اخبار داغ

مسوول بهداشت محیط و حرفه ای استان همدان خبر داد:

پلمپ 8 واحد عرضه کننده مواد غذایی از ابتدای ماه مبارک رمضان

پلمپ 8 واحد عرضه کننده مواد غذایی از ابتدای ماه مبارک رمضان
مسوول بهداشت محیط و حرفه ای استان همدان از پلمپ 8 واحد عرضه کننده مواد غذایی به دلیل مشکلات بهداشتی در طول هفت روز ابتدایی ماه مبارک رمضان خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حسین خالقی مجد،در گفتگوبا خبرنگار نافع،گفت:با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان بنابر ضرورت، بازرسی از واحدهای صنفی عرضه کننده انواع مواد غذایی نیز افزایش می یابد،گفت:فست فودها، اغذیه فروشی ها، کبابی ها، قنادی هاو... در این ایام بیش از سایر روزهای سال مورد بازرسی و نظارت قرار می گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

وی با بیان اینکه همکاران ما علاوه بر ساعات اداری در ساعات غیر اداری نیز سرکشی از واحدهای صنفی را در دستور کار دارند، عنوان کرد:اکیپ های بازرسی در دو تایم، 17:30 تا 20 و 21 لغایت 23:30 به بازرسی از مراکز عرضه کننده مواد غذایی می پردازند.

,

خالقی مجد ادامه داد: در 7 روز ماه مبارک رمضان سال جاری نزدیک به 2 هزارو 100 امکنه تهیه و توزیع مواد غذایی با اولویت مراکز حساس تر مورد بازرسی قرار گرفتند که از این تعداد 180 مورد منجر به صدور اخطاریه بهداشتی شد.

,

وی عنوان کرد:همچنین از 180 مورد اخطاریه صادر شده به منظور رفع نواقص غیر بهداشتی، 12 مورد؛ اخطاریه تعطیلی صادر گردید که از این تعداد تا صبح امروز به دلیل عدم رفع نواقص، 8 مورد منجر به پلمپ واحد عرضه کننده شد.

,

وی با اذعان به اینکه ازاین تعداد واحد پلمپ شده؛ 2واحد مربوط به صنوف قنادی، یک واحد مربوط به صنف لبنیاتی، یک مورد مربوط به سوپر مارکت و 4 مورد مربوط کبابی ها و مراکز تهیه غذا بوده است.

,

حسین خالقی مجد با بیان اینکه بازرسی ها عمدتا با دغدغه های بهداشتی انجام می شوند،گفت: از مجموع 2 هزارو 100 مورد بازرسی قریب به 980 مورد با استفاده با دستگاههای پرتابل سنجش کیفیت مواد غذایی انجام شده است.

,

وی عنوان کرد: علاوه بر بازرسی های انجام شده؛ نزدیک به 110 مورد نمونه برداری از مواد غذایی نیز انجام شده است که از این تعداد نمونه برداری 6 مورد منجر نامطلوب بودن ماده غذایی به اثبات رسیده است.

,

وی درخصوص دستگاههای پرتابل سنجش کیفیت مواد غذایی نیز اظهار کرد:اندازه گیری میزان کیفیت روغن،اندازه گیری میزان آلودگی سطوح،آلودگی دست شاغلین و ظروف از جمله مواردی است که توسط دستگاههای مذکور سنجش می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه