اخبار داغ

دبیرکل مجمع زنان اصلاح‌طلب:

زنان همیشه حماسه آفرین بوده اند/ دوم خرداد نقطه عطف در تاریخ مشارکت سیاسی زنان است

زنان همیشه حماسه آفرین بوده اند/ دوم خرداد نقطه عطف در تاریخ مشارکت سیاسی زنان است
زنان اصلاح‌طلب به مناسبت سالروز انتخابات دوم خرداد ماه 1376 گرد هم آمدند؛ زنان و مردان کشور در تمام دوره‌های انتخابات حماسه خلق کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زنان خبر، گردهمایی مجمع در سالرز دوم خرداد و با حضور جمعی از بانوان اصلاح‌طلب در خانه معلم تهران برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان خبر,

 زهرا شجاعی؛ دبیرکل مجمع زنان اصلاح‌طلب در این مراسم حماسه دوم خرداد را رویداد مهم تاریخی و نقطه عطف در تاریخ مشارکت زنان و مشارکت سیاسی کشوردانست و اظهار داشت: مهمترین هدف ما از برگزاری این گردهمایی تجدید عهد و میثاق در مسیری است که از دوم خرداد سال76 آغاز کرده ایم و امیدوارم با همبستگی بیش از پیش بتوانیم به عنوان قشر تاثیرگذار جامعه  نقش مطلوبی را در راستای افق چشم انداز صحنه‌های مختلف کشور از جمله صحنه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، هنری و... داشته باشیم.

,

وی ادامه داد: دوم خرداد سال 76 مردم غیور و همیشه در صحنه کشور نه بزرگی به افرادی گفتند که می‌خواستند قیمومیت مردم را در مشارکت سیاسی داشته باشند، نخستین انتخاباتی بود که مردم با وجود رقبای سیاسی قدرتمند بر خلاف پیش بینی‌های صورت گرفته، رییس جمهور محبوب خود را انتخاب کردند.

,

دبیر مجمع زنان اصلاح‌طلب در مورد پیروزی آقای خاتمی در انتخابات دوم خرداد اذعان داشت: پس از پیروزی آقای خاتمی در انتخابات مردمی دوم خرداد 76 رهبر معظم انقلاب اسلامی اولین مقامی بودند که به ایشان تبریک گفتند.

,

وی افزود: نظام سیاسی کشور تا زمانی بقا خواهد داشت که همه افراد، سلیقه‌ها و گروه‌‌‌های سیاسی در اداره کشور شرکت کنند به طور یقین حذف جریانات سیاسی نظام باعث عدم رسیدن به اهداف کشور می‌شود.

,

شجاعی در ادامه تصریح کرد: شناخته شدن عقیده‌های سیاسی مختلف باعث دوام نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

,

دبیر مجمع زنان اصلاح‌طلب با اشاره به نقش زنان در صحنه‌های سیاسی کشور بیان کرد: بانوان نقش بسیارمهم و تاثیرگذاری در صحنه‌های سیاسی کشور دارند، اگر مروری به تاریخ داشته باشیم هرگز نمی‌توان نقش مهم زنان معاصر از زمان مشروطه تا کنون را در رقم زدن رویدادهای مختلف و بزرگ تاریخی نادیده گرفت؛ زنان همیشه حماسه آفرین بوده‌اند و به آنان می‌بالیم.

,

وی در مورد فعالیت‌های مجمع زنان اصلاح طلب یادآور شد: مجمع زنان اصلاح طلب از سال 1385 تشکیل شد که در 3 دوره فعالیت‌ها و برنامه‌های خوبی برای بانوان کشورداشته است.

,

شجاعی خاطرنشان کرد: شورای هماهنگی بسیار فعال و موثر در دوره اول این مجمع آغاز شد، سال ۹۲ که همزمان با شروع دوره دوم بود اعضا به صورت عضو حقیقی شرکت کردند و از سال ۹۴ نیز دوره سوم فعالیت خود را انجام داد که کسب پروانه فعالیت، تدوین مرام‌‌نامه و اساس‌نامه از اقدامات اولیه این دوره بود.

,

وی اذعان داشت: با تشکیل کابینه سایه و ایجاد کمیته نهادهای مربوط به زنان تمام کارها و فعالیت آنان نظارت، کنترل، ثبت و ضبط می‌شود و برای کیفیت اقدامات در صورت لزوم نقد سازنده داشته و خواهیم داشت.

,

دبیر مجمع زنان اصلاح‌طلب با تاکید بر اتحاد بانوان اصلاح طلب افزود: خوشبختانه زنان اصلاح طلب از اتحاد خوبی برخوردار هستند و باید در کنار هم افراد دیگر را به جمع خود دعوت نماییم تا به خوبی و با تاثیربهتر بتوانیم نقش آفرینی کنیم، در این راستا ضروری است وزارت کشور با ادامه دادن فعالیت‌ها به صورت حزب موافقت نماید.

,

شجاعی با اشاره به چالش‌های حوزه بانوان گفت: تدوین گزارش، هدف و برنامه‌های دقیق درباره مدیریت زنان و چالش‌‌های تهیه شده است، برای رفع و کاهش مشکلات جلسات مختلفی با فراکسیون زنان و خانواده مجلس و افراد صاحب‌‌نظر به صورت مستمر انجام می‌دهیم تا شاهد بهبود وضعیت باشیم.

,

به گزارش خبرنگار زنان خبر اولین نشست صمیمی مجمع زنان اصلاح‌طلب در سال جاری پس از برگزاری کنگره مجمع به مناسبت سالروز دوم خرداد با حضور جمعی از زنان اصلاح طلب کشور از جمله زهرا شجاعی، شهیندخت ملاوردی، معصومه ابتکار، اشرف بروجردی،  معصومه ابتکار،  فخری محتشمی‌پور، الهه راکعی، آذرمنصوری، زهرا صدراعظم نوری، فاطمه سعیدی، طیبه سیاووشی، سهیلا جلودار زاده، پروانه سلحشوری و اعضای مجمع برگزار گردید.

,


 

,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه