اخبار داغ

آغاز اولین جلسه پارلمان جدید لبنان/

نبیه بری با 98 رای مثبت رییس پارلمان شد/ انتخاب ایلی الفرزلی به عنوان معاون رییس پارلمان لبنان

نبیه بری با 98 رای مثبت رییس پارلمان شد/ انتخاب ایلی الفرزلی به عنوان معاون رییس پارلمان لبنان
پس از مشخص شدن تکلیف کرسی‌های پارلمان جدید لبنان، ‌اولین جلسه این نهاد امروز (چهارشنبه) آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام انتخابات لبنان بر اساس نظام تناسبی در 6 ماه می 2018 (16 اردیبهشت 97) برگزار و تکلیف 128 کرسی پارلمان این کشور معلوم شد؛ پارلمان جدید امروز (چهارشنبه/23 می) اولین جلسه خود را آغاز کرد.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

ریاست جلسه امروز پارلمان را «میشل المر» (86 ساله) مسن‌ترین نماینده بر عهده دارد. دو نماینده از کم سن‌ترین نمایندگان یعنی «سامی فتفت» (29 ساله) و «طونی فرنجیه» (31 ساله) به عنوان معاونان میشل المر در این جلسه هستند.

,

«سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان، طبق تشریفات، پیش از شروع جلسه به منزل میشل المر رفت و او را تا پارلمان همراهی کرد.

,

قرار است در جلسه امروز رئیس پارلمان جدید انتخاب شود و گمانه‌زنی‌های رسانه‌های مختلف لبنان حالی از آن است که نبیه بری با آرای  بالا، بار دیگر این پست را نصیب خود خواهد کرد.

,
آغاز اولین جلسه پارلمان جدید لبنان/ نبیه بری با 98 رای مثبت رییس پارلمان شد/ انتخاب ایلی الفرزلی به عنوان معاون رییس پارلمان لبنان
, آغاز اولین جلسه پارلمان جدید لبنان/ نبیه بری با 98 رای مثبت رییس پارلمان شد/ انتخاب ایلی الفرزلی به عنوان معاون رییس پارلمان لبنان,

 

,

***

,

جلسه امروز با سخنرانی میشل المر آغاز شد و وی در ابتدا از نبیه بری به خاطر اینکه 26 سال ریاست پارلمان را به دوش داشته، قدردانی کرد و افزود: بری بر وحدت لبنان و همزیستی اصرار دارد و مانع از فتنه و تفرقه شده است.

,

وی ادامه داد: باید در راستای نجات لبنان از بحران‌ها تلاش کنیم و زندگی کریمانه و امنیت و ثبات را برای لبنانی‌ها محقق کنیم.  

,

پس از سخنرانی المر، نمایندگان آرای خود برای انتخاب رئیس پارلمان را به صندوق انداختند و نام هر نماینده‌ای که رأی خود را به صندوق انداخت، قرائت شد.

,
آغاز اولین جلسه پارلمان جدید لبنان/ نبیه بری با 98 رای مثبت رییس پارلمان شد/ انتخاب ایلی الفرزلی به عنوان معاون رییس پارلمان لبنان
, آغاز اولین جلسه پارلمان جدید لبنان/ نبیه بری با 98 رای مثبت رییس پارلمان شد/ انتخاب ایلی الفرزلی به عنوان معاون رییس پارلمان لبنان,

انتخاب نبیه بری به ریاست پارلمان برای ششمین بار

, انتخاب نبیه بری به ریاست پارلمان برای ششمین بار, انتخاب نبیه بری به ریاست پارلمان برای ششمین بار,

نبیه بری 80 ساله امروز برای بار ششم به صورت متوالی و با 98 رأی به عنوان رئیس پارلمان لبنان انتخاب شد.

,

 او از سال 1992 یعنی 26 سال است که این پست را در اختیار دارد و دادن لقب «سرسلسله رؤسای پارلمان» به وی صحیح به نظر می‌رسد.

,

نبیه بری کیست؟

, نبیه بری کیست؟, نبیه بری کیست؟,

نبیه بریِ شیعه مذهب، متولد 28 ژانویه 1938 در سیرالئون است و ریاست جنبش امل (حرکة أفواج المقاومة اللبنانیة) را نیز بر عهده دارد. او صریح‌اللهجه است و حتی در جلسه‌های عمومی پارلمان و در برابر رسانه‌ها از گفتن عقیده و نظرش دریغ ندارد. بری در سال 1970 به جنبش امل که توسط «امام موسی صدر» تاسیس شده بود، پیوست و 2 سال پس از ربایش امام موسی صدر یعنی در سال 1980 ریاست این جنبش را بر عهده گرفت.

,

زمانی که نبیه بری متولد شد خانواده وی از جنوب لبنان به سیرالئون مهاجرت کرده بودند و در تجارت الماس فعال بودند. او تحصیلات ابتدایی خود را در لبنان گذراند و در سال 1963 موفق به دریافت مدرک حقوق از دانشگاه لبنان شد.

,

وی پدر 9 فرزند است و به گفته خودش، هیچ کدام از اعضای خانواده اش در فکر به ارث بردن کارهای سیاسی او یا به تعبیر دیگر وارد شدن به سیاست را ندارند. 

,

اولین سخنرانی نبیه بری در پارلمان جدید

, اولین سخنرانی نبیه بری در پارلمان جدید,

نبیه بری برای ایراد اولین سخنرانی خود در پارلمان جدید پشت تریبون رفت و  در ابتدا از همه نمایندگان قدردانی کرد. 
 

,
,

وی افزود: برگزاری موفق انتخابات، بهترین هدیه به ملت لبنان بود و در راستای حفظ این دستاورد تلاش خواهیم کرد.  بری از ملت لبنان برای مشارکت در انتخابات قدردانی کرد. 

,

رئیس پارلمان لبنان ادامه داد: انتخاب دوباره من ، مسئولیتم را به مراتب سنگینتر کرده تا حافظ پارلمان و لبنان باشم. 

,

وی همچنین بر حمایت از فلسطینی‌ها و حق آن در بازگشت به سرزمین خود و ایجاد دولت مستقل با مرکزیت قدس تأکید کرد. بری همچنین ابراز امیدواری کرد جامعه بین‌المللی به رژیم صهیونیستی اجازه ندهد تهدیدکننده صلح بین‌الملل باشد.

,

رأی‌گیری برای انتخاب معاون رئیس پارلمان

, رأی‌گیری برای انتخاب معاون رئیس پارلمان, رأی‌گیری برای انتخاب معاون رئیس پارلمان,

پس از پایان سخنرانی نبیه بری، روند رأی‌گیری برای انتخاب معاون رئیس پارلمان آغاز شد و نمایندگان آرای خود را به صندوق انداختند.

,

«ایلی الفرزلی»  با 81 رأی به عنوان معاون نبیه بری انتخاب شد.

,

ایلی الفرزلیِ مسیحی مذهب، در سال 1992 به عنوان نماینده پارلمان لبنان انتخاب شد و تا 2004 منصب معاون رئیس پارلمان را بر عهده داشت. وی در دولت «عمر کرامی» و تا زمانی که این دولت در سال 2005 استعفا داد، وزیر اطلاع‌رسانی بود.

,

نبیه بری در گفت‌وگو با روزنامه «الجمهوریه» ابراز امیدواری کرده بود ایلی الفرزلی به عنوان معاونش انتخاب شود و درباره دلیل آن گفته بود: وی باتجربه است و می‌تواند در روند فعال‌سازی پارلمان موثر واقع شود.

,

گفتنی است نبیه بری رییس مجلس لبنان پس از پایان رای گیری با سعد الحریری نخست وزیر این کشور دیدار می نماید.

, گفتنی است نبیه بری رییس مجلس لبنان پس از پایان رای گیری با سعد الحریری نخست وزیر این کشور دیدار می نماید.,

منبع: العالم

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه