدامات انجام یافته این اداره در سال 96 اعلام کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید معانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به فعالیت‌های اداره جنگل در سال 96 اظهار کرد: انجام اقدامات مربوط به مطالعه جهت ایجاد باغ مادری با اعتبار مصوب 150 میلیون ریالی و کاشت محصولات فرعی منابع طبیعی در سطح استان با اعتبار مصوب 135 میلیون ریال از جمله طرح های استانی در راستای عملیاتی کردن طرح های مدیریت و بهره برداری از محصولات فرعی منابع بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به انجام پروژه‌های مربوط به حفاظت و قرق نظیر مراقبت و نگهداری از جنگل های سنواتی و فضای سبز  به سطح 110 هکتار و نگهداری و توسعه ذخیره گاه های جنگلی و مناطق بذرگیری به مساحت 295 هکتار در سال 96 ، اقدامات اداره جنگل در حوزه تولید نهال در نهالستان های جنگلی، تجهیز و نگهداری نهالستان ها را نیز تشریح کرد.

,

رئیس اداره جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از اجرای طرح های مدیریت منابع جنگلی به سطح 1100 هکتار در سطح استان در سال قبل خبر داد و گفت: میزان اعتبار مصوب شده برای اجرای این پروژه 200 میلیون ریال بود که مبلغی برای آن تخصیص نیافت.

,

وی با بیان اینکه از محل اعتبارات استانی در سال 96، 70 هزار اصله نهال صنوبر تهیه و کاشته شده است، به بذرکاری ها و کاشت گونه های افرا، عرعر، ون، کاتالپا و نارون به میزان 200 هزار اصله اشاره کرد.

,

معانی ایجاد یک قطعه صنوبر پایه مادری در نهالستان، اجرای فاز 2 آبیاری تحت فشار از محل اعتبارات سال 96، آبیاری و هرس، وجین، کوددهی، سمپاشی و سایر عملیات مراقبت و نگهداری در نهالستان و آسفالت ریزی محوطه ورودی نهالستان به مساحت 1000 مترمربع از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال 96 از محل اعتبارات استانی بوده است.

,

وی توسعه جنگل با نهال، تهیه طرح های جنگلداری چند منظوره، نگهداری مناطق احیا شده و قرق، کشت و توسعه گیاهان مولد محصولات غیرچربی و تهیه و تامین جنگل کاری اقتصادی را نیز از پروژ‌های اداره جنگل کاری منابع طبیعی استان زنجان از محل اعتبارات سال 96 عنوان کرد.

,

رئیس اداره جنگلکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تخصیص کلی اعتبارات مصوب صیانت را 5 هزار و 99 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: مصوب کلی اعتبارات مصوب صیانت در سال 96 نیز 2980 میلیون ریال بوده است.

,

معانی توسعه جنگل با نهال در سطح 50 هکتار و تهیه طرح جنگلداری چند منظوره را از اقدامات انجام شده این اداره در سال 96 اعلام کرد و گفت: به منظور بررسی مسائل مربوط به جنگل های اقتصادی و درخواست های زمین و غیره کمیته فنی 21 جلسه برگزار کرده و تصمیمات لازم نیز اتخاذ شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه