اخبار داغ

حال ناخوش دوهزاری ها از کمبود امکانات؛

سناریوی تکراری فراموشی محلات حاشیه نشین /سیل عظیمی از مشکلات «دوهزار» در انتظار تدبیر!

سناریوی تکراری فراموشی محلات حاشیه نشین /سیل عظیمی از مشکلات «دوهزار» در انتظار تدبیر!
وجود بافت های فرسوده ، قطعی مکرر آب ، نبود امکانات رفاهی و گردشگری، جولان سگ های ولگرد، چاله چوله های خیابان ومعابر، قطعی مکرر آب و... از مشکلات محله دوهزار در پایتخت اقتصادی کشور است و اهالی این منطقه در انتظار تدبیر مسئولان هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ شهر بندرعباس با دارا بودن پتانسیل های مختلف نام پایتخت اقتصادی کشور را به یدک می کشد این در حالی است که محلات حاشیه نشین آن همچنان با چالش هایی چون وجود بافت های فرسوده ، قطعی مکرر آب ، نبود امکانات رفاهی و گردشگری،  جولان سگ های ولگرد، چاله چوله های خیابان ومعابر محله ، قطعی مکرر آب و هزار و یک مشکل لاینجال به ستوه آمده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

کوی ملت یکی از محلات قدیمی و حاشیه نشین شهر بندرعباس است که نام قدیمی آن دوهزار بوده و همچنان نیز در میان مردم به این نام شهرت دارد؛ با گذشت زمان و پیشرقت تکنولوژی همچنان اهالی آن از کمبود امکانات رنج می برند و از شهر نشینی تنها نام آن را به یدک می کشند.

,

مردمان این محله که بیشتر از افراد کم در آمد و قشر آسیب دیده جامعه هستند مورد بی مهری مسئولان قرار گرفته اند و این محله در زیر پونز نقشه شهر گم شده است.

,

در این منطقه افرادی هستند که از روی فقر و ناچاری زندگی در لبه کوه و سکونتگاه های غیر استاندارد را پذیرفته اند و با زندگی کردن در این مکان ها با جان خود بازی می کنند.

,

   

, ,

وقتی زوزه سگ لالایی خواب شهروندان می شود

, وقتی زوزه سگ لالایی خواب شهروندان می شود, وقتی زوزه سگ لالایی خواب شهروندان می شود,

زهرا اکبری،  یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: صدای سگ های ولگرد در طول شبانه روز باعث آزار و اذیت شهروندان این منطقه شده  و کودکان و نوجوانانمان روزانه جرات عبور از کوچه و خیابان های محله ندارند.

,

این شهروند با بیان اینکه روز به روز بر تعداد سگ های ولگرد در این منطقه افزوده می شود، گفت: در ماه های قبل سگ های ولگرد تنها در کوچه پس کوچه های محله پرسه می زدند؛ اما متاسفانه در حال حاضر در خیابان های اصلی محله نیز وجود دارند.

,

قطعی مکرر آب در محله دوهزار

, قطعی مکرر آب در محله دوهزار, قطعی مکرر آب در محله دوهزار,

اکبری تصریح کرد: فاضلاب و لجنزارهای روان در کوچه ها باعث رشد و افزایش حیوانات موذی در این منطقه شده  که ما باید همزیستی  با حیوانات موذی را تحمل کنیم.

,

وی افزود: آب در این منطقه به صورت مکرر قطع می شود که این موضوع اهالی محله را به ستوه اورده ؛ این در حالی است که محلات بالا شهر بندرعباس قطعی آب ندارند.

,

مردم از چاله چوله های خیابان های محله به ستوه آمده اند

, مردم از چاله چوله های خیابان های محله به ستوه آمده اند, مردم از چاله چوله های خیابان های محله به ستوه آمده اند,

محسن جلالی، یکی دیگر از ساکنان محله کوی ملت در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: جلو بندی ماشین هایمان به دلیل وجود چاله چوله های محله هر روز خراب می شود و ما ماهانه مجبور به پرداخت هزینه برای تعمیر ماشین هایمان هستیم.

,

این شهروند با اشاره به کمبود امکانات برای بازی کودکان گفت: در نقطه های مختلف محله یا پارک وجود ندارد و یا اینکه پارک در کنار خورهای فاضلاب بوده که بازی در کنار آن خورها خطرات بزرگی را به همراه دارد.

,

, ,

زباله هایی که ناقل بیماری می شوند

, زباله هایی که ناقل بیماری می شوند, زباله هایی که ناقل بیماری می شوند,

جلالی با بیان اینکه زباله ها در ساعتی معین در این محله جمع آوری نمی شود، تصریح کرد: انباشت زباله در محله و هجوم حیوانات از جمله سگ و گربه به آن باعث پخش این زباله ها در محله می شود که این خود ناقل دهنده انواع و اقسام بیماری است.

,

وی با تاکید براینکه محله هزار یکی از پرجمعیت ترین مناطق حاشیه نشین شهر بندرعباس است، عنوان کرد: بعضی از مناطق این محله کوچه های تنگ و باریک دارد که در صورت بروز حادثه ماشین های امدادی نمی توانند از این کوچه ها عبور کنند.

,

این شهروند خاطرنشان کرد: محله دوهزار در بوته فراموشی مسئولان قرار گرفته است و در خور پایتخت اقتصادی کشور نیست که محله ای با این همه  مشکلات  داشته باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه