اخبار داغ

آخرین جزئیات آلودگی هوا در پهناورترین استان کشور؛

کرمان با شاخص آلودگی 259؛آلوده ترین شهر استان/بیشترین سطح آلودگی در استان مربوط به قسمت های غربی است

کرمان با شاخص آلودگی 259؛آلوده ترین شهر استان/بیشترین سطح آلودگی در استان مربوط به قسمت های غربی است
استان کرمان از نیمه شب گذشته شاهد آلودگی هوا در نقاط مختلف بوده است؛ بر همین اساس آخرین جزئیات این اتفاق را از زبان تنی چند از مسئولین استان جویا شده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان ؛ از نیمه شب گذشته در نقاط مختلف استان کرمان شاهد آلودگی هوا بوده ایم به نحوی که صبح امروز تردد در خیابان های شهر کرمان با محدودیت دید مواجه بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان , راه آرمان,

بر همین اساس با توجه به اینکه استان کرمان در منطقه کویری از کشور واقع شده است و همچنین همزمانی این رخ داد با ماه مبارک رمضان قدر مشکلات روزه داران را دو چندان کرده است بر همین جهت به منظور بررسی این مسئله با تنی چند از مسئولان استانی در خصوص وضعیت راه ها و توصیه های پزشکی در خصوص آلودگی هوا به گفتگو نشسته ایم که مشروح آن را در گزارش زیر می خوانید.

,

مدیر کل اداره حافظت محیط زیست استان کرمان:کرمان با شاخص آلودگی 259، آلوده ترین شهر استان

, مدیر کل اداره حافظت محیط زیست استان کرمان:کرمان با شاخص آلودگی 259، آلوده ترین شهر استان, مدیر کل اداره حافظت محیط زیست استان کرمان:کرمان با شاخص آلودگی 259، آلوده ترین شهر استان,

رضا جزینی زاده مدیر کل اداره حافظت محیط زیست استان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به اینکه آلودگی هوا در استان از نیمه شب گذشته شروع شده است، اظهار کرد: این آلودگی مربوط به ذرات معلق گرد و غبار می باشد.

, خبرنگار ما, خبرنگار ما,

وی ادامه داد: بر اساس آخرین پایش ایستگاه های سنجش در سطح استان ساعت ده صبح امروز شاخص کیفی آلودگی هوا بابت ذرات pm2.5   از200 به 259 رسیده است و در خصوص  ذرات pm10 به دلیل خراب بودن دستگاه ها اطلاعاتی امروز برداشت نشده است و بر اساس قاعده کلی آلودگی امروز بالاتر از حد مجاز می باشد.

,

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان کرمان تصریح کرد: شاخص هوا اگر بین صفر تا 50 باشد به عنوان هوای پاک، اگر بین 50 تا 100 باشد به عنوان هوای سالم، بین 100 تا هوای150 ناسالم برای گروه های حساس،بیماران تنفسی،بانوان باردار،سالمندان، کودکان می باشد و شاخص آلودگی هوا بین  150 تا 200 نا سالم برای همه گروه ها است  و اگر شاخص آلودگی هوا از دویست بالاتر باشد مرحله خطرناک و هشدار است.

,

جزینی زاده با اشاره به اینکه شاخص آلودگی هوا هم اکنون به 259 یعنی شش برابر حد مجاز می باشد، ابراز کرد: در این مراحل بر اساس تشخیص هواشناسی اگر این جبهه هوا پایدار و ماندگاری آن در استان به حدی باشد که این ذرات را نگه دارد، می توانند نسبت به تعطیلی مدارس و ادرات از طریق ستاد آلودگی هوا استان اقدام نمایند.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد:این ستاد به مدیریت استاندار و دبیری اداره محافظت محیط زیست در مدیریت بحران در کارگروه شرایط ویژه آلودگی هوا برگزار می شود که این کار گروه تصمیماتی را در جهت کاهش خسارات انسانی و پیشگیری از موارد مختلف برگزار شده است و همچنین بالاترین شاخص آلودگی هوای استان مربوط به شهر کرمان می باشد.

,

رئیس پلیس راه استان کرمان: تمامی محورهای مواصلاتی استان کرمان باز می باشند/بیشترین سطح آلودگی در استان مربوط به قسمت های غربی است

, رئیس پلیس راه استان کرمان: تمامی محورهای مواصلاتی استان کرمان باز می باشند/بیشترین سطح آلودگی در استان مربوط به قسمت های غربی است, رئیس پلیس راه استان کرمان: تمامی محورهای مواصلاتی استان کرمان باز می باشند/بیشترین سطح آلودگی در استان مربوط به قسمت های غربی است,

یوسف نجفی رئیس پلیس راه شمال استان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به آلودگی هوا در استان اظهار داشت : امروز به دلیل وزش گرد و خاک و غبار آلوده بودن هوا محدودیت دید در استان وجود دارد ولی همه جاده های استان کرمان باز می باشد و تردد در جریان است .

, یوسف نجفی رئیس پلیس راه شمال استان کرمان, خبرنگار ما, خبرنگار ما,

وی گفت : مردم باید با توجه به شرایط کنونی توجه بیشتری در رانندگی داشته باشند و حتما سرعتشان را کاهش دهند.

,

رئیس پلیس راه استان کرمان با بیان این که هنوز تا کنون مسیری بسته نشده است ، اضافه کرد : در صورت ضرورت و با هماهنگی پلیس راه اگر احساس شود که مسیری مخاطره آمیز است و محدودیت دید شدیدی دارد با هماهنگی هایی که صورت می گیرد محدودیت تردد خواهیم داشت که در صورت اتفاق اطلاع رسانی خواهد شد .

,

نجفی در پایان افزود :  بیشترین سطح آلودگی در استان در طی آخرین گزارش ها مربوط به قسمت های غربی استان و شهرستان های انار ، شهربابک و سیرجان می باشد .

,

رئیس مرکز مدیریت حوادث  و فوریت های پزشکی کرمان:توصیه های بهداشتی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کرمان به مردم در زمان آلودگی هوا

, رئیس مرکز مدیریت حوادث  و فوریت های پزشکی کرمان:توصیه های بهداشتی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کرمان به مردم در زمان آلودگی هوا, رئیس مرکز مدیریت حوادث  و فوریت های پزشکی کرمان:توصیه های بهداشتی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کرمان به مردم در زمان آلودگی هوا,

سید محمد صابری رئیس مرکز مدیریت حوادث  و فوریت های پزشکی کرمان در گفتگو با خبرنگار ما با توجه به پدیده گرد و غبار در استان افزود :  کودکان، افرادسالمند، زنان باردار و همچنین افراد دارای بیماریهای زمینه ای قلبی و ریوی از حضور در اماکن و فضاهای باز خودداری نمایند و در صورت ضرورت به حضور در این اماکن با استفاده از ماسک و یا پارچه مرطوب و قرار دادن آن درجلوی دهان و بینی در این اماکن حضور یابند.

, خبرنگار ما , خبرنگار ما ,

وی گفت: تمامی افراد جامعه حتی المقدور از حضور غیرضروری در فضاهای باز خودداری نمایند و با توجه به آلودگی هوا و گرد و غبار و کاهش دیدافقی، از انجام سفرهای غیرضروری و تردد در راه های برون شهری خودداری کنند.

,

رئیس مرکز مدیریت حوادث  و فوریت های پزشکی کرمان خاطر نشان کرد : به منظور ممانعت از ورود گردوغبار به درون منازل و محیط های سرپوشیده، درب و پنجره منازل و محل کار خود را بسته و همچنین از بسته بودن کانال های کولر اطمینان حاصل نمایید.

,

صابری اضافه کرد: آخرین وضعیت آلودگی هوا ناشی از پدیده گرد وغبار در استان کرمان اکنون در شهرستان های کرمان ، رفسنجان ، انار ، شهربابک ، زرند ، کوهبنان زیاد می باشد.

,

وی با بیان توصیه های بهداشتی در هنگام وقوع پدیده گرد و غبار توضیح داد : بیماران مبتلا به آسم و افرادی که به دلیل گرد و غبار دچار تنگی نفس، سرفه های مکرر و درد قفسه سینه می گردند، در صورت تداوم علائم به پزشک مراجعه نمایند و برنامه درمانی خود را ادامه دهند و در چنین شرایطی، سعی شود مصرف شیر و سایر لبنیات را افزایش دهند.

,

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کرمان ادامه داد : در زمان ایجاد گرد و غبار باید بیشتر از مایعات، میوه ها و سبزیجات با هدف افزایش سرعت و میزان دفع سموم استفاده شود و همچنین شستشوی دست ها و استحمام نیز می تواند به زدودن ذرات گرد و غبار از سطح بدن و جلوگیری از انتقال آن ها به مجاری تنفسی و گوارشی کمک نماید.

,

صابری یادآور شد: مردم باید از فعالیت های منجر به افزایش آلودگی هوا همچون روشن نمودن آتش، تردد خودروها و در معابر و ...حتی المقدور خودداری کنند .

,

وی در پایان گفت: بدلیل کاهش دید افقی و احتمال وقوع تصادفات و حوادث ترافیکی حتی الامکان از رانندگی و انجام اموری که نیازمند برخورداری از دقت و دید کافی می باشد خودداری کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه