اخبار داغ

بازداشت ها در ترکیه ادامه دارد

بازداشت ها در ترکیه ادامه دارد
در ادامه اقدامات پسا کودتای دولت ترکیه و مقابله با اعضای سازمان گولن، پلیس این کشور امروز 50 نفر را به اتهام ارتباط با عاملین کودتای نافرجام 2016 بازداشت کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نیروهای امنیتی ترکیه امروز (پنجشنبه) ۵۰ نفر را به اتهام ارتباط با عاملان کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ بازداشت کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به نوشته روزنامه «ینی شفق» این افراد که در میان آنها نظامیان فعلی و پیشین نیروهای مسلح ترکیه نیز دیده می‌شود، به عضویت در سازمان «فتح‌الله گولن» متهم هستند.

,

این افراد همچنین به استفاده از نرم‌افزار «بای‌لاک» - برنامه‌ مورد استفاده عوامل گولن در شب کودتا – متهم شده‌اند. مقامات ترکیه‌ می‌گویند عوامل کودتای سال قبل پس از آنکه گروه‌های ارتباطی آنها در شبکه اجتماعی «واتس‌آپ» لو رفته بود، از نرم‌افزار «بای‌لاک» برای هماهنگی استفاده کردند.

,

آنکارا سازمان گولن (واعظ و اپوزسیون آمریکانشین) را تروریستی و عامل کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ می‌داند.

,

در جریان این کودتا که توسط تعداد زیادی از نظامیان ترکیه و با توسل به ادوات ارتش مانند تانک، جنگنده و بالگرد انجام شد، حدود ۲۵۰ نفر کشته و بیش از دو هزار نفر زخمی شدند.

,

دولت ترکیه به دستور «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور، ضمن اعمال حالت فوق‌العاده در ترکیه، بیش از۵۰ هزار نفر را بازداشت و حدود ۱۵۰ هزار نفر را از مشاغل دولتی اخراج کرده است. این بازداشت‌ها و اخراج‌ها هنوز هم ادامه دارد. (جزئیات بیشتر)

,

درپی این اقدامات آنکارا بود که چندین کشور اروپایی با انتقاد شدید از نقض حقوق بشر و آزادی بیان در ترکیه، توقف روند مذاکرات را برای عضویت این کشور در اتحادیه اروپا، خواستار شدند. این تصمیم کشورهای اروپایی باعث بروز تنش‌های دیپلماتیک جدید با ترکیه و آغاز جدال لفظی بین سران این کشورها شد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه