اخبار داغ

قائم مقام ستاد روحانی در استان سمنان؛

کسی که نتواند حقوق مردم را استیفا کند نباید در آن پست بماند/ مدیران ارشد نباید «ریسه‌ای» با خود نیروی غیربومی بیاورند

کسی که نتواند حقوق مردم را استیفا کند نباید در آن پست بماند/ مدیران ارشد نباید «ریسه‌ای» با خود نیروی غیربومی بیاورند
قائم مقام ستاد انتخاباتی روحانی در استان سمنان گفت: کسی را که نتواند قانون را اجرا کند پابرهنه از این استان بیرون خواهیم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، پس از انتشار بخش نخست گفتگوی مرآت با منصور فرزامی‌راد قائم مقام ستاد انتخاباتی روحانی در استان سمنان که در آن به موضوعات اجتماعی و سیاسی کشور و نیز نتایج انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری پرداخته شده بود، اینک بخش دوم و پایانی این گفتگو را از نظر می‌گذرانید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت, بخش , نخست,

فرزامی‌راد در بخش پایانی این گفتگو پیرامون اتفاقات رخ داده در جریان انتخاب استاندار جدید سمنان، انتقال آب خزر و انتصاب مدیران غیربومی در استان اظهار نظر کرده است.

,

مرآت- شما در جریان تغییر استاندار سابق سمنان و انتخاب آقای چاوشی یکی از افرادی بودید که به صراحت مخالفت خود را در این خصوص مطرح کردید. در خصوص آقای چاوشی چه دیدگاهی داشتید و در حال حاضر چه دیدگاهی دارید؟

, مرآت- شما در جریان تغییر استاندار سابق سمنان و انتخاب آقای چاوشی یکی از افرادی بودید که به صراحت مخالفت خود را در این خصوص مطرح کردید. در خصوص آقای چاوشی چه دیدگاهی داشتید و در حال حاضر چه دیدگاهی دارید؟,

همانطور که شما هم مستحضر هستید من پیش از انتخاب آقای چاوشی نامه‌ای به آقای روحانی نوشتم و به صراحت هم مخالفت خود را با این موضوع اعلام کردم. نمی‌دانم مطلع هستید یا نه، من حتی با آقای خباز نیز موافق نبودم. حرف من هم این بود که ما کسی را که نتواند قانون را اجرا کند پابرهنه از استان بیرون خواهیم کرد. این را به صراحت هم گفتیم. استان سمنان ملزوماتی دارد و مردم نیز حقوقی دارند، وقتی من نمی‌توانم حقوق مردم را استیفا کنم آیا باید در پست خود باقی بمانم؟ من ضعفهایی در مدیریت استان می‌دیدم اما وقتی موضوع رفتن آقای خباز مطرح شد با توجه به مباحثی که در خصوص آقای چاوشی به گوش ما رسیده بود این نظر را داشتیم و صلاح نمی‌دانستیم که آقای خباز جابجا شوند. یکی از این مباحث آن بود که شنیده بودم آقای چاوشی موافق انتقال آب خزر نیستند. البته بعدا برای من توضیح دادند و گفتند که من یک لطیفه‌ای گفته بودم و 100 درصد با این طرح موافقم.

,

گفتم اگر آقای لاریجانی می‌خواهد «عبوری» را به سمنان بیاورد چرا او را به قم نمی‌برد؟

, گفتم اگر آقای لاریجانی می‌خواهد «عبوری» را به سمنان بیاورد چرا او را به قم نمی‌برد؟, گفتم اگر آقای لاریجانی می‌خواهد «عبوری» را به سمنان بیاورد چرا او را به قم نمی‌برد؟,

در زمان طرح انتخاب آقای عبوری هم که حتی بارها با هم صحبت هم کرده بودیم این نظر را داشتم. وقتی دوستان او به سمنان آمدند به صراحت به آنها گفتم اگر آقای لاریجانی می‌خواهد او را به سمنان بیاورد خب چرا او را به قم نمی‌برد؟ باتوجه به اینکه آقای لاریجانی نماینده مردم قم هستند بهتر است در همانجا از او حمایت کند.

,

اما حالا اگر آقای چاوشی به اجرای قانون در استان تکیه کند و اجازه ندهد که مدیران او دچار خودترسی در مدیریت شوند و حقوق همه استان رعایت شود، همینطور حقوق استان سمنان را از دولت اخذ کند به شخصه با او موافقم و از وی حمایت هم خواهم کرد و همراه با حمایت، نقدهای خود را نیز مطرح می‌کنم.

,

مرآت- نقدهای شما به آقای چاوشی چیست؟

, مرآت- نقدهای شما به آقای چاوشی چیست؟,

اولا چرا نیروهای بومی نه؟! واقعا چرا؟ در حالی که نیروهای بومی در شرایط تساوی قابلیت‌ها بسیار بر نیروهای غیربومی ترجیح دارند.

,

مرآت- نظر شما در خصوص نیروهای بومی استان سمنان چیست؟ آقای حسن‌بیگی نماینده محترم مردم دامغان معتقد بودند نیروی بومی کارآمد در استان کم است و آقای همتی نماینده محترم سمنان، مهدیشهر و سرخه نیز معتقد بودند این افراد به خوبی معرفی نشده‌اند. دیدگاه شما چیست؟

, مرآت- نظر شما در خصوص نیروهای بومی استان سمنان چیست؟ آقای حسن‌بیگی نماینده محترم مردم دامغان معتقد بودند نیروی بومی کارآمد در استان کم است و آقای همتی نماینده محترم سمنان، مهدیشهر و سرخه نیز معتقد بودند این افراد به خوبی معرفی نشده‌اند. دیدگاه شما چیست؟,

چطور آقای حسن‌بیگی می‌گویند نیروی کارآمد در استان کم است در شرایطی که حوزه انتخابیه وی یعنی شهرستان دامغان منطقه‌ای بسیار با سواد است. دامغان شهری است که نقش بسیار مهمی در مدیریت ستاد برگزاری نمازهای جمعه کشور داشته است، آیا این منطقه نیروی بومی برای مدیریت ندارد؟

,

در خصوص معرفی نیروها باید این را عرض کمک که در زمان آقای خباز حتی لیستی از نیروهای بومی را به وی دادیم. چندبار با ذکر جزئیات به آقای خباز اسم دادیم. برای ما هم توانمندی مطرح بود و فرقی هم نمی‌کرد اهل کجاست. به عنوان نمونه در جریان انتخاب مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان از آقای دستورانی حمایت کردیم در حالیکه او اصلا سمنانی نیست و حتی همسر او نیز شاهرودی است. ما قابلیت‌ها را درنظر می‌گیریم. قسط اسلامی به همین معنا است.

,

مدیران ارشد نباید به صورت «ریسه‌ای» با خود نیروی غیربومی بیاورند

, مدیران ارشد نباید به صورت «ریسه‌ای» با خود نیروی غیربومی بیاورند, مدیران ارشد نباید به صورت «ریسه‌ای» با خود نیروی غیربومی بیاورند,

 اگر آقای خباز یک مدیری می‌آورد که آن مدیر از مدیران بومی استان قوی‌تر هستند ما دست او را هم می‌بوسیم اما اگر قوی‌تر نیست ما نقد می کنیم. چرا؟ اگر قرار باشد هر مدیری که آمد به صورت ریسه‌ای به دنبال خودش مدیر بیاورد فرزندان ما در استان سمنان اعتماد به نفس خودشان را از دست می‌دهند. آن وقت شما که جوان هستید آیا در استانهای دیگر مثل اصفهان، یزد و ...فرصت پیدا می‌کنید که توانمندی خود را نشان دهید؟ چطور می‌شود وقتی 16 سال از مدیریت عالیترین سطح اجرایی کشور در اختیار استان سمنان بوده است، 10 سال ریاست قوه قضاییه بر عهده استان بوده است و یا در حال حاضر 2 نفر از اعضای هیات رئیسه مجلس خبرگان از این استان هستند بگوییم ما برای مدیریت استان نیرو نداریم؟ به خاطر داشته باشید که سالیان سال، بسیاری از وزیران این کشور حتی در تاریک‌ترین مقاطع مانند دوران مغول که کشور را از بدبختی نجات داده‌اند سمنانی بوده‌اند. آیا می‌توان گفت سمنانی‌ها قابل نیستند؟

,

من به شدت معتقد به قابلیت‌های نیروهای بومی هستم. چون من 48 سال درس داده‌ام و قابلیت‌های بچه‌های این استان را می‌شناسم.  استان سمنان همواره در کنکور جزو استانهای اول، دوم و یا حداکثر سوم ایران بوده است. این خیلی بد است که وقتی یک مسئول به استان سمنان می‌آید به دنبال خودش تمام دوستان و هم‌زبانان خود را بیاورد. یکی از انتقادات من به آقای خباز این بود که من به عنوان کسی که 10 سال در استان خراسان بوده‌ام خراسانی‌ها را می‌شناسم شما چرا نیرو از خراسان می‌آورید؟ مگر شما روز اول نگفتید من تنها آمده‌ام.

,

الان هم من از آقای چاوشی گله دارم. به صراحت هم گله دارم که وقتی ما نیروهای قابل بومی داریم باید از آنها به علت تعهداتی که نسبت به منطقه خود دارند استفاده کنیم. اگر این نیروها را نمی‌شناسیم که ضعف از خود ما است. مدیر باید مشاورانی داشته باشد که آنها چهره‌های کارآمد بومی را رصد و به او معرفی کنند.

,

ضمن اینکه ما احترام ویژه‌ای برای مهمانان خود قائل هستیم اما در چنین موضوعی نقد جدی داریم.

,

مرآت- از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید بسیار ممنونم.

, مرآت- از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید بسیار ممنونم.,

من هم از شما و دوستانتان تشکر می‌کنم و امیدوارم موفق باشید.

,

گفتگو از: مسعود تبریزی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه