اخبار داغ

حریم امامزاده یوسف رضا مورد تعرض قرار گرفت

حریم امامزاده یوسف رضا مورد تعرض قرار گرفت
ساخت و ساز غیر مجاز در حریم امامزاده 700 ساله یوسف رضا این اثر تاریخی را در معرض خطر قرار داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری پیشوا در گفت‌وگو با خبرنگار ندای پیشوا با اشاره به اینکه هرگونه ساخت و ساز در محوطه و حریم آثار تاریخی جرم محسوب می شود اظهار داشت: متولیان این  امامزاده یک سال پیش درخواست اضافه کردن بنایی در محوطه تاریخی یوسف رضا ارائه کردند که با وجود مخالفت اداره کل میراث فرهنگی استان تهران ، بخشی از بنای مورد نظر درمجاورت بنای تاریخی احداث شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای پیشوا, ندای پیشوا,

وی افزود: اداره میراث فرهنگی پیشوا با طرح شکایت در مراجع قضایی ، از ادامه این ساخت و ساز غیر مجاز جلوگیری کرد ولی روز گذشته ، این ساخت و ساز در محوطه آغاز شد که با اطلاع از این عملیات ، بار دیگر طرح شکایت انجام و از ادامه آن جلوگیری شد.
وی تصریح کرد: نگاه کسب درآمد در موقوفه هاست و ساخت و سازهای صورت گرفته در محوطه تاریخی یوسف رضا و احداث یک باب مغازه در ضلع شمالی این بنای تاریخی مؤید این امر است.
ژاله نیا تصریح کرد: موضوع تعرض به حریم این امامزاده تاریخی در مراجع قضایی مطرح شده و تلاش می شود تا با پیگیری لازم ، حکم قلع و قمع این ساخت و ساز دریافت شود.
وی کمبود نیروی محافظت از آثار تاریخی را به عنوان یکی از مشکلات شهرستان پیشوا یاد کرد و افزود : در شهرستان پیشوا 40 اثر تاریخی شناسایی شده که برای حفاظت از این آثار تنها یک نیرو در اختیار اداره میراث فرهنگی شهرستان قرار دارد.
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان پیشوا تأکید کرد: احترام و حراست از امامزاده با متولی آن است ، وقتی متولیان این اثر تاریخی به اهمیت آن توجهی نمی کنند ، طرح شکایت در مراجع قضایی تنها راه حفاظت از آن است.
شهرستان پیشوا با 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
انتهای پیام /*

,
,
,
,
,
,
,


 

,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه