اخبار داغ

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان:

هیچ بانکی حق ندارد برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به روستایان، بهانه بیاورد

هیچ بانکی حق ندارد برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به روستایان، بهانه بیاورد
مدیرکل دفتر امورروستایی و شوراهای استانداری همدان با اشاره به اینکه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و تفاهمنامه‌ها مجموعا" 150 میلیارد تومان تسهیلات سهمیه استان همدان است، گفت: هیچ بانکی حق ندارد برای پرداخت تسهیلات روستایی تضمین سند روستایی را قبول نکند چرا که این امر در آئین نامه مطرح شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ظاهر پورمجاهد درهمین رابطه در گفتگوبا خبرنگار نافع با اشاره به سیاست دولت در ایجاد اشتغال روستایی، اظهار کرد: سال گذشته از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، سهمیه استان همدان در ایجاد اشتغال روستایی 130 میلیارد و 600 میلیون تومان بوده است که سود این میزان تسهیلات 6 درصد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , نافع, ,

وی ادامه داد: میزان سهمیه‌ای که از صندوق ملی داشتیم، در بانک‌های کشاورزی، صندوق کارآفرین امید، پست بانک و توسعه تعاون قابل پرداخت است.

,

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان اذعان داشت: در رابطه با تسهیلات 130 میلیارد و 600 میلیون تومان به تعداد هزار و 60 طرح به مبلغ 390 میلیارد تومان به 4 بانک‌های عامل معرفی کردیم که این میزان سه برابر سهمیه معرفی بوده است.

,

وی افزود: از 390 میلیارد تومان طرح معرفی شده 43 میلیارد تومان آن به میزان 35 درصد پرداخت شده است.

,

پورمجاهد افزود: همچنین براساس تفاهم‌نامه‌ای با دو بانک پارسیان و سینا اعتباری برای استان در نظر گرفته شده که 40 میلیارد تومان در بانک سینا و 10 میلیارد تومان در بانک پارسیان بوده و سود این تسهیلات 8 درصد است.

,

وی افزود: در سهمیه که در بانک پارسیان داشتیم 10 میلیارد تومان طرح معرفی به بانک انجام شده که 4 میلیارد تومان آن مصوب شده و یک میلیارد و 600 میلیون تومان آن پرداخت شده است.

,

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان گفت: در سهمیه بانک سینا نیز از 40 میلیارد تومان سهمیه اشتغال روستایی 43 میلیارد تومان طرح مصوب داریم که 22 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

,

وی در خصوص اینکه استاندار همدان اخیرا اعلام کرده که 87 میلیارد تومان از سهیمه اشتغال روستایی در استان بلاتکلیف است، هم گفت: این خبر را قبول ندارم و البته در جریان این خبر نیستم و احتمالا یک خبرنگار از ناحیه استاندار این خبر را درج کرده که بنده در جریان نیستم.

,

پورمجاهد با اشاره به اینکه در زمینه اشتغال روستایی همه شهرتانها طرح معرفی کردند و البته تسهیلات روستایی اولین تجربه در سال 96-97 بود که امسال عقد قرارداد و پرداخت‌ها آغاز شده است.

,

وی در خصوص تضامین بانکی برای دریافت تسهیلات روستایی گفت: هیچ بانکی حق ندارد برای پرداخت تسهیلات روستایی تضمین سند روستایی را قبول نکند چرا که این امر در آئین نامه مطرح شده است.

,

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان افزود: البته در گرو گذاشتن وثیقه روستایی برای تسهیلات روستایی باید کارشناس دادگستری قیمت ملک را در نظر بگیرد و براساس میزان پرداختی وثیقه دریافت شود.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه