اخبار داغ

« آ مثل آل‌هاشم »/ گفت‌وگو با حجت‌الاسلام برگی در سالگرد انتصاب نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی؛

امام جمعه تبریز با حضور در مراسم ختم هنرمند طنز قید و بندها را شکست/ دست‌فروشان شهر آل‌هاشم را متعلق به خود می‌دانند/ ساده‌زیستی عالم آذربایجانی حجتی برای مسئولان کشوری شده است

امام جمعه تبریز با حضور در مراسم ختم هنرمند طنز قید و بندها را شکست/ دست‌فروشان شهر آل‌هاشم را متعلق به خود می‌دانند/ ساده‌زیستی عالم آذربایجانی حجتی برای مسئولان کشوری شده است
خطیب مشهور تبریزی ساده‌زیستی، مردمی و ولایی بودن را ویژگی اصلی امام جمعه محبوب تبریز می‌داند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج ،حجت‌الاسلام والمسلمین رسول برگی  در خصوص تاثیر رفتار و منش نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: در سطح کشور فکر نمی‌کنم کسی نام حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم را نشنیده باشد و یا از خدمات‌شان آگاه نباشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: آقای آل‌هاشم قبل از حضورش در تبریز فرد شناخته شده‌ای به واسطه پدر و برادرشان بودند، مخصوصا پدرشان که عالم سرشناس و امام جمعه موقت تبریز بودند و باید بگوییم آیت‌الله آل‌هاشم و فرزندانشان از ابتدای انقلاب ملجا کسانی بودند که مشکل و گرفتاری داشتند.

,

این خطیب تبریزی نام آل‌هاشم را بارقه امید در تبریز دانست و گفت: قبل از اینکه حجت‌الاسلام آل‌هاشم امام جمعه شود این اتفاقات رخ داده است، به طور مثال کسی سربازی داشته حاج آقا را شناخته و دردش را گفته و حتی اگر بر فرض مثال کاری هم نتوانسته انجام دهد با برخورد خوش در ذهن مردم ماندگار شده است.

,

وی افزود: این سبقه حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم را به عنوان فرد مردمی شناسانده است و اصلی‌ترین ویژگی ایشان ساده‌زیستی، همراهی با مردم و مردمی بودن و ولایی به تمام معنا بودن می‌باشد.

,

حجت‌الاسلام و المسلمین برگی امام جمعه تبریز را ولایی به تمام معنا در خصوص اهل و بیت و ولی‌فقیه خواند و اذعان داشت: تبریک به یک عکاس، شرکت در مراسم فوت هنرمند طنز تبریز که شاید امثال من از ترس قضاوت مردم در آن شرکت نکنیم، از ویژگی‌های متمایز نماینده ولی فقیه در استان است، حاج آقا قید و بندها را شکسته تا هنرمند بداند امام جمعه شهر حتی پس از مرگش هم پشتوانه اوست.

,

وی تاکید کرد: مثال دیگر حضور ایشان در ورزشگاه در زمانی که عده‌ای قصد سوءاستفاده و برخی تحرکات در سطح شهر داشتند و استقبال جوانان و مردم از ایشان زمانی که نامشان در بلندگو گفته می‌شد نشان از ریشه گرفتن این خصلت مردمی بودن است.

,

این عالم روحانی با بیان اینکه کلاس‌های اخلاق حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم برای مسئولین خروجی موفقی داشته است، توضیح داد: با برگزاری جلسات اخلاق برای مسئولین برخورد برخی از مسئولین با ارباب رجوع‌ها تغییر کرده و باید بگویم برخورد، مردم‌داری، طرز صحبت و ساده‌زیستی نماینده ولی فقیه در استان نه تنها برای مسئولین استانی بلکه کشوری حجت الهی شده است. 

,

وی تصریح کرد: وقتی امام جمعه نرده بین مردم و مسئولین را برمی‌دارد بسیار اثرگذار بوده و ذهنیت مردم نسبت به روحانیت عوض کرده است، البته این سخنان با تمام احترام به شخصیت آیت‌الله شبستری می‌باشد اما هرکسی شخصیتی دارد و همه برای حقظ نظام آمده‌اند اما سلایق فرق دارد.

,

حجت‌الاسلام والمسلمین برگی با اشاره به اینکه هفته‌ای نبوده که رفتاری از امام جمعه تبریز خبرساز نباشد، خاطرنشان ساخت: این مساله بسیار روی مردم اثرگذار بوده است و این موضوع تاثیرش را هم از نظر کمی و هم کیفی در نماز جمعه گذاشته و محرومین و دستفروشان حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم را متعلق به خودشان می‌دانند.

,

وی در خصوص تاثیر نماینده ولی فقیه در استان در نماز جمعه تبریز گفت: درب تشریفات بسته شده و مردم، مسئول و امام جمعه از یک درب وارد می‌شوند و این نکته ثبت اثرگذاری است که مردم می‌دانند از همان دری که امام جمعه وارد می‌شود، می‌آیند و حتی می‌توانند درد دلشان را سرپایی به امام جمعه بگویند.

,

این خطیب شهیر تبریزی ادامه داد: پیش از این مردم نمی‌توانستند مسئولین را زیارت کنند مگر نماینده‌ای که هر چهارسال یک بار می‌خواست رای جمع کند! اما امروز مسئولین در میان مردم هستند که این موضوع هم از نظر کمی و کیفی تاثیر می‌گذارد و حتی بنده با مسافری در مصلی صحبت می‌کردم که می‌گفت به دلیل دیدن حجت‌الاسلام آل‌هاشم و نحوه برخوردش با مردم در تبریز مانده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه