اخبار داغ

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی:

بیش از ۵۳ درصد خانوارهای روستایی آذربایجان غربی از نعمت گاز بهره مند هستند

بیش از ۵۳ درصد خانوارهای روستایی آذربایجان غربی از نعمت گاز بهره مند هستند
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: در آذربایجان غربی هم اکنون بیش از ۵۳ درصد خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره مندهستند که با بهره برداری از پروژهای در دست اجرا این رقم به بالای ۸۰ درصد خواهد رسید که از میانگین کشوری بالاتر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، ویژگی های خاص گاز طبیعی از ابعاد اقتصادی و زیست محیطی همواره این حامل انرژی را به عنوان یک عامل تولیدی مهم در بخشهای تولیدی و واسطه‎ای اقتصاد و نیز یک حامل انرژی مطلوب در کلیه بخشهای مصرف‎کننده نهائی مطرح کرده است. این ویژگی ها عامل مهمی در روند رو به گسترش تمایلات مصرفی کلیه مصرف‎کنندگان خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

استفاده هرچه بیشتر و بهتر از گاز طبیعی در کشورهائی که از ذخایر گازی قابل ملاحظه‎ای برخوردار می‎باشند، سیاستی بلندمدت در چارچوب اهداف توسعه‎ای آنها به شمار می‎رود و لیکن این امر بایستی با تکیه بر «مزیت نسبی» مصرف گازطبیعی انجام پذیرد.

,

به همین بهانه در زمینه بهینه سازی مصرف گاز با «علیرضا شیخی» مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی به گفت و گو نشستیم که شرح آن در پی می آید:

,

* مصرف گاز به طور میانگین چه میزان بوده و نسبت به سال گذشته چه تغییراتی داشته است؟

, * مصرف گاز به طور میانگین چه میزان بوده و نسبت به سال گذشته چه تغییراتی داشته است؟,

میزان مصرف گاز طبیعی در سال گذشته در مقایسه با سال پیش از آن به دلیل افزایش تعداد خانوار بهرمند از گاز طبیعی و گازرسانی به برخی صنایع افزایش یافت به طوری که در طول سال ۹۶ تنها در بخش روستایی به ۱۸۸ روستا گاز رسانی صورت گرفت و علاوه بر آن در شهرهای استان نیز عملیات گازرسانی به مناطق بی بهره از این نعمت خدادادی نیز اجرایی و به بهره برداری رسید که این امر طبیعتا باعث افزایش گاز شده است.

,

* زمستان سال گذشته میزان مصرف گاز چه میزان بوده و اهم مشکلاتبه وجود آمده در سطح استان را بیان کنید؟

, * زمستان سال گذشته میزان مصرف گاز چه میزان بوده و اهم مشکلاتبه وجود آمده در سطح استان را بیان کنید؟,

در زمستان سال گذشته خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده در تامین گاز و جریان پایدار گاز طبیعی با مشکلی مواجه نشدیم اما عمده موانع کاری در بخش گازرسانی است که به همت نیرو های خدوم شرکت گاز خوشبختانه هیچ توفقی در بخش  گاز رسانی به روستاها و شهر ها و اجرای پروژها را شاهد نبودیم.

,

آذربایجان غربی یک منطقه کوهستانی با مسیرهای صعب العبور است که این امر موجب هزینه بر بودن و زمان بر شدن پروژها و عملیات گاز رسانی شده اما با تلاش شبانه روزی توانستیم با گازرسانی به روستاها و شبکه گذاری هزار و ۶۰۰ کیلومتری در سطح کشور به یکی از شرکت های پیشرو در امر گازرسانی تبدیل شویم.

,

* در سطح استان چه میزان از روستاها از نعمت گاز برخوردار هستند و به چه میزان از روستاها گازرسانی نشده و از بین چند روستا در ساال ۹۷ از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

, * در سطح استان چه میزان از روستاها از نعمت گاز برخوردار هستند و به چه میزان از روستاها گازرسانی نشده و از بین چند روستا در ساال ۹۷ از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.,

در آذربایجان غربی هم اکنون بیش از ۵۳ درصد خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره مندهستند که با بهره برداری از پروژهای در دست اجرا این رقم به بالای ۸۰ درصد خواهد رسید که از میانگین کشوری بالاتر است.

,

برای سال ۹۷ نیز اتمام پروژه های در دست اجرا مهم ترین اولویت در این بخش است البته روستاهای جدید هم در ماه های آتی به بهره برداری رسیده و کلنگ آغاز عملیات اجرایی تعداد دیگری از روستاها نیز به زمین زده خواهد شد به هر حال مردم شریف استان مطمئن باشند که شرکت گاز استان برای بهره مندی حداکثری مردم از این سوختارزشمند عزم خود را جزم کرده است.

,

* چند خانوار مصرف کننده گاز در سطح استان وجود دارد و زمستان گذشته چه میزان با قطعی گاز مواجه بوده ایم.

, * چند خانوار مصرف کننده گاز در سطح استان وجود دارد و زمستان گذشته چه میزان با قطعی گاز مواجه بوده ایم.,

هم اکنون بیش از ۸۸۵ هزار مشترک در استان آذربایجان غربی به شبکه گاز طبیعی کشور وصل هستند به رغم دوری آذربایجان غربی از منابع تولید گاز طبیعی خوشبختانه با برنامه ریزی های صورت گرفته هیچ مشکلی بابت افت فشار و قطعی گاز نداشتیم.

,

* توصیه های شما در خصوص مصرف بهینه گاز چیست و راه کار ترویج مصرف بهینه گاز در استان چیست؟

, * توصیه های شما در خصوص مصرف بهینه گاز چیست و راه کار ترویج مصرف بهینه گاز در استان چیست؟,

برای ترویج مصرف بهینه گاز طبیعی باید از همه ظرفیت های ممکن رسانه ای در بخش رسانه های مجازی، دیداری، نوشتاری و شنیداری استفاده کرد و اهمیت موضوع مصرف بهینه و همچنین نفع آن به کشور و مردم را تبیین کرد تا مردم با اقناع کامل خود در این زمینه پیشقدم باشند.

,

معتقدیم که باید اقدامات تبلیغاتی و رسانه ای مستمر و دائم و با متد و روش های به روزتر انجام پذیرد که این امر مهم نیز به عنوان یک هدف در شرکت پیگیری می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه