اخبار داغ

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان خبر داد؛

تولید سالانه ۶۰ هزار تن شیر در قوچان

تولید سالانه ۶۰ هزار تن شیر در قوچان
رئیس شبکه دامپزشکی قوچان گفت: روزانه 160 تا 165 تن شیر در قوچان تولید می شود که بطور متوسط سالانه 60 هزار تن شیر توسط دامداران قوچانی تولید و عرضه می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا قدرتی در گفتگو با قوچان خبر با اشاره به ظرفیت های کم نظیر قوچان در تولید شیر و فراورده های خام دامی اظهار داشت: باتوجه اینکه این شهرستان دارای 420 هزار راس دام سبک و سنگین می باشد، ظرفیت های بسیار خوبی برای تولید شیر و فراورده های خام دامی د این شهرستان وجود دارد و به همین دلیل صنایع لبنی بزرگی در این شهرستان در حال فعالیت می باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قوچان خبر,

وی با اشاره به تولید سالانه بیش از 160هزار تن شیر در قوچان، ادامه داد: روزانه بین 160 تا 165 تن شیر خام توسط دامداران قوچانی تولید و توسط مراکز مجاز جمع آوری و به کارخانه های لبنی ارسال می شود.

,

وی با اشاره به ضرورت تشدید نظارت های بهداشتی بر تولید شیر خام افزود: با توجه به گرم شدن هوا و افزایش احتمال فساد شیر خام و در جهت جلوگیری از وجود هر نوع تقلب در شیر، نظارت های بهداشتی بر این فرآورده در شهرستان تشدید شده است.

,

قدرتی تصریح کرد: در دامداری های صنعتی قوچان دستگاه سرد کن شیر وجود دارد و احتمال فساد شیر به حداقل ممکن کاهش می یابد اما در دامداری های سنتی به دلیل عدم وجود این امکانات احتمال فساد و بالا رفتن اسیدیته شیر افزایش می یابد که به همین دلیل گاهی اوقات برخی از افراد اقدام به افزود موادی همچون آب، سود سوزآور و وایتکس به شیر می کنند که از نظر بهداشتی ممنوع می باشد.

,

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان در پایان خاطر نشان کرد: در نظارت های بهداشتی توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی از خودروهای حمل شیر و مراکز جمع آوری شیر به صورت تصادفی نمونه برداری صورت گرفته و آزمایشات تقلبات در آزمایشگاه شبکه دامپزشکی شهرستان انجام می شود و با افراد خاطی حتما برخوردهای قانونی و جدی انجام می گیرد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه