اخبار داغ

گم شدن هیاهوی کودکانه در نبود شهربازی/ وقتی نگاه ها بر روی تنها چرخ و فلک شهر بندرعباس متوقف می ماند

گم شدن هیاهوی کودکانه در نبود شهربازی/ وقتی نگاه ها بر روی تنها چرخ و فلک شهر بندرعباس متوقف می ماند
با وجود اینکه چندین سال از بسته شدن درب های تنها شهربازی شهر بندرعباس می گذرد، تاکنون اقدامی در زمینه احداث شهربازی جدید صورت نگرفته و کودکان بندرعباس همچنان منتظر به حرکت درآمدن تنها چرخ و فلک بزرگی که در بندرعباس وجود دارد، هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل هرمز؛ شنیدن خاطرات دوران کودکی به ویژه بازی هایی که  پدر و مادر با افراد فامیل داشتند همواره برای کودکانی که تنها سرگرمی امروزشان در فضای چند سانتی متری گوشی و تبلت خلاصه می شود بسیار جذاب است، چرا که در بازی های امروزی خبری از کودکان هم سن وسال فامیل نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

به خانه ی اقوام که سری بزنید کودک خانواده را در محیط چهارگوش اتاقی می بینید که کودک تمام طول روز خود را در آن سپری می کنند، کودکی در حسرت قدم زدن در پارک و شهربازی خود را سرگرم بازی هایی کرده که اندکی از درد تنهایی او بکاهد.

,

نگاه به کودکان غمزده ی شهر بندرعباس که وقتی از کنار تابلو هایی که در حاشیه شهرعبور می کنند به دنبال نام ونشانی از یک شهربازی می گردند دردی است که همواره با پدر و مادر این کودک خردسال همراه است.

,

اغلب این کودکان که فقط نام چرخ وفلک و کشتی های فضایی را در کتاب داستان هایی که قصه شبانه مادر از آن هاست شنیده اند، به همین دلیل نیز برخی از خانواده های هرمزگانی برای ساعاتی تفریح فرزندشان در شهربازی، کوله بار سفر می بندند و پس از صرف هزینه های زیادی به استان های دیگر سفر می کنند.

,

بازی یکی از مقوله های مهمی است که با تامین نیازهای روحی فرد می تواند فضای آرامش بخشی را علاوه بر دوران کودکی در جوانی نیز در ذهن و روح او ایجاد کند، به همین دلیل توجه به فضاهایی که کودک بتوانند به شکل صحیح انرژی ها و هیجانات خود را در آنجا تخلیه کند بسیار حائز اهمیت است.

,

باوجود اینکه استان هرمزگان جمعیتی بالغ بر یک میلیون و پانصد هزار نفر دارد، و هر روز بر تعدادمراکز تجاری آن افزوده می شود اما متاسفانه در زمینه احداث پارک و مراکز تفریحی مانند شهربازی اقدامات مناسبی صورت نگرفته است.

,

, ,

تعطیلی تنها شهربازی شهر بندرعباس

,

زیور سالاری شهروند هرمزگانی در گفت و گو با خبرنگار هرمز با اشاره به اینکه فضاهای مناسبی جهت تفریح کودکان در بندرعباس وجود ندارد، اظهار کرد: نبود فضاهای تفریحی مناسب باعث شده تا کودکانمان با گوشی و بازی های رایانه ای خود را سرگرم کنند.

, هرمز,

شهروند هرمزگانی افزود: متاسفانه مکان های تفریحی که اکنون در بندرعباس وجود دارد بدون در نظر گرفتن فضای مناسب و رده سنی در نقاط مختلف شهر احداث شده که کودکان نمی توانند از آن ها استفاده کنندو ساعاتی را در آنجا مشغول باشند.

,

سالاری با بیان اینکه شهربازی زرون در میان آهن پاره ها قرار گرفته است، گفت: چندین سال پیش  درب های تنها شهربازی بندرعباس به دلایل نامعلوم بسته شد و اکنون فقط  کودکان  به جای بازی با اسباب بازی های این شهربازی باید از دور این فقط به چرخ و فلک و سرسره بلندی که از دور نمایان است نگاه کنند.

,

وی ادامه داد: اکنون بخشی از این شهربازی بزرگ به پارکینگ آهن پاره های موتور و ماشین های قدیمی تبدیل شده و بخش دیگر آن نیز به کلبه های درختی که هیچ استفاده تفریحی برای کودکان ندارد، در واقع  اغلب فضاهای تفریحی در نظر گرفته شده برای مردم هرمزگان مختص بزرگسالان است.

,

این شهروند با بیان اینکه پارک هایی که  در محله ها احداث شده امکانات مناسبی ندارند، افزود: پارک های احداث شده در محله ها که برخی از کودکان به دلیل دوی مسافت نمی توانند از آن ها استفاده  کنند به دلیل نداشتن امکانات به مکانی برای خواب معتادان تبدیل شده است.

,

سالاری خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه نبود مکان های مناسب برای تفریح کودکان، گرایش آن ها را به بازی های بیهوده و و غربی که در آثار مخربی را بر روی روح و حتی جسم کودک می گذارد بیشتر می کند، بنابراین مسئولان با ید نگاهی ویژه به این مقوله داشته باشند.

,

, ,

امکانات مناسب در پارک های بندرعباس وجود ندارد

,

اسحاق شیرمنش شهروند بندرعباسی در گفت وگو با خبرنگار هرمز با اشاره به اینکه فرزند 4 ساله اش به گوشی وابستگی شدید دارد،اظهار کرد: به دلیل نبود مکان های تفریحی مناسب در نزدیکی محله ها، اغلب خانواده ها از فرستادن کودک خود به تنهایی به پارک امتناع می کنند به همین دلیل والدین ترجیح می دهند، کودکشان با گوشی سرگرم شود.

, هرمز,

شهروند بندرعباسی افزود: هرمزگان  به عنوان پردرآمدترین استان کشور است که بودجه سایر استان ها را تامین می کند اما متاسفانه هرمزگان فاقد امکانات و زیرساخت های مناسب است که متاسفانه این موضوع باعث شده تا شهروندان هرمزگانی گلایه های بسیاری نسبت به این موضوع دارند.

,

شیرمنش بیان کرد: ساحل بندرعباس یکی از مکان هایی است که والدین به دلیل نبود شهربازی هر ازچندگاهی فرزند خود را به آن جا ببرند که به دلیل نزدیکی ساحل به خیابان اصلی و تردد اتومبیل ها، این موضوع خطراتی را به همراه بیاورد.

,

وی با اشاره به اینکه باید از شرکت های خصوصی برای ساخت شهربازی استفاده کرد، خاطر نشان کرد: از آنجایی که شهربازی در بندرعباس وجود ندارد، احداث آن می تواند علاوه بر ایجاد اشتغال و کسب درآمد فضای شادی بخشی را برای کودکان هرمزگانی رقم بزند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه