اخبار داغ

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری شهریار:

ساخت بوستان شهرک شاهد به زودی تکمیل می شود

ساخت بوستان شهرک شاهد به زودی تکمیل می شود
احمد افتخاری مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهردای شهریار از آماده سازی بوستان شهرک شاهد شهریار با مساحت ۲۰ هزار متر مربع خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد افتخاری مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهردای شهریار در گفتگو با  راه مبین از آماده سازی بوستان شهرک شاهد شهریار با مساحت ۲۰ هزار متر مربع خبر داد و گفت: با توجه به تاکید شهردار محترم، جهت بهره مند شدن هر چه سریعتر شهروندان از این محل، این سازمان تمام تلاش خود را برای اتمام پروژه به کار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  راه مبین,

افتخاری با اشاره به بحث خشکسالی و کمبود آب، اظهار داشت: در این پروژه سعی شده تا از گونه های کم مصرف گیاهی استفاده شود درختانی نظیر پائولونیا که علاوه بر مصرف کم آب، گونه ای زینتی نیز به شمار می رود و دارای برگ های رنگی و شکوفه های زیبایی می باشد. وی ادامه داد: دومین گونه درختی بکار گرفته شده در این بوستان جینکو می باشد، این گونه علاوه بر مقاومت در برابر خشکسالی، دارای میوه های خاصی بوده و به عنوان درخت تزئینی برای بوستان ها به شمار می رود. گونه های ارغوان، سوزنی برگها، سدروس را نیز بکار گرفته ایم.

,

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری شهریار با آرزوی اینکه محیط خوبی برای تفریح خانواده ها فراهم شده باشد، گفت: در این بوستان دو قسمت را برای بازی کودکان آماده کرده ایم که یکی از آن ها تحت مدیریت بخش خصوصی قرار خواهد گرفت تا پک کاملی از بازی ها را فراهم آورده باشیم و همچنین حاشیه این بوستان می تواند مسیر خوبی به عنوان جاده سلامت باشد که پیش بینی نصب وسایل ورزشی نیز در آن شده است.

,

افتخاری افزود: قرار گرفتن این بوستان در کنار دادستانی علاوه بر ایجاد امنیت بیشتر برای خانواده ها، می تواند محل آرامیش بخشی برای مراجعین این مرکز اداری باشد لذا این همجواری می تواند به عنوان یک امتیاز برای بوستان شهرک شاهد شهریار باشد.

,

وی با بیان اینکه سعی داریم در بلندمدت گیاهان پرمصرف را از پوشش فضای سبز حذف کنیم، ادامه داد: استفاده از این گونه درختان را در سطح وسیع و برای کل شهر در دستور کار قرار داده ایم و سعی داریم از چمن کمتر استفاده کنیم چرا که چمن علاوه بر مصرف بسیار زیاد آب، صرفا جنبه زیبایی دارد و در تلطیف هوا هم چندان موثر نیست.

,

وی در همین راستا اضافه کرد: طرح جمع آوری چمن محور چیتگر از پل شهید صیاد شیرازی تا میدان جعفریه به زودی آغاز می شود تا در این مسیر علاوه بر استفاده از گونه های کم مصرف، از چراغهای تزئیینی و سنگفرش استفاده نماییم.

,

افتخاری گفت: با توجه به تغییر شرایط فصلی آب و هوا کاشت گل های بهاری را در تمام فضاهای سبز شهری در دستور کار قرار داده ایم.

,

وی در ادامه گفت: اگر مردم در حفظ و نگهداری فضای سبز و درختان ما را یاری نکنند علاوه بر بالارفتن هززینه های نگهداری، از قدرت توسعه این فضاها که یکی از وظایف ذاتی ما است به شدت کاسته می شود لذا از تمامی شهروندان تقاضا داریم نسبت به نگهداری و آبیاری درختان در مقابل منزل و یا محل کسب و کارشان، خدمتگذاران خودشان را یاری کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه