اخبار داغ

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان:

قزوین رتبه پنجم تولید شیر در کشور را داراست

قزوین رتبه پنجم تولید شیر در کشور را داراست
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: استان قزوین در زمینه تولید شیر خام رتبه پنجم را در کشور به خود اختصاص داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی شاپورزاده در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 523 هزار و 253 تن شیر در واحدهای دامی این استان تولید شد؛ با اقدامات اصلاح نژادی این میزان تولید در سال جاری به 553 هزار تن برسد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی با اشاره به اینکه قزوین رتبه پنجم تولید شیر در کشور را دارد، افزود: استان قزوین استان قزوین ظرفیت و بستر مناسبی برای انواع محصولات دامی دارد.

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اذعان کرد: این استان با داشتن اراضی کشاورزی درجه یک، وجود ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و زنجیره‌های مختلف، صنایع وابسته در امر تولید و فرآوری و عرضه، سرمایه گذاری نسبی مناسب در بخش، نزدیکی به بازار مصرف مناسب، وجود کشت و صنعت‌های بزرگ از قطب‌های اصلی صنعت گاو شیری کشور است. 

وی تصریح کرد: هم اکنون 357 واحد صنعتی به ظرفیت 44هزار و 547 راس بصورت صنعتی در تولید شیر فعالیت دارند، همچنین 240 واحد به ظرفیت 4هزار و 336 راس بصورت دامداری کوچک روستائی در استان فعال است. 

شاپورزاده؛ انجام عملیات ثبت و رکوردگیری از دامهای صنعتی، تعیین و توزیع اسپرم های اصلاح نژاد شده و مکانیزه نمودن واحدهای تحت پوشش را از مهمترین اقدامات در واحدهای دامی استان ذکر کرد.

,
,
,
,
,
,
,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه