اخبار داغ

دستگیری یک تهیه‌کننده معروف +عکس

دستگیری یک تهیه‌کننده معروف +عکس
«هاروی واینستین» برای رسیدگی به اتهامات تجاوز و آزار و اذیت جنسی خود را تحویل پلیس نیویورک داد و دستگیر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  «هاروی وینستین» که یکی از مشهورترین تهیه‌کنندگان هالیوود و با نفوذترین چهره‌های صنعت سینما در آمریکاست پس از شکایت بیش از ۸۰ زن به اتهام تجاوز، آزار و اذیت جنسی و سوء ‌استفاده توسط پلیس نیویورک دستگیر شد تا فرآیند قضایی رسیدگی به جرائم او آغاز شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش ایسنا، شمار زنانی که شکایات خود را به ثبت رسانده‌اند و یا در این زمینه با رسانه‌ها به گفتگو پرداخته اند به ۸۲ نفر رسیده است و نام افراد مشهوری همچون «آنجلینا جولی»، «گوئنیت پالترو»، «کیت بلانشت»، «لایست آنتونی»، «آسیا آرجنتو»، «روزانا آرکت»، «جسیکا بارت» و «کیست بکینسل» در این فهرست دیده می‌شود.

,

06

, 06,

ماجرای رسوایی اخلاقی «هاروی واینستین» که اولین بار توسط هفته نامه نیویورکر فاش شد، موجب آغاز جنبش‌ Metoo#  در هالیوود شد که هدف آن افزایش توجه به شیوع سوء‌استفاده جنسی از زنان در سینمای هالیوود است.

,

پیش از این نام چهره‌های سرشناسی چون «کوین اسپیسی»، «بیل کازبی» و اخیرا «مورگان فریمن» نیز به اتهام آزار و اذیت جنسی زنان مطرح شده بود.

,

«واینستاین» در ابتدا یکی از بنیانگذاران کمپانی «میرامکس» بود که ساخت فیلم‌های موفق و مستقلی چون «داستان عامه پسند» را در کارنامه داشت و سپس به همراه برادرش «باب» در سال ۲۰۰۵ کمپانی فیلمسازی «واینستاین» را راه‌اندازی کردند.

,

وی برای تهیه‌کنندگی فیلم «شکسپیر عاشق» در سال ۱۹۹۸ موفق به کسب جایزه اسکار شد و همچنین برای تهیه‌کنندگی تعداد زیادی از نمایش‌ها هفت بار برنده جایزه تونی شده است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه