اخبار داغ

در سال حمایت از کالای ایرانی؛

چرخش بازار برنج ایران روی انگشت تاجران هندی و پاکستانی!/ توزیع برنج خارجی برای تنظیم بازار در ماه رمضان

چرخش بازار برنج ایران روی انگشت تاجران هندی و پاکستانی!/ توزیع برنج خارجی برای تنظیم بازار در ماه رمضان
در سال حمایت از کالای ایرانی مسئولان با اقدام عجیب خود مبنی بر عرضه برنج های خارجی برای تنظیم بازار باعث کساد در فروش برنج های ایرانی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، برنج یکی از کالای استراتژیکی و مهم غذایی است که سیاستگذاران و برنامه ‌ریزان هرکشوری اغلب برای آن جایگاه ویژه ‌ای در اقتصاد کشاورزی و توسعه اقتصادی در نظر می ‌گیرند.
این محصول مهم که در نوار شمالی ایران بیشترین سطح کشت را دارد همواره با بی‌مهری مسئولان و طغیان واردات‌چیان روبرو بوده به گونه ای که دسترنج حاصل رنج شالیکار شمالی با اهرم واردات برنج، موجب نوسانات قیمتی بازار این محصول و تلاش در بدنام کردن محصولات خوش عطر و طعم و کیفیت شده است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,
,
, ,

با این وجود اما در حالی شعار سال تحت عنوان "حمایت از کالای ایرانی" است که برخی از مسئولان برای تنظیم بازار به ویژه در ماه رمضان اقدام به عرضه و فروش برنج های هندی و پاکستانی در سطح شهر و نمایشگاه های ویژه این ماه کرده اند که این اقدام آنها باعث شده برنج های داخلی در حسرت مشتری بمانند، اما بازار مملو از برنج های خارجی باشد تا کشاورزان هر شب کابوس بدون مشتری ماندن محصولشان را ببینند.
 
,
,
,
, ,

در مراجعه به یکی از غرفه های برنج در نمایشگاه مواد غذایی ویژه ماه رمضان زاهدان یکی از فروشندگان از این اقدام مسئولان گلایه کرد و گفت: مسئولان حمایتی از تولید کالای ایرانی ندارند زیرا اگر غیر از این بود لزومی نداشت در چنین سالی اقدام به تبلیغ برنج های خارجی کنند با این وجود کسی سراغ برنج ایرانی را نمی‌گیرد و تقریبا بیشتر مشتری‌ها برنج پاکستانی می خواهند.
به عقیده این فروشنده که سالهاست در چهارراه رسولی زاهدان مشغول به برنج فروشی است تا وقتی بازار در سیطره خارجی ها باشد کسی سراغ اجناس ایرانی نمی رود.
 
انتهای پیام/
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه