اخبار داغ

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ۱۵ خرداد قرچک :

آزادسازی خرمشهر از لحاظ نظامی، نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران شناخته می‌شود

آزادسازی خرمشهر از لحاظ نظامی، نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران شناخته می‌شود
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج 15 خرداد قرچک گفت: : آزادسازی خرمشهر از لحاظ نظامی، نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته می‌شود به همین دلیل از این روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌ شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از قرچک آنلاین; علی اصغر شهیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج 15 خرداد قرچک در جمع خبرنگاران با گرامیداشت سالروز حماسه سوم خرداد و آزاد سازی خرمشهر اظهارداشت: آزادسازی خرمشهر، یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات الی بیت‌المقدس در دوره جنگ ایران و عراق بود که پس از ۵۷۸ روز اشغال خرمشهر، در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ صورت گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قرچک آنلاین,

وی گفت: فتح خرمشهر انعکاس جهانی داشت و عراق با از دست دادن خرمشهر از نظر سیاسی تکیه‌ گاهش را برای مذاکره از دست داد.

,

شهیری افزود: آزادسازی خرمشهر از لحاظ نظامی، نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شناخته می‌شود به همین دلیل از این روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد می‌ شود.

,

وی بیان کرد: فتح خرمشهر، فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش ها است، همین فداکاری ها، گمنامی ها، پرکاری ها و کم ادعا بودن ها، معنویات همه از جمله درس های عملیات فتح خرمشهر است که سبب می شود رزمندگان دلشان برای جبهه و جنگ تنگ شود.

,

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج 15 خرداد قرچک تاکید کرد: دشمن همیشه دسیسه می کند و کار امروز به سلامت عبور دادن نظام اسلامی از این مهلکه ها است. این هنر، فاتحان و فرماندهانی را می خواهد که دیدشان دید فرهنگی و مقابله با جنگ نرم دشمنان باشد. این هنر نیاز به بصیرت دارد.

,

وی تصریح کرد: هر جا مقاومت کردیم، پیروز شدیم، هر جایی که تسلیم شدیم و گفتیم «نمی توانیم»، «نمی شود» باختیم. چه در عرصه اقتصادی و فرهنگی و غیره؛ درس خرمشهر هم درس مقاومت است. خاک خرمشهر، یک سال و نیم محل مانور دژخیمان بعثی بود که با مقاومت، ایثار و از خودگذشتگی به پیروزی رسید.

,

شهیری افزود: امروز هم کشور در جنگ است و ما هنوز جبهه و سنگر خود را ترک نکرده ایم؛ در نبرد اقتصادی هم مقاومت، هم فداکاری و هم ایثار و شهادت وجود دارد.

,

وی گفت: زمان جنگ و دوران دفاع، جوانان و مسئولین برای تحقق دستورات و خواسته های ولایت فقیه زمان خود، تلاش می کردند که این مسئله می تواند بهترین الگو برای امروزی ها باشد.

,

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج 15 خرداد قرچک  بیان کرد: در حال حاضر ما به توفیق الهی در عرصه جنگ سخت توانستن و مقاومت را بر دشمنان تفسیر کردیم، اما با جنگ نرم و رسانه ای دشمن روبرو هستیم و علت اینکه دشمن به جنگ نرم رو آورده ناکامی او در جنگ سخت با نظام اسلامی بوده و می خواهند با جنگ فرهنگی و اقتصادی شجره طیبه انقلاب را با چالش مواجه کند؛ ما در شرایط کنونی لازم است که به نیروی داخلی خود تکیه کنیم که خواسته مقام معظم رهبری(حفظه الله) در مناسبت ها و سخنرانی های مختلف هم، نگاه به نیروی درونی و داشته های خودی است نه اینکه چشم بدوزیم به بیگانگان که آیا تحریم را از ما برمی دارند، باید به این نکته توجه کنیم که تحریم ها تازگی ندارد و ملت ما از زمانی که انقلاب کرد مورد تحریم دولت های غربی بوده است.

,

وی تاکید کرد: اگر ما باور کنیم که با توکل به خدا و داشته های خود و نیروی درونی خود می توانیم پیشرفت کنیم همچنان که در زمان تحریم و در زمانی که نظام به تجهیزاتی نیاز داشت کشورهای پیشرفته و جامعه غربی از ما دریغ کردند و تجهیزات را در اختیار ایران قرار ندادند، جوانان ما توانستند بسیاری از قله های علمی دنیا را فتح کنند و نیاز ما را از خارج مرتفع سازند.

,

 شهیری تصریح کرد: ما با تلاش شهدای عزیز و دانشمندان و جوانان به پیشرفت هایی دست پیدا کردیم و امروزه هم با این نیرو و توان و با رهبری مقام معظم رهبری و سیاستهای اقتصاد مقاومتی می توانیم از این پیچ تاریخی به سلامت بگذریم و به پیشرفت های بزرگی دست پیدا کنیم؛ سیاستمداران ما باید به نیروی با عظمت خداوند و نیروی درونی میهن اسلامی  تکیه کنند و از جوانان متدین و دانشمندان متعهد حمایت کنند و باور داشته باشند که ما می توانیم.

,

وی گفت: آزاد سازی خرمشهر را جز نتیجه وحدت و همدلی، توکل به خدا و توسل به اهل بیت(ع) نمی دانیم و امیدواریم  وحدت، همدلی  و دوستی بین اقشار مختلف مردم  بماند و پیوند بخورد.

,

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج 15 خرداد قرچک با اشاره به برنامه های شهرستان در این روز، بیان کرد: دیدار و سرکشی از خانواده های معظم شهدای عملیات بیت المقدس و عطر افشانی مزار شهدا، برگزاری مسابقات متنوع هنری، فرهنگی، مقاله نویسی، و غیره برای این روز در نظر گرفته شده است.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری نشست بصیرتی و محفل انس با قرآن کریم توسط ناحیه مقاومت بسیج، فضاسازی سطح شهر، پخش بانگ مقاومت از بلندگوهای مساجد شهر، ویزیت رایگان بیماران توسط شبکه بهداشت و درمان، رونمایی از کتابهای دفاع مقدس و سخنرانی پیش از خطبه های نماز دشمن شکن روز چهارم خرداد شهرستان قرچک از مهمترین برنامه هایی است که در ایام بزرگداشت سالروز سوم خرداد در قرچک برگزار خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه