اخبار داغ

قلعه فلک‌الافلاک سنددار می‌شود

قلعه فلک‌الافلاک سنددار می‌شود
استاندار لرستان از سنددار شدن قلعه فلک‌الافلاک خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایسنا، سیدموسی خادمی در همایش هفته میراث فرهنگی ضمن گرامی‌داشت این ایام اظهار کرد: امیدواریم از این فرصت برای معرفی ظرفیت‌ها، مناظر و جاذبه‌های استان به کشور و جهان استفاده کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با تقدیر از عملکرد اداره کل میراث فرهنگی استان بیان کرد: در حوزه وظایفی که به عهده این دستگاه بوده دو موضوع قابل احصا است.

,

خادمی حفاظت از آنچه که داریم را اولین وظیفه عنوان کرد و گفت: داشته‌های ما شامل میراث فرهنگی و تاریخی و جاذبه‌های طبیعی این سرزمین است که باید مورد حفاظت قرار گیرند و اصلی‌ترین وظیفه ما نیز صیانت از آنهاست.

,

استاندار لرستان با تاکید بر این‌که حفظ، حراست و صیانت آثار تاریخی وظیفه همه ما محسوب می‌شود، ادامه داد: قاعدتا بخشی از برنامه خود را برای این موضوع باید قرار دهیم چراکه در آینده‌ای نه‌چندان دور وضعیت توسعه‌یافتگی استان‌ها تغییر خواهد کرد.

,

خادمی تصریح کرد: هم‌اکنون سرمایه‌های مصنوعی مانند فولاد، ماشین و بتن در رتبه‌بندی توسعه‌یافتگی قرار می‌گیرند و لرستان به لحاظ این موضوع جزو استان‌های کم‌تر توسعه‌یافته قرار گرفته است.

,

وی گفت: به دلیل اهمیت استراتژیکی آب، هوا و پوشش گیاهی در آینده لرستان، استانی برتر در کشور محسوب خواهد شد چراکه دارای آب، جنگل و محیط زیست است.

,

استاندار لرستان ادامه داد: یکی از وظایف ما بهره‌وری و استفاده از این ظرفیت‌ها در بحث انواع گردشگری‌ها مانند تاریخی و طبیعی بوده و در استان تلاش‌های زیادی به عمل آمده است.

,

خادمی از مهم‌ترین اشکالات، گمنام بودن استان را عنوان کرد و گفت: در این راستا باید جلسات فرهنگی تشکیل و اقدامات تبلیغی انجام داد؛ هم‌چنین نیازمند کارهای زیرساختی هستیم که باید پیگیری شوند.

,

مدیر ارشد لرستان با بیان این‌که میراث فرهنگی یکی از اولویت‌های کاری ماست که در ابتدا مورد پیگیری قرار دادیم، اضافه کرد: بخشی از اقتصاد را می‌توان با پیگیری‌هایی در حوزه گردشگری رونق داد.

,

وی با اشاره به این‌که تا ابتدای سال جاری قلعه فلک‌الافلاک سند نداشته و با پیگیری‌های به عمل آمده در ابتدای امسال این کار انجام شده است، ادامه داد: در رابطه با این بنای تاریخی پیگیریم که از اختیارات دولت استفاده کرده و آن را به میراث فرهنگی منتقل کنیم تا موضوع ساماندهی انجام شود.

,

خادمی خاطرنشان کرد: امسال بخشی از اعتبارات ارتقای شاخص‌ها در اختیار گردشگری قرار می‌گیرد تا به ۴، ۵ پروژه اختصاص یافته و آنها را به نتیجه برسانیم.

,

استاندار لرستان با تاکید بر این‌که باید در حوزه گردشگری اتفاقی بیفتد، افزود: در بخش خصوصی نیز یکی از پروژه‌های کلیدی ما به نتیجه رساندن هتل‌ها بوده که در این راستا جلساتی تشکیل شده است و در تلاشیم که حداقل 7  تا ۸ مورد را تا اواخر سال جاری به بهره‌برداری برسانیم.

,

وی با بیان این‌که انجام این کارها منجر به تبدیل شدن استان طی دو تا سه سال آینده به هدف و مقصد گردشگری می‌شود، اظهار کرد: در کنار این اقدامات نیازمند کار تبلیغی و فرهنگی گسترده هستیم که ظرفیت‌های خوبی در این زمینه داریم.

,

خادمی به فعال کردن سمن‌ها، تورگردها و سازمان‌های مربوط به گردشگری اشاره کرد و گفت: بخشی از کار مربوط به دولت است که انجام خواهیم داد و اگر این اقدامات پیگیری شوند در آینده‌ای نزدیک به جایگاه خوبی خواهیم رسید.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه