اخبار داغ

بوی پای دربی سرخابی‌ها در بزرگ‌ترین تورنمنت آسیایی

بوی پای دربی سرخابی‌ها در بزرگ‌ترین تورنمنت آسیایی
در صورت رویارویی احتمالی سرخابی‌های پایتخت، فصلی که با دربی سوپرجام آغاز می‌شود به فاصله کمی با دربی آسیایی همراه خواهد بود و می‌تواند یکی از جذابترین فصول فوتبال ایران لقب گیرد چرا که هم سوپرجام و هم دربی آسیایی باید برنده داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از خبرنگار تهران نیوز، با حذف نمایندگان عربستان، امارات وازبکستان در مرحله یک چهارم نهایی دو قطبی ایران و قطر به وجود آمده است و تیم‌های پرسپولیس و استقلال از ایران و الدحیل و السد از قطر ۴ تیم برتر منطقه غرب آسیا را در این فصل تشکیل می‌دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز, تهران نیوز,

این نخستین بار در تاریخ لیگ قهرمانان است که استقلال و پرسپولیس به طور همزمان موفق به حضور در این مرحله شده‌اند و اکنون منتظر قرعه کشی این مرحله هستند.

,

در صورت رویارویی احتمالی سرخابی‌های پایتخت، فصلی که با دربی سوپرجام آغاز می‌شود به فاصله کمی با دربی آسیایی همراه خواهد بود و می‌تواند یکی از جذابترین فصول فوتبال ایران لقب گیرد چرا که هم سوپرجام و هم دربی آسیایی باید برنده داشته باشد.

,

به همین مناسبت بر آن شدیم تا گزارشی از تیم‌های حاضر در این مرحله و وضعیت گذشته و فعلی آن‌ها را برای شما تشریح کنیم که در ادامه به آن می‌پردازیم.

,

 

,

*الدحیل؛ غول جدید فوتبال آسیا

, *الدحیل؛ غول جدید فوتبال آسیا, *الدحیل؛ غول جدید فوتبال آسیا,

الدحیل قطر را بدون شک می‌توان پدیده این فصل فوتبال آسیا دانست. الدحیلی‌ها تاکنون بهترین تیم آسیا بوده‌اند و دور گروهی را مقتدرانه با ۱۰۰ درصد پیروزی پشت سر گذاشتند.

,

الدحیل که از ابتدای این فصل با تلفیق دو تیم لخویا و الجیش وارد میدان شد، در دور یک هشتم نهایی نیز العین امارات را در مجموع با نتیجه ۸ بر ۳ درهم کوبید تا برای سایر رقبایش خط و نشان کشیده باشد. یوسف العربی نیز با ۹ گل در صدر بهترین گلزنان لیگ قهرمانان آسیا تا به این جای کار قرار دارد.

,

موفقیت‌های الدحیل به آسیا ختم نمی‌شود و این تیم در لیگ ستارگان و جام امیر قطر نیز به قهرمانی رسیده است. علاوه بر این، عنوان بهترین بازیکن و برترین مربی لیگ ستارگان قطر هم به ترتیب به یوسف المساکنی و جمال بلماضی از تیم الدحیل رسیده است.

,

به نظر می‌رسد خوشبین‌ترین طرفداران سه تیم السد، استقلال و پرسپولیس هم از رویارویی با الدحیل هراس دارند. ترس و بیم از رویارویی با این غول قطری‌ در نظرسنجی‌ از طرفداران این سه تیم نیز کاملا مشهود است.

,

 

,

*السد؛ تیمی با خط حمله آتشین

, *السد؛ تیمی با خط حمله آتشین, *السد؛ تیمی با خط حمله آتشین,

دیگر تیم قطری حاضر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اما زهر کمتری نسبت به الدحیل دارد و طرفداران سرخابی‌های پایتخت چندان بدشان هم نمی‌آید که به مصاف این تیم بروند.

,

بغداد بونجاح، مهاجم این تیم نیز با ۹ گل زده تا به این مرحله همراه با یوسف العربی، مهاجم الدحیل در صدر جدول گلزنان لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد. البته ناگفته نماند که این تیم در گروه C با پرسپولیس همگروه بود که یک بازی را برد و بازی دور برگشت را هم در ورزشگاه آزادی واگذار کرد.

,

با این اوصاف، نایب قهرمان لیگ ستارگان قطر را نمی‌توان تیم از پیش باخته‌ای‌ دانست و باید منتظر ماند و دید که قرعه رویارویی با السد به نام کدامیک از سه تیم الدحیل، استقلال و پرسپولیس می‌خورد.

,

 

,

*پرسپولیس؛ صاحب بهترین خط دفاعی آسیا

, *پرسپولیس؛ صاحب بهترین خط دفاعی آسیا, *پرسپولیس؛ صاحب بهترین خط دفاعی آسیا,

قرمزهای پایتخت که با ۳ گل خورده در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا موفق شدند عنوان بهترین خط دفاعی آسیا را به خود اختصاص دهند، در دور قبل نیز در یک بازی دراماتیک با گل دقایق پایانی سیدجلال حسینی توانستند الجزیره امارات را حذف و به مرحله بعدی صعود کنند.

,

شاید اما بزرگ‌ترین نگرانی طرفداران تیم قرمزپوش پایتخت جدایی چندین مهره کلیدی از جمله صادق محرمی، فرشاد احمدزاده و احتمالا محسن مسلمان در فصل نقل و انتقالات باشد.

,

پرسپولیسی‌ها که قهرمان لیگ برتر ایران در سال‌های ۹۶ و ۹۷ هستند، بی‌صبرانه منتظرند تا ببیند نام کدام تیم به عنوان رقیب آن‌ها از سبد قرعه‌کشی بیرون می‌آید و چه سرنوشتی در انتظار آن‌هاست.

,

 

,

*استقلال؛ تیمی با پسوند «پرتماشاگرترین تیم آسیا»

, *استقلال؛ تیمی با پسوند «پرتماشاگرترین تیم آسیا», *استقلال؛ تیمی با پسوند «پرتماشاگرترین تیم آسیا»,

استقلال منصوریان که در گروه مرگ مسابقات قرار گرفته بود و بسیاری از کارشناسان نظرات ناامیدکننده‌ای درباره آبی‌های پایتخت ارائه می‌دادند، با آمدن شفر آلمانی اما متحول شدند و اکنون مقتدرانه گام به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا گذاشته‌ است.

,

قهرمان جام حذفی ایران که این فصل با اتوبوسی از مصدومان آن هم با مصدومیت‌های مختلف و متنوع مواجه بود، اما از پیشرفت باز نماند و با عملکرد خوب خود باعث آشتی دوباره هوادارانش با سکوهای ورزشگاه شد.

,

استقلال که با اختلاف فاحش در صدر جدول پرتماشاگرترین تیم‌های آسیا قرار دارد، روی حضور تماشاگرانش در برابر رقیبان سرسختی همچون دیگر تیم همشهری، الدحیل و السد قطر حساب ویژه‌‎ای باز کرده و امیدوار است تا با حمایت آن‌ها آزادی را به دوزخ حریفانش تبدیل کند.

,

در پایان شایان ذکر است، قرعه‌کشی این مرحله از رقابت‌ها از ساعت ۱۲:۳۰ امروز (چهارشنبه ۲ خرداد ماه) برگزار می‌شود که دیدارهای دور رفت مرحله یک چهارم نهایی ۶-۵ شهریور برگزار خواهد شد و دیدار برگشت در ۲۷-۲۶ شهریور خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه