اخبار داغ

وقتی تاریکی زندگی شبانه را مختل می کند؛

تاریکی، فرصت اشتغال برای زورگیران/ فعالیت تنها تا غروب آفتاب امکان پذیر است

تاریکی، فرصت اشتغال برای زورگیران/ فعالیت تنها تا غروب آفتاب امکان پذیر است
هنوز هم بعضی از محله ها و معابر بندرعباس مانند خیابان مابین سازمان صدا‌ و سیما و شیلات ، در تاریکی به سر می برند و این ظلمت تبدیل به عرصه ای برای مزاحمان، زورگیران و بزهکاران شده که این موضوع امنیت شهروندان، خصوصا بانوان را تهدید می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ در گذشته مردم برای امرار معاش و انجام فعالیت های روزمره ، با طلوع خورشید به کار می‌ایستادند و با غروب آن به منزل بازمی‌گشتند. با فرار گیر شدن نعمت برق این قاعده به نفع مردم بهم خورد اما انگار پایتخت اقتصادی کشور قصد دست شستن از فرم سنتی خود را ندارد و هنوز هم بعضی از محله ها و معابر بندرعباس مانند خیابان مابین صدا‌ و سیما و شیلات ، در تاریکی به سر می برند. این ظلمت تبدیل به عرصه ای برای مزاحمان ، زورگیران و بزهکاران شده و این موضوع امنیت شهروندان ، خصوصا بانوان را تهدید می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

تاریکی، فرصتی برای زورگیران

, تاریکی، فرصتی برای زورگیران, تاریکی، فرصتی برای زورگیران,

بناکار، یکی از شهروندان بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به وضعیت روشنایی معابر شهر، اظهار کرد: نور و روشنایی همیشه با امنیت همراه بوده است و بزهکاران هیچگاه اماکن روشن و پرتردد را برای اهداف شومشان انتخاب نمی کنند.

, هرمز,

, ,

این شهروند با تاکید بر اینکه عدم روشنایی مشکل تمام شهر بندرعباس است، عدم روشنایی شهر مشکل یک محله حاشیه نشین نیست و در همه بافت های شهر حتی محلات به اصطلاح عیان نشین هم دیده می شود و همه اقشار جامعه را درگیر کرده است.

,

بناکار با تاکید بر تاریکی معابر اصلی شهر، بیان کرد: پیاده روهای همجوار با بلوار ساحلی و منتهی به آن، از اصلی ترین و پرترددترین معابر شهر است اما مقامات مسئول در جهت رفع مشکل روشنایی تنها مکان گردشگری بندرعباس نیز اقدامی نمی کنند.

,

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت این گذرگاه ها هزینه هنگفتی شده است اما به روشنایی آن اهمیتی داده نمی شود و این در حالی است که سیستم روشنایی جدید که به وسیله نور خورشید تامین می شود و هزینه بسیار کمی دارد و به زیبایی شهر کمک می کند.

,

, ,

فعالیت فقط در روز!

, فعالیت فقط در روز!, فعالیت فقط در روز!,

یکی از شهروندان بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به روشنایی گذرگاه های شهر، اظهار کرد: در کل مسیر گذرگاه همجوار شیلات، تنها دو چراغ برای تامین روشنایی نصب شده است که به هیچ وجه پاسخگوی نیاز این معبر به روشنایی نیست.

, هرمز,

این شهروند با تاکید بر لازمه روشنایی، تصریح کرد: روشنایی به صورت ناخودآگاه حس امنیت و تاریکی، دلهره را به افراد القا می کند؛ روشنایی به یکی از معضلات اصلی شهروندان، خصوصا بانوان تبدیل شده است.

,

وی در ادامه افزود: با وجود اینکه از حضور ماموران قانون در گوشه و کنار شهر اطلاع داریم اما باز برای خروج از منزل پس از تاریکی هوا تردید داریم.

,

این شهروند خاطرنشان کرد: بسیار شگفت انگیز است که در قرن 21 فعالیت ها به قبل از غروب آفتاب موکول شود و شب ها نمی توانم دخترم را به پارک ببرم و برای انجام کارهای شبانه به همسرم محتاج هستم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه