اخبار داغ

آیت الله شاهچراغی:

بافت های تاریخی سمنان احیا شود

بافت های تاریخی سمنان احیا شود
نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: احیای بافت‌های تاریخی و فضاهای فرهنگی نقش مؤثری در توسعه صنعت گردشگری استان دارد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی امام‌جمعه سمنان در نشستی با مدیرکل و کارکنان میراث فرهنگی استان سمنان به میزبانی دفتر خود، ضمن تاکید بر ضرورت رفع معضل بیکاری جوانان با استفاده از ابداعاتی مانند گردشگری و صنایع دانش‌بنیان، تأکید کرد: استان دارای ظرفیت گردشگری و فرهنگی بسیار غنی است که باید از آن در راستای رفع مشکل بیکاری بهره گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت،,

وی افزود: ایجاد فرصت‌های شغلی جدید یکی از مسائلی است که صنعت گردشگری می‌تواند به استان سمنان هدیه کند همچنین این صنعت برای رونق اقتصادی بسیار چاره‌ساز است.

,

امام‌جمعه سمنان گفت: آن چیزی که امروز نقش مؤثری در توسعه صنعت گردشگری استان دارد، احیای بافت‌های تاریخی و فضاهای فرهنگی محسوب می‌شود که مسئولان میراث فرهنگی باید به این امر عنایت داشته باشند.

,

آیت‌الله شاهچراغی ضمن بیان اینکه فضاهای فرهنگی با قدمت بالا در استان سمنان فراوان هستند که می‌توانند در جذب گردشگران داخلی و خارجی مهم قلمداد شوند، گفت: مسئولان نگاه ویژه‌ای به احیای این بافت‌ها داشته باشند.

,

وی همچنین خواستار تبیین نقشه راه گردشگری بر طبق موازین فرهنگی، اسلامی و عرفی جامعه شد و تأکید کرد: میراث فرهنگی و تاریخ در هر جامعه بیانگر هویت مردم آن منطقه محسوب می‌شود که خوشبختانه در استان سمنان این امر به‌خوبی نمایان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه