اخبار داغ

روایت خبرنگار شهرکردی از دفاع مقدس:

سه ماه پس از ازدواج عازم جبهه شدم/ شبی که هم سنگرهایم به شهادت می رسیدند هر لحظه اش برایم سال ها می گذشت

سه ماه پس از ازدواج عازم جبهه شدم/ شبی که هم سنگرهایم به شهادت می رسیدند هر لحظه اش برایم سال ها می گذشت
خاطرات علی جلالی دهکردی یکی از باسابقه ترین خبرنگاران چهارمحال و بختیاری از خاطرات دوران دفاع مقدس و کار کردن در خبرگزاری جمهوری اسلامی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی جلالی دهکردی یکی از خبرنگاران  چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس در گفتگویی صمیمانه از خاطرات شنیدنی  دوران جنگش با خبرنگار بام ایران خبر؛  سخن گفت

او می گوید:  با شروع انقلاب اسلامی به  کار خبر  در خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران فعالیت داشتم و زمان جنگ با پیام امام خمینی (ره) به جبهه حق علیه باطل اعزام شدم.

جلالی  ادامه داد: مدت 6 ماه بود که در منطقه غرب کشور در میمک پل ذهاب و در منطقه کرند غرب در ارتش جمهوری اسلامی ایران با دشمنان اسلام در حال جنگ بودیم و آن روزها حال و هوای جبهه های جنگ از خون شهدا عطرآگین بود

علی جلالی دهکردی از دوران دفاع مقدس برایم گفت و ادامه داد: یادم می آید زمانی که به جبهه میخواستم بروم دو هفته انتظار کشیدم تا اعزام شدم چراکه داوطلبان زیادی بودند که با جان و دل و به فرمان امام به جبهه ها می رفتند .

او ادامه داد: در آن زمان سه ماه بیشتر از ازدواج من نمیگذشت که همسرم با رفتن من به جبهه مخالف بود و میگفت که تنهایش نگذارم اما من به خواسته خود پافشاری کردم ودر جواب خانواده ام به آن ها گفتم من تنها نیستم که به جبهه میروم و خیلی های دیگر که حتی تنها فرزند خانواده هستند به جبهه اعزام می شوند تا شما به آسایش برسید.

این خبرنگار پیشکسوت استان ما در  ادامه صحبت هایش از حمله دشمن به جبهه غرب گفت و ادامه داد: شب هنگام بود که در جبهه غرب بودیم که دشمن به میمک حمله کرد و تعداد زیادی از هموطنان و فرزندان این آب و خاک به شهادت رسیدند.

شبی که هم سنگرهایم به شهادت می رسیدند هر لحظه اش  برایم سال ها می گذشت

او با صدای بغض آلود ادامه داد: شب سختی بود و هر لحظه آن شب برای ما سال ها می گذشت چرا که شاهد تکه تکه شدن عزیزانمان و به شهادت رسیدن آن ها بودیم.

جلالی از  خاطره های روزهای جنگ بازهم گفت و ادامه داد: روزی یک موتور سوار آمد و از ما مقداری آب و غذا خواست که پس از رفتن او از منطقه سه ساعتی نگذشته بود که آن فرد موتور سوار مسافت ما را به عراقی ها گزارش داده بود و همان لحظه بود که دشمن شروع به آتش توپخانه کرد و مجبور شدیم به دستور فرمانده،  منطقه را تخلیه کنیم.

او افزود: برای اینکه بتوانیم مجددا" منطقه را به دست آوریم به چند نفر نیروی نترس نیاز داریم که به منطقه بروند و در کوهی که دشمن مستقر شده بود آن ها را بتوانیم از بین ببریم که در این هنگام 6 نفر داوطلب شدیم که یکی از آن ها خود بنده بودم و یکی دیگر نیز از بچه های لردگان بود که به سمت کوه حرکت کردیم و پس از گذشت چند ساعتی به بالای کوه رسیدم و دشمن با دیدن ما فکر کرد حمله گسترده ای شده و مجبور شد از سمت دیگر عقب نشینی کند و ما مجددا" در منطقه مستقر شدیم و با توپخانه شروع به آتش باریدن بر سر دشمن کردیم.

جلالی دهکردی از زمان بازگشت خود به خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز  گفت و ادامه داد: بعد از گذشت 6 ماه از جبهه به دلیل نیاز خبرگزاری به نیرو به محل کار برگشتم که در آن زمان دکتر فرامرزی سرپرست خبرگزاری جمهوری اسلامی از سوی حضرت امام خمینی به سرپرستی ستاد تبلیغات جنگ منصوب شدند و ما نیز در استان ها مسئول کمیته تبلیغات جنگ شدیم.

او گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس به طور شبانه روزی با همکاری برادران سپاه و دیگر ارگان های مربوط در جهت تبلیغات جنگ فعالیت داشتیم و در طول این مدت لحظه ای فعالیت های جنگی در پشت جبهه کوتاهی نکردیم و یک به یک آن ها را انعکاس دادیم.

وی در پایان صحبت هایش گفت: امیدوارم با توجه به اینکه همه ما می دانیم برای به ثمر رسیدن این انقلاب چه خون های عزیزی را تقدیم انقلاب اسلامی کردیم اما باید این را هم  بدانیم برای حفظ آن از هیچ کوششی دریغ نکنیم.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بام ایران خبر,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, شبی که هم سنگرهایم به شهادت می رسیدند هر لحظه اش  برایم سال ها می گذشت ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه