اخبار داغ

به بهانه ی سالروز حماسه ماندگار؛

شهادت 200رزمنده کرمانی در عملیات آزادسازی خرمشهر/سوم خرداد، یادآور فتح فاتحان بر ناممکن ترین فرازها

شهادت 200رزمنده کرمانی در عملیات آزادسازی خرمشهر/سوم خرداد، یادآور فتح فاتحان بر ناممکن ترین فرازها
بدون تردید رزمندگان لشکر ۴۱ ثارالله نقش تعیین‌کننده‌ای در عملیات بیت‌المقدس داشتند و حضور سردار سلیمانی به عنوان فرمانده لشکر همیشه پیروز ثارالله کرمان بسیار اثرگذار بوده است و ‌200 رزمنده کرمانی در عملیات آزادسازی خرمشهر به شهادت رسیده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبار ما، سوم خرداد سالروز فرا رسیدن طنین گلبانگ انا فتحنا لک فتحا مبینا برفراز گنبد مسجد جامع خرمشهر و سر برآوردن آزادی و آزادگی از خون جوانان می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما,

این روز یادآور دلاور مردی و ایثار شهیدان، استقامت و پایداری ملت ایران، شجاعت و شهامت فرماندهان و از خودگذشتگی رزمندگان ارتش اسلام و اوج خداباوری و خلوص امام شهیدان، خمینی کبیر(ره) است که فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد.

,

روز آزادی خرمشهر، روز یادآور فتح فاتحان بر بلندترین و ناممکن ترین فرازها و روزی است که سپاه دشمن در مقابل ایمان زمینیان آسمانی تبار به زانو درآمد و دست خدا قفل گشای درهای بسته شد .

,

همه ساله در سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر، قلب ها به یاد آن پیروزی بزرگ به تپش می افتد و یاد و خاطره ایمان و رشادت دلیران عرصه دفاع مقدس، زنده می شود.

,

در ادامه به گوشه ای از نقش لشکر همیشه پیروز 41ثارالله در آزاد سازی خرمشهر اشاره می کنیم.

,

عملیات بیت المقدس در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۶۱ با رمز علی ابن ابیطالب(ع) آغاز و خرمشهر پس از حدود ۲۰ ماه از اشغال دشمن بعثی خارج شد و در جریان این عملیات، شهرهای خرمشهر، هویزه، پادگان حمیدیه و منطقه وسیعی از خاک جمهوری اسلامی ایران به وسعت تقریبی ۵۴۰۰ کیلومتر آزاد شد و در نتیجه آن حدود ۱۹ هزارو ۷۰۰ نفر از نظامیان ارتش بعث عراق به اسارت درآمدند.

,

نکته قابل توجه اینکه در این زمان ایران در اوج قدرت و توانایی قرار داشت و رهبر کبیر انقلاب اسلامی هم در این باره فرمودند: "امروز با فتح خرمشهر مظلوم، دولت و ملت پیروزمند ما از موضع قدرت سخن میگویند."

,

شهادت 200رزمنده کرمانی در عملیات آزادسازی خرمشهر

,

"مهدی ابوالحسنی"مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در این رابطه می گوید: 3000 هزار رزمنده از استان کرمان در عملیات بیت المقدس حضور داشتند که 200 نفر از آن‌ها از جمله پنج سردار بزرگ به شهادت رسیدند.

,

وی افزود: استان کرمان 3 هزار رزمنده در عملیات بیت المقدس داشت که 200 شهید را تقدیم کرد و 70 نفر از رزمندگان کرمانی در این عملیات توسط عراق به اسارت گرفته شدند.

,

ابوالحسنی بیان داشت: ایران اسلامی در این عملیات 6000 شهید تقدیم کردو 19 هزار اسیر و 16 هزار و 500 کشته و زخمی از عراق گرفتیم و این کار عظیم عملیات آزادسازی خرمشهر باید تبیین شود و نباید به راحتی و گذرا از آن رد شویم.

,

وی بیان کرد: برای آزادسازی خرمشهر 20 روز عملیات انجام و 6000 هزار کیلومتر از سرزمین ما در این عملیات آزاد شد که اقدامی بی‌بدیل در جنگ بود و باید به این روز به صورت ویژه نگاه کنیم.

,

لشکر ۴۱ ثارالله نیز در قالب تیپ ثارالله با ۶ گردان پیاده و گردانهای پشتیبانی تحت امر قرارگاه قدس در این عملیات حضور داشت که در مرحله اول با حضور رزمندگان از سیدجابر و فرسیه تا جفیر و در مرحله دوم از جفیر تا مرزبین المللی ودر مرحله سوم رزمندگان لشکر ۴۱ ثارالله در قالب ۲گردان شامل گردانهای خونین شهر یک و دو در آزادی خرمشهر شرکت داشتند.

,

رزمندگان تیپ 41 ثارالله در عملیات بیت‌المقدس از کانال فرسیه، محمدخشن، سید جابر در منطقه عمومی حمیدیه تا منطقه جفیر و از نوار مرزی کوشک گرفته تا شلمچه حماسه‌های بسیاری خلق کردند که در تاریخ دفاع مقدس ثبت و ضبط شده است.

,

بدون تردید رزمندگان لشکر ۴۱ ثارالله نقش تعیین‌کننده‌ای در عملیات بیت‌المقدس داشتند و حضور سردار سلیمانی به عنوان فرمانده لشکر همیشه پیروز ثارالله کرمان بسیار اثرگذار بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه