اخبار داغ

شهری که از وجود تابلوها و بیلبوردهای فرهنگی محروم است/بیلبوردهایی که تنها برای تبلیغات استفاده می شوند

شهری که از وجود تابلوها و بیلبوردهای فرهنگی محروم است/بیلبوردهایی که تنها برای تبلیغات استفاده می شوند
شهر یاسوج غرق در تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی است اما هیچ تابلوی فرهنگی در آن وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، گاهی دیدن یک تصویر و یا یک جمله شادابی و نشاطی خاص در انسان ایجاد می کند گاهی هم تکراری بودن و نبود زیبایی ها باعث می شود که روزمرگی به انسان ها دست دهد و به مرور زمان دچار ناراحتی هایی از جمله پرخاشگری و افسردگی شود که هر کدام از این ها هم زندگی شخصی و هم اجتماع و جامعه را درگیر می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایل بانو،,

شهر و یا مرکز استان ها  به دلیل اینکه رفت و امدهای زیادی در آنها می شود و به گونه ای می توان گفت همه مردم با این مرکز استان در ارتباط هستند بنابراین فضای آن در روحیه افراد نیز تاثیرگذار است و می تواند امید و یا ناامید کننده و یا باعث روزمرگی و بی تفاوت شدن مردم باشد.

,
, ,
 
,
با توجه به تهاجم فرهنگی که این روزها در کشور وجود دارد و رسوخ فرهنگ های بیگانه در رسوم مردم این استان بنابراین نیاز به کارهای فرهنگی در استان بیشتر از گذشته احساس می شود کارهایی که عملیاتی باشند و با تفکر و برنامه ریزی انجام شود نه کارهایی که زودگذر و تنها برای رفع تکلیف انجام شود که بدون شک تاثیری هم نخواهد داشت.
,

 یکی از این کارهای فرهنگی نصب تابلوهای فرهنگی با جملات زیبا و کارهای زیبا در خیابان ها و میادین شهرهاست که شهر یاسوج از این مورد نیز بی نصیب مانده است با وجود اینکه این شهر کوچک به شهر تابلوها و بیلبوردها تبدیل شده است اما همه آنها در جهت تبلیغات مختلف به کار گرفته شده اند و اثری از کارهای فرهنگی و جملات زیبا و اثر گذار در آنها دیده نمی شود.

,

, ,

یاسوج شهری است که تابلوی اعلانات امور فرهنگی ندارد اگر هم دارد در جایی قرار دارد که در مسیر عبور است و کمتر کسی می تواند بایستد و آن  را بخواند در حالی که در سایر شهرها وقتی وارد می شوید تابلوهایی نصب شده اند که در درجه اول فرهنگ ان شهر و یا استان را نشان می دهد.

,

گاهی جملات زیبا حال انسان را خوب می کند شهرداری یاسوج در این زمینه کاری از پیش نبرده است در حالی که تابلوهای تبلیغات زیادی را در اختیار دارد و می تواند در جهت فرهنگ سازی و امور فرهنگی از آنها استفاده کند مثلا نصب چند جمله در خصوص مسایل اعتقادی، صرفه جویی، ریختن زباله یا هر موضوع دیگری اما چنین کاری انجام نشده است.

,

, ,

دکتر شریعتی جملات زیبایی دارد که شهرداری یاسوج می تواند از آنها برای نصب در سطح شهر استفاده کند به عنوان نمونه نصب این جمله "خشم احساسی است که باعث می شود زبانتان سریعتر از فکرتان عمل کن" می تواند در کنترل خشم خیلی ها تاثیرگذار باشد.

,

بنابراین مردم یاسوج انتظار  دارند شهرداری یاسوج کمی به فکر منظر شهری و امور فرهنگی باشد انتظار دارند یاسوج به شهر  تابلوهای تبلیغاتی تبدیل نشود و هر از چند گاهی چند جمله زیبا بر روی بیلبوردهای این شهر ببینند که حالشان خوب شود.

,

 تصاویر استفاده شده در خبر متعلق به دیگر شهرهاست که از این ظرفیت به خوبی استفاده کرده اند.

,  تصاویر استفاده شده در خبر متعلق به دیگر شهرهاست که از این ظرفیت به خوبی استفاده کرده اند.,  تصاویر استفاده شده در خبر متعلق به دیگر شهرهاست که از این ظرفیت به خوبی استفاده کرده اند.,

گزارش: زهرا داوودی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه