اخبار داغ

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان خبر داد:

شناسایی 21 مورد کودک کار در سال جاری

شناسایی 21 مورد کودک کار در سال جاری
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان در سال گذشته 135 مورد کودکان کار و در دو ماهه امسال 21 مورد در همدان شناسایی شدند که 98 درصد این افراد دارای خانواده هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع،جمشید شیران، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان امروز (2 خرداد) در بازدید تور خبرنگاران از اورژانس اجتماعی اظهار کرد: اورژانس اجتماعی شهرستان همدان در سطح یک و سایر شهرستان ها در سطح دو قرار دارند که خدمات مختلفی را به مردم ارائه می دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

وی تصریح کرد: افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی از طریق تماس با خط تلفن سه رقمی (123) خدمات دریافت می کنند که اورژانس اجتماعی در سال گذشته به 17 هزار و 528 نفر خدمت ارائه کرده است.

,

 

,

شیران با اشاره به اینکه تخصصی بودن، به موقع بودن و در دسترس بودن از ویژگی های مهم خدمات اورژانس اجتماعی است خاطر نشان کرد: مرکز مداخله در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی شامل خط 123 ، مرکز مداخله در بحران و خدمات اجتماعی سیار است این مرکز در حال حاضر در 2 شیفت صبح و بعدازظهر تا ساعت هشت شب فعال است و تلاش می شود فعالیت این مرکز با تامین نیرو به صورت شبانه روزی ادامه یابد تا بتوان مداخلات روانی و اجتماعی را قبل از مداخلات قضایی و انتظامی و حتی در کنار این نوع مداخلات انجام داد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه به منظور کمک رسانی و ارائه خدمات به آسیب دیدگان قصد داریم قبل از مداخلات انتظامی مداخلات اجتماعی را جاگزین کنیم، یاد آور شد: در مجموع 108 نیروی متخصص، مددکار اجتماعی، روان شناسان، کارشناسان علوم اجتماعی و علوم تربیتی فعالیت دارند که از این میزان 39 نفر در اورژانس اجتماعی مشغول به کار هستند.

,

 

,

شیران هدف از اجرای این برنامه را کنترل و کاهش بحران های فردی ، خانوادگی و اجتماعی، در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی و اورژانسی سازمان بهزیستی به آحاد جامعه دانست و افزود: در بحران های فردی و خانوادگی اگر تماسی از طریق خانواده ها ، خود فرد، مراکز درمانی یا هر طریق دیگر با شماره 123 برقرار شود بلافاصله تیم اورژانس اجتماعی در محل حاضر و خدمات مددکاری و درمانی به فرد ارائه می شود.

,

 

,

وی ابراز کرد: در سال گذشته 32 هزار و 272 نفر با اورژانس اجتماعی تماس گرفتند که از این میزان 13 هزار و 950 نفر مربوط به شهرستان همدان بوده است.

,

 

,

با اشاره به اینکه 129 هزار و 225 مورد مجموع خدمات ارائه شده توسط معاونت اجتماعی بهزیستی به متقاضیان بوده که از این میزان 57 هزار و 901 مورد مربوط به شهرستان همدان می باشد.

,

 

,

وی با تاکید بر اینکه این مرکز 87 هزار و 963 مورد خدمات تخصصی ارائه داده است، اضافه کرد: از این میزان 43 هزار و 446 مورد مربوط به شهرستان همدان بوده است.

,

 

,

وی ادامه داد: پنج هزار و 274 مورد پذیرش در مراکز خانه امن، تربیت کودکان و... در طی سال گذشته انجام شده است و 46 هزار و 262 مورد خدمات تخصصی به آنان ارائه شده است.

,

 

,

وی اظهار کرد: زوجین متقاضی طلاق، افراد دارای اختلافات خانوادگی حاد، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند، کودکان خیابانی و کار ، همسران و کودکان آزار دیده، مبتلایان به اختلال جنسی، دختران و پسران فراری از منزل گروه جامعه هدف ما هستند.

,

 

,

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان همدان خاطرنشان کرد: بیشترین تماس در سال گذشته مربوط به افرادی که دارای اختلافات خانوادگی حاد هستند با یک هزار و 221 مورد است.

,

 

,

وی گفت: در سال گذشته 135 مورد کودکان کار و در دو ماهه امسال 21 مورد در همدان شناسایی شدند که 98 درصد این افراد دارای خانواده هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه