اخبار داغ

مناسب‌ترین ورزش در ماه رمضان

مناسب‌ترین ورزش در ماه رمضان
مدیر گروه تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه مناسب‌ترین ورزش در ماه رمضان شنا و پیاده روی گفت: ورزش در این ماه از تجمع چربی در بدن جلوگیری کرده و عمل سوخت و ساز را تسهیل می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ موسوی گیلانی در مورد نکات روزه داری برای ورزشکاران اظهارداشت: بهتر است در وعده سحر، غذایی معادل شام که شامل کربوهیدرات های پیچیده مانند غلات، برنج، نان، ماکارونی و سیب زمینی، همچنین ماست و مواد فیبر دار مانند انواع میوه و سبزی است به سبب تاثیر در حفظ کارایی بدن در طول روز، مصرف شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, روزه داری, وعده سحر,

وی با اشاره به ضرورت توجه به زمان انجام تمرینات ورزشی در زمان روزه داری ادامه داد: فعالیت های ورزشی در این ماه پر خیر و برکت باید در زمانی از روز انجام شود که عضلات، قلب و سایر بافت های بدن دسترسی کافی به مواد مغذی مورد نیاز خود را داشته باشند و تمرین کردن در شرایط گرسنگی می تواند منجر به کاهش توان ورزشی ورزشکار شود.

, تمرینات ورزشی,

مدیر گروه تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همچنین گفت: انجام حرکات ورزشی سنگین موجب از دست دادن نمک، آب زیاد و ضعف شدید ورزشکار می شود بنابراین انجام تمرینات سبک تر در این ایام به ورزشکار توصیه می شود.

,

وی تصریح کرد: مناسب ترین ورزش در ماه رمضان شنا و پیاده روی در ساعات بعد از افطار است.

, شنا , پیاده روی,

موسوی گیلانی گفت: ورزش در این ماه از تجمع چربی در بدن جلوگیری کرده و عمل سوخت و ساز را تسهیل می کند و ورزشکاران با یک برنامه غذایی غنی، انرژی مورد نیاز را برای انجام فعالیت های ورزشی و حفظ ساختار بدنی بدست آورند .

, برنامه غذایی,

 مدیر گروه تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تاکید بر اینکه بهترین زمان برای انجام ورزش دو ساعت پس از افطار است به ورزشکاران توصیه کرد: مصرف آب قبل و در حین انجام تمرینات ورزشی و کاهش انجام فعالیت های ورزشی شدید به 30 تا 45 دقیقه به صورت یک روز در میان، را فراموش نکنند.

,
منبع: فارس
, منبع: فارس]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه