اخبار داغ

نیاز مبرم هرمزگان به اهدای خون/ کاهش ذخایر خونی زنگ خطر جان بیماران خاص را به صدا درآورد

نیاز مبرم هرمزگان به اهدای خون/ کاهش ذخایر خونی زنگ خطر جان بیماران خاص را به صدا درآورد
اهدای خون یکی از دغدغه های همیشگی هرمزگان است که با کاهش استقبال مردمی برای اهدا در گرمای هوا و ماه مبارک رمضان نیاز استان به دریافت خون را شدت می بخشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛فوران بیماری مالاریا در دهه های گذشته باعث تغییر ژنتیک و شیوع انواع بیماری‌های کم خونی در هرمزگان شده که به واسطه مجاورت با دریا بر بحران بیماری های خونی افزوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

طبق آمار بیش از دوهزار بیمار خاص در هرمزگان شناسایی شده که ۱۶۰۰نفر از این آمار را بیماران تالاسمی ماژور تشکیل می دهند همچنین بیماران دیالیزی،  بیماران دارای اختلال انعقادی خون ، عمل‌های جراحی و حادثه دیدگاه در تصادفات جاده‌ای از دریافت کنندگان دائمی فرآورده های خونی هستند که این امر نیاز به دریافت خون را افزون می کند.

,

براساس اظهار مدیر کل سازمان انتقال خون هرمزگان نیاز روزانه خون در استان حدود 120 تا 150 واحد است که حدود 40 تا 50 درصد از این فرآورده به مصرف بیماران تالاسمی می‌رسد این امر دریافت خون را به یک نیاز دائمی و مستمر در استان تبدیل کرده است.

,

استان هرمزگان به تمام گروههای خونی نیازمند می باشد اما بیشترین نیاز به اهدا در دو گروه خوبی O مثبت و B مثبت دیده می شود.

,

اهدای خون یکی از دغدغه های همیشگی هرمزگان است که گرمای هوا و ماه مبارک رمضان، کاهش استقبال مردمی جهت اهدای خون را به دنبال دارد از این رو  با وجود نیاز روزمره به خون و فرآورده‌های خونی همچنین محدودیت زمانی در نگهداری از خون های اهدایی در این ایام نیاز بیشتر از هر زمان دیگر احساس می‌شود.

,

ایمان زارعی، مدیرکل انتقال خون هرمزگان  با توجه با کاهش استقبال مردمی به اهدای خون در روزهای ماه مبارک رمضان گفت: کم شدن مراجعه شهروندان برای اهدای خون سبب کاهش ذخایر خونی استان می‌شود این درحالی است که نیاز بیماران به دریافت خون ثابت است.

,

وی تاکید کرد:شهر‌های بندرعباس، بندرلنگه، میناب و قشم صبح‌ها از ساعت هشت و نیم صبح تا سیزده وعصر‌ها بعد از افطار تا ساعت ۲۳.۳۰ دقیقه اماده خدمات به اهداکنندگان خون است.

,

هر فرد در رنج سنی 18تا60سال که سابقه بیماری های کم خونی، قلبی وعروقی نداشته باشد امکان اهدای خون بدون هیچ مشکلی را دارد براین اساس مردان هر سه ماه یکبار و بانوان هرچهارماه یکبار توانایی اهدای خون را دارند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه