اخبار داغ

دادستان عمومی و انقلاب گالیکش:

برخورد قاطع با متخلفان حفر چاه‌های غیرمجاز در گالیکش / آتش زدن باقیمانده محصولات کشاورزی جرم است

برخورد قاطع با متخلفان حفر چاه‌های غیرمجاز در گالیکش / آتش زدن باقیمانده محصولات کشاورزی جرم است
دادستان عمومی و انقلاب گالیکش گفت: آتش زدن باقیمانده محصولات کشاورزی به‌ویژه گندم، جرم انگاری شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه؛ عباس عرب عصر دیروز در جلسه شورای اداری شهرستان گالیکش با توجه به فرار رسیدن فصل دروی گندم و آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی گفت: تا پارسال این مشکل را داشتیم؛ بعضی از تفاسیری که از قوانین قبلی داشتند می‌گفتند این کار جرم است یا جرم نیست؛ با توجه به تصویب و اجرایی شدن قانون هوای پاک، آتش زدن باقیمانده محصولات کشاورزی به‌ویژه گندم، جرم انگاری شده و نیاز است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیلکوه,

nilkooh3001 2

, nilkooh3001 2,

وی افزود: لازم است این موارد به اطلاع کشاورزان برسد، زیرا جهالت از قانون، باعث معافیت از اجرای قانون نیست.

,

دادستان گالیکش اظهار داشت: با توجه به کم‌آبی و بی‌توجهی برخی کشاورزان به عدم حفر چاه‌های غیرمجاز، نیاز است قانون بدون در نظر گرفتن ملاحظات برای این افراد اعمال شود.

,

عرب افزود: در قانون وسایل حفاری در صورت حفر چاه‌های غیرمجاز به مدت ۶ ماه باید توقیف شود و از مسئولان مربوطه می‌خواهیم در این رابطه قوانین را بدون در نظر گرفتن ملاحظات اجرا کنند.

,

وی تصریح کرد: متأسفانه به‌تازگی ادارات دولتی سریع و به تکرر شکایت می‌کنند اما پیگیر شکایت خود نیستند و پس از مدتی که دادگستری پیگیر می‌شود اعلام رضایت می‌کنند.

,

دادستان گالیکش تأکید کرد: بر اساس ماده 59 فقط در موردحفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها، ادارات حق رضایت دارند و در بقیه شکایات خود باید تا صدور حکم پیگیر شکایت خود بوده و نمی‌توانند اعلام رضایت کنند.

,

وی با گلایه از ادارات بهزیستی و کمیته امداد گفت: ادارات یادشده افراد را برای گرفتن نامه به دادستانی می‌فرستند بدون اینکه افراد بدانند چه نامه‌ای می‌خواهند و دادستانی بداند در چه زمینه‌ای باید نامه بدهد.

,

عرب با اشاره به پرونده‌های سرپرستی نیز گفت: همه اختیاراتی که در قانون پدر یک طفل (فردی که زیر 12 سال است) دارد در صورت فوت پدر به پدربزرگ پدری می‌رسد وادارت بدون استعلام موضوع را دنبال کنند.

,

دادستان گالیکش با اشاره به پسماندهایی که افراد در حاشیه جاده‌ها دفن می‌کنند گفت: در قانون پیش‌بینی‌شده وسیله نقلیه‌ای که در حاشیه راه‌ها و غیرقانونی نخاله دفن می‌کند به مدت 2 تا 10 هفته توقیف می‌شود و مسئولین شهرستان بدون ملاحظه این قانون را اجرا کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه