اخبار داغ

روایتی از سالروز سوم خرداد؛

نقش ارزنده هرمزگان در عملیات بیت المقدس

نقش ارزنده هرمزگان در عملیات بیت المقدس
فرمانده گروهان عملیات بیت المقدس با بیان نقش آفرینی هرمزگان در این عملیات گفت: مردم خونگرم خطه جنوب با جانفشانی در زمان جنگ و عملیات دفاع مقدس وظیفه دینی خود را انجام داده و برای اثبات این حرف همان بس که استان هرمزگان 61 شهید در یک عملیات و 33 شهید در یک روز تشییع و تقدیم اسلام کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ اشاره قرآن این کتاب الهی و برنامه هدایت انسان به «بهترین عمل مومن، جهاد در راه خداست» نشان از اهمیت موضوع جهاد و از جان گذشتگی در راه خدا و دین دارد چون شهید و ایثارگر با خدا معامله کرده‌اند و چه کسی خوش حساب‌تر از معبود یگانه ای که انسان را خلق کرد و راه های تکامل و سعادتمندی را در اختیار بشر قرار داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

دوران دفاع مقدس یادآور شجاعت، رشادت‏ها و ایثار بزرگ مردانى است که به فرمان رهبر خویش خمینى کبیر(ره) در راه دفاع از ناموس، سرزمین و دین اسلام حتی از جان خود گذشتند و تمام سختی ها را به جان خریدند تا استقلال و سربلندى ایران اسلامى را رقم زدند.

,

پیروزى رزمندگان اسلام در دفاع مقدس عوامل معنوى زیادی همچون ولایتمدارى، انگیزه، صبر، ایثار، روحیه شهادت طلبى ‏و... را در بر داشت که بسیاری از این رزمندگان همچنان خاطرات جنگ را در سرفه های مکرر خود تداعی می کنند و در انتظار پیوستن به قافله همرزمان جامانده و لقای پروردگار خویش اند که شاید آن ها را شهدای زنده می توان نامید.

,

آزادسازی خرمشهر از مهمترین اهداف عملیات بیت المقدس

, آزادسازی خرمشهر از مهمترین اهداف عملیات بیت المقدس, آزادسازی خرمشهر از مهمترین اهداف عملیات بیت المقدس,

یکی از مهمترین اهداف عملیات بیت المقدس در دوره جنگ ایران و عراق آزادسازی خرمشهر بود که پس از 578 روز در سوم خرداد سال 1361 خاک کشورمان توسط رزمندگان غیور پس گرفته شد و ضربه سنگین به نیروهای رزمی دشمن وارد و موجب تضعیف روحیه ارتش عراق پس از شکست شد.

,

پیروزی جمهوری اسلامی در فتح خرمشهر بازتاب جهانی را به همراه داشت و باعث خوشحالی مردم ایران شد هر چند براساس محاسبات عادی و مجهز بودن عراقی ها به تجهیزات پیشرفته، سلاح های زرهی و لشکرهای مکانیزه با پشتیبانی ابرقدرتها این پیروزی خارج از تصورات دشمنان بود.

,

شهدا، رزمندگان و مدافعان جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه ای در حراست از این سرزمین داشته و الگوهای مناسبی برای جهان اسلام هستند که به مناسبت سوم خرداد پای صحبت یکی از رزمندگان هرمزگان که در عملیات بیت المقدس حضور داشته نشستیم تا با مرور و زنده نگه داشتن دوران دفاع مقدس گامی مقدس برداریم.

,

نقش ارزنده خانواده ها در تربیت رزمندگان و فعالیت های انقلابی

, نقش ارزنده خانواده ها در تربیت رزمندگان و فعالیت های انقلابی, نقش ارزنده خانواده ها در تربیت رزمندگان و فعالیت های انقلابی,

موسی مولا پرست، یکی از رزمندگان دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار هرمز با اشاره به نحوه آشنایی و آغاز فعالیت های انقلابی خود در دوران جنگ، اظهار کرد: از آنجایی که پدر بنده موذن مسجد بود و نسبت به امام خمینی (ره) آگاهی داشت شبها مجالسی در خانه به صورت مخفیانه بر پا می کردند و با انتقال سخنان امام روشنگری انجام می داد.

, هرمز,

این رزمنده دفاع مقدس، ادامه داد: خانواده ها نقش ارزنده ای در تربیت رزمندگان داشتند و هم گام با پدرم و شهید محمد آبسواران وارد فعالیتهای انقلابی شده ام و در تظاهرات مردمی و نشست های گروهی انقلابیون به صورت جدی شرکت می کردم.

,

مولاپرست با بیان اینکه الگوی انقلابیش شهید محمد آبسواران بود تصریح کرد: من نهایت تلاش خود را برای خدمت به مردم انجام داده و با همکاری شهید دست به تشکیل گروه انقلابی زده و جلودار و مشوق مردم روستای خود برای قرار گرفتن در راه انقلاب بودیم.

,

وی با اشاره به اینکه ابتدای فعالیت خود را در سنین جوانی در روستای «کنارو» از توابع بندرعباس آغاز کرده است، افزود: شغل پدرم کشاورزی بود و چون خانواده ما از نظر درآمد مالی قشر ضعیفی بودیم بنابر این برای کمک در مخارج زندگی به شهر آمده و کارگری می کردم و به همین علت روز به روز رفت و آمدهایم به شهر بیشتر شده که باعث قرار گرفتن در جو آن زمان و دسترسی اطلاعات آسان تر بود.

,

مدیرعامل شرکت آب درمانی ایرانیان آبگرم گنو افزود: زمان انقلاب روستای تازیان فقط مقطع ابتدایی داشت و بنده همراه شهید آبسواران اقدامات و پیگیری های لازم را برای به وجود آمدن مدرسه راهنمایی در منطقه زندگیمان جهت افزایش سطح سواد مردم انجام دادیم.

,

مولاپرست با اشاره به اینکه تمام روزنه های احتمالی را برای کمک به انقلاب امتحان کرده است، گفت: آقای امینی شخصی بود که در زمان جنگ رییس پاسگاه ایسین بود و علاوه بر اینکه به عنوان یک ژاندارم دیدگاه مثبتی در تصورمان نداشتیم با این وجود شانس خود را امتحان کرده و درخواست خود را مبنی بر آموزش نظامی مردم روستا برای دفاع از خود و حضور در جبهه جنگ ارائه داده که خوشبختانه با استقبال مواجه شدیم.

,

, ,

برکات فراوان انقلاب و نقش بصیرت افزایی در پیروزی جریان انقلابی

, برکات فراوان انقلاب و نقش بصیرت افزایی در پیروزی جریان انقلابی, برکات فراوان انقلاب و نقش بصیرت افزایی در پیروزی جریان انقلابی,

وی با بیان اینکه تشکیل سپاه و بسیج از برکات انقلاب بود، افزود: افزایش سطح تحصیلات ایرانیان، شناخته شدن ایران در کل جهان و اینکه حرفی برای گفتن داریم و همچنین مشاهده تلاش چهل ساله دشمنان که کمر بر نابودی این انقلاب بسته اند اما موفق نشده اند و نخواهند شد از دیگر دستاوردهای این انقلاب مردمی است.

,

رزمنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه بصیرت افزایی یکی از تاثیرگذار ترین اقدامات در پیروزی جریان انقلاب بود، گفت: پخش روزنامه، اعلامیه ها ، پوستر بین شهرها و روستاهای اطراف وهمچنین بالابردن توان و آموزش های نظامی از جمله کارهایی بود که برای آگاه سازی و مقابله مردم با رژیم اشغالگر انجام دادیم.

,

مولاپرست با بیان اینکه  عراقی ها تمام توان خود را برای قطع کردن پل ارتباطی رزمنده ها و نیروهای پشتیبانی در اهواز به کار گرفتند، ادامه داد: چند روز قبل از عملیات بیت المقدس طی انجام عملیات های فشرده رزمندگان بندرعباس در پل نو (یادمان شهدای فعلی شلمچه، محل نفوذ عراقی ها به خرمشهر) مستقر شدیم که عراقی ها برای قطع کردن پل ارتباطی بین ما و نیروهایی که از اهواز برای پیوستن به ما در راه بودند تمام توان خود را به کار گرفته بودند.

,

وی با اشاره به اینکه ارتش، بسیج، سپاه، پیر و جوان همه در کنار هم برای حفظ نظام جمهوری اسلام ایستادگی کردند، افزود: کمبود مهمات و اسلحه، زمان محدود و توپخانه های دشمن که جاده استراتژیکی و ارتباطی ما را هدف گرفته بودند مسئله را حساس تر کرده و همچنان در گرمای شدید اهواز سنگری برای محافظت از آفتاب سوزان یا جلوگیری از تیر و ترکش های دشمن نداشتیم اما محکم و با اراده مقابل دشمنان ایستادگی کردیم.

,

فرمانده گروهان بیت المقدس، با بیان اینکه روز قبل از عملیات بیت المقدس لحظات حساسی را سپری کردیم و عراقی ها با توپ، گلوله و تمامی سربازان، توان های زرهی، ماشینات نفر بر، تانک و بالگرد به پیکار با نیروهای مسلمان آمده بودند ترس، نا امیدی و تصمیم عقب نشینی عده ای از رزمندگان با مقایسه تعداد زخمی ها و سربازان را یادآور شد.

,

, ,

امدادهای به موقع الهی دلگرمی رزمندگان اسلام؛ طنین خرمشهر آزاد شد

, امدادهای به موقع الهی دلگرمی رزمندگان اسلام؛ طنین خرمشهر آزاد شد, امدادهای به موقع الهی دلگرمی رزمندگان اسلام؛ طنین خرمشهر آزاد شد,

مولاپرست با اشاره به اینکه امدادهای به موقع الهی دلگرمی رزمندگان را به همراه اشت، گفت: دراوج نا امیدی و کثرت شهادت رزمندگان ایرانی، امدادهای الهی به موقع رسید و دو بالگرد هوانیروی ارتش به محض ورود در آسمان، ما را متوجه خود کرده و دشمن را به گلوله بست و استعداد، مهارت و کمک خداوند باعث شد راکدها مستقیم به هدف برخورد کنند و فاصله نزدیک تانکهای دشمن باعث انفجار مهمات و سرنگونی پی در پی آنان و دلگرمی مدافعان اسلام شد.

,

وی افزود: بعثی ها که مقاومت مجاهدان راه حق را دیدند و طی اقدام غافلگیرانه بسیاری از نیروهایشان به هلاکت رسیده بود از ترس پا به فرار گذاشتنه و عقب نشینی کردند که رزمندگان اسلام از شوق سر به سجده شکر گذاشته و روز بعد طنین خرمشهر آزاد شد در آسمان ایران پیچید و جهان اسلام را شگفت زده کرد.

,

نقش آفرینی هرمزگانی ها در عملیات بیت المقدس

, نقش آفرینی هرمزگانی ها در عملیات بیت المقدس, نقش آفرینی هرمزگانی ها در عملیات بیت المقدس,

رزمنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه استان هرمزگان نقش ارزنده ای درعملیات بیت المقدس داشت، گفت: مردم خونگرم خطه جنوب با جانفشانی در زمان جنگ و عملات دفاع مقدس وظیفه دینی خود را انجام داده و نقش آفرین بودند و برای اثبات این حرف همان بس که استان هرمزگان 61 شهید در یک عملیات و 33 شهید در یک روز تشییع و تقدیم اسلام کرد.

,

مولاپرست با بیان اینکه رضایت خدا و ولی امر بهترین پاداش برای مدافعان اسلام محسوب می شد، ادامه داد: یکی از مقامات کشوری طی ملاقاتی بین رزمندگان اعلام کرد از خبر این پیروزی لبخند رضایت بخشی بر چهره امام خمینی (ره) نقش بست و حرفهای امام خستگی چند ماه فعالیت شبانه روزی را از تن هایمان دور کرد و رضایت خداوند و بنیان گذار انقلاب ارزشمندترین پاداش برای رزمندگان بود و این پیروزی باعث شد تا آخرین لحظه در جبهه جنگ پای حراست از انقلاب بمانیم.

,

وی با اشاره به اینکه تا سال 1368 در جبهه حضور داشته ام، تصریح کرد: به علت روشنگری ها و مطلع شدن از ظلم و مسیر نادرست شاه، بی عدالتی ها، دین ستیزی و مقابله با امام خمینی (ره) به عنوان رهبر دینی مردم باعث شد وارد میدان نبرد شده و تا پیروزی کامل انقلاب اسلامی ایران درجبهه حضور داشته ام.

,

, ,

ولایتمداری و الگو برداری از رزمندگان و شهدا راز انقلابی ماندن

, ولایتمداری و الگو برداری از رزمندگان و شهدا راز انقلابی ماندن, ولایتمداری و الگو برداری از رزمندگان و شهدا راز انقلابی ماندن,

مدرس دانشگاه های سراسری و آزاد اسلامی با اشاره به فعالیت ها و روشنگری جوانان امروزی، گفت: گاهی کلاسهای درس را بر مزار شهدا برگزار می کنیم و با مرور خاطرات و بیان اهمیت موضوعاتی از قبیل حفاظت از ناموس و اعتقادات بین دانشجویان وظیفه خود را بعد از دوران دفاع مقدس نیز ادامه داده و در زمینه آگاه سازی جوانان فعالیت دارم.

,

مولاپرست افزود: هفت بار مجروح و پنج بار به اتاق جراحی رفته ام اما این موارد مرا از پای نمی اندازد وهر گاه نیاز باشد در حد توان آماده خدمتگذاری به این نظام مقدس اسلامی و گوش به فرمان رهبرخود هستم زیرا ولایتمداری از عوامل مهم در نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می رود.

,

وی با بیان اهمیت و رازهای انقلابی ماندن در جامعه اسلامی، خاطر نشان کرد: الگو برداری از دوران جنگ، شهدا و رزمندگان اعم از روحیه مردانگی، استقلال، استقامت، شهادت طلبی و غیرت ملی  که از ویژگی های بارز آنان محسوب می شود و باعث انقلابی ماندن در جامعه اسلامی است.

,

 

,

انتهای پیام/ 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه