اخبار داغ

مدیرکل حمل‌و‌نقل و ترافیک سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها:

19 هزار اتوبوس فرسوده در کشور نیاز به نوسازی دارد

19 هزار اتوبوس فرسوده در کشور نیاز به نوسازی دارد
مدیرکل حمل و نقل، ترافیک و ایمنی سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اشاره به وضعیت ناوگان عمومی در کشور گفت: 19 هزار اتوبوس فرسوده در کشور نیاز به نوسازی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; مرضیه حصاری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ابلاغ قانون هوای پاک اظهار کرد: آیین نامه این قانون در کمسیون‌های زیربنایی در حال تدوین بوده و با این قانون سن فرسودگی خودروها بازنگری می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به فرسودگی خورو‌های عمومی در سطح کشور ابراز کرد: تا پایان امسال حدود 19 هزار اتوبوس فرسوده در سطح کشور داریم.

,

مدیرکل حمل و نقل، ترافیک و ایمنی سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به نوسازی 70 هزار خودروی تاکسی در سطح کشور اشاره و ابراز کرد: باز هم 100 هزار تاکسی فرسوده در سطح کشور وجود دارد که نیاز به نوسازی دارد.

,

وی با اشاره به اینکه به دلیل کمبود منابع اعتباری در حدود 10 سال است که نوسازی به صورت ملی در کشور انجام نشده است افزود: سال گذشته در دهه فجر رئیس جمهوری طرح نوسازی ناوگان عمومی شهری و برون شهری را افتتاح کرد که در آن طرح مقرر شده تا سال 1400 ٬ 19 هزار اتوبوس نوسازی شود.

,

حصاری با اشاره به اینکه طرح تقریبا نهایی شده است گفت: بیش از 48 هزار مینی‌بوس شهری٬ 220 هزار کامیون و کامیونت شهری و برون شهری فرسوده در کشور تردد می‌کند.

,

وی با اشاره به راه اندازی یک شماره واحد در صورت وقوع حوادث که ممکن است این حوادث از سوانح ترافیگی گرفته تا بحران‌های سیل و زلزله باشد بیان کرد: این طرح هنوز به صورت یک پیشناد مطرح شده است.

,

مدیرکل حمل و نقل، ترافیک و ایمنی سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اشاره به اینکه هدف از ارائه این پیشنهاد ارائه خدمات مناسب به مردم در زمان بحرانی است تصریح کرد: وجود شماره‌های امدادی و فوریتی متعدد با استاندارد‌های جهانی مطابقت ندارد.

,

وی با بیان اینکه در سطح کشور زیر ساخت‌ها برای اجرای این طرح وجود دارد افزود: اجرای این طرح نیاز به همکاری همه دستگاه‌ها به ویژه پلیس است.

,

حصاری گفت: با موافقت همه دستگاه‌های مرتبط در مرحله دوم راه اندازی یک مرکز پیشرفته که در آن حوادث در سطوح مختلف مدیریت می‌شود.

,

انتهای پیام/ع

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه